Peugeot 3008 vracia Francúzov do kategórie SUV, hoci iba s pohonom predných kolies.

26. októbra 2016, 18:27
Tip redakcii

Peugeot chce konkurovať Nissanu Qashqai, Renaultu Kadjar a najnovšie aj SEATu Ateca. A hneď na úvod musíme povedať, že konkurencia musí s Peugeotom 3008 rátať!

Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré.

Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré.

Autor: Peugeot

Ako vyzerá?

Na fotografiách vyzerá veľmi dobre, naživo ešte lepšie. Na svedomí to majú uhádnuté proporcie, v priamom porovnaní s konkurenciou bude 3008 pôsobiť vďaka hranatej karosérii mohutnejšie. Najmä zozadu je pohľad na Peugeot 3008 vskutku atraktívny, spredu mu kritici budú vyčítať až prílišnú podobnosť s modelom 2008. Je to však trend, automobilky argumentujú budovaním imidžu značky.

 

i-Cockpit, čo to znamená?

Je to nový koncept interiéru, ktorý využíva dve digitálne obrazovky. Jednu ako prístrojový panel, druhú ako obrazovku infotainmentu a plochu pre ovládanie klimatizácie, autorádia a navigácie. Pre lepšie ovládanie funkcií umiestnil Peugeot klavír spínačov pre rýchly prístup. Je to nielen praktické, tento prvok doslova skrášľuje interiér. Vzhľad prístrojového panelu si ľahko zmeníte. K dispozícii máte klasické zobrazenie, digitálne s možnosťou zobrazenia navigácie, prípade minimalistické zobrazenie s vyznačením rýchlosti. Na prístrojový panel je konečne aj vidieť, tvorcovia však skosili vrchnú časť volantu.

Je praktický?

Áno je, hoci priestorové pomery nevybočujú z radu kompaktného kombi, čo znamená, že vnútri nájdete dostatok priestoru pre štyri dospelé osobu, plus 520 litrov objemu pre batožinu. Potešujúci je aj fakt, že miest na odloženie všetkých výdobytkov 21 storočia vrátane pollitroviek je dostatok. Prirátajte k tomu aj vyššiu svetlú výšku a ideálne auto pre rodiny s chatami.

Peugeot 3008 má aj kontrolu zjazdu z kopca, ktorá pomôže prekonať napríklad zjazd zablatenej alebo zladovatelej. Je to síce malá, no občas užitočná pomôcka najmä pre menej skúsených vodičov.

Má asistenčné systémy?

Áno má Peugeot 3008 je vybavený všetkými aktuálnymi asistenčnými systémami. Najmä predkolízny systém je veľmi usilovný a upozorňuje vás na prekážky pomerne často, našťastie brzdový systém nezasahuje tak často ako u iných značiek. Na druhej strane systém obsahuje aj rozpoznávanie chodcov. Prirátajte si sledovanie jazdných pruhov, automatické parkovanie, LED svetlomety so skutočne dobrým výkonom a dostanete automobil na veľmi dobrej technologickej úrovni.

Ako jazdí?

Veľmi dobre, vyskúšali sme špičkovú verziu, ktorou je verzia 2,0 HDi s maximálnym výkonom 133 kW/180 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Ten spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje aj manuálne radenia rýchlostí. Niekedy pre preraďovaní zvykne trochu rozmýšľať. Najväčšou výhodou bude priemerná spotreba, ktorú v prípad normálnej jazdy udržíte na úrvni 6,5 litra na 100 kilometrov.

A pochváliť môžeme jazdné vlastnosti. Podvozok je komfortný a napriek tomu je veľmi stabilný aj v zákrutách pri vyšších rýchlostiach. Priznávam to nerád, ale na tomto SUV si budete vedieť aj dobre zajazdiť.

Bude sa mu dariť?

Určite áno, napokon segment C, v ktorom sa Peugeot 3008 nachádza je najviac rastúcim segmentom. Navyše nová generácia strieda obchodne úspešného, no dizajnérsky katastrofálneho predchodcu. Navyše ceny budú začínať pod hranicou 20 tisíc eur, pričom sú všetky prvky nutného komfortu v základnej výbave vrátane dvoch digitálnych displejov. Za vrcholnú verziu 2,0 BlueHDi EAT 6 zaplatíte zhruba 40 tisíc eur. No dostanete aj masážne sedadlá, ktoré sú skutočne dobré!

 
Autor: Majo Bóna



 
 
Aplikácie 7 plus