Test: Škoda Superb 2,0 TSI Sport Line – našli sme ideálny Superb?

19. októbra 2016, 08:55
Tip redakcii

Zelená metalíza, pár čiernych doplnkov vrátane diskov a motor Volkswagenu Golf GTI a zo Škody Superb sa stáva ideálny model. Ak sa pýtate, ktorú verziu Superbu odporúčame, pozrite si fotogalériu...

Žiarivá zelená metalíza robí zo Škody Superb neprehliadnuteľné auto.

Žiarivá zelená metalíza robí zo Škody Superb neprehliadnuteľné auto.

Autor: Majo Bóna

Tretia generácia Škody Superb uzatvára úspešný príbeh modelu, ktorý si svoju pozíciu v rámci koncernu Volkswagen musel pracne vydobyť. Žiaden čínsky Passat, ani predĺžená Octavia. Superb je konečne autonómny model o čom svedčí aj fakt, že má o päť centimetrov väčší rázvor osí kolies. Benefitom je samozrejme množstvo priestoru pre nohy na zadných sedadlách. To bola devíza Superbu prakticky od jeho vzniku. Pod taktovkou Jozefa Kabaňa však Super konvertoval na mimoriadne elegantný liftback. A ten dokáže dráždiť aj majiteľov iných značiek.

Športová limuzína

No na to, ako bude dráždiť žiarivá zelená metalíza s označením Dragon Skin sme pripravení neboli. Mladá Boleslav sa očividne inšpirovala mníchovským BMW a Superbu nadelila žiarivú zelenú metalízu a pár čiernych doplnkov. Maska chladiča, spätné zrkadlá, spojler na zadnom veku kufra, zatmavené predné svetlomety, čierno-strieborné 19 palcové disky kolies patria do zoznamu „temných“ úprav, ktoré zvýšili atraktivitu modelu natoľko, že sme schytali dvihnutý palec aj od majiteľa BMW. Na celkovom efekte mal podiel aj znížený športový podvozok, v tomto prípade o 15 milimetra. Naoko je to málo, na dosiahnutie efektu to stačí.

Vyberte si benzín

Vykašlite sa na naftové hnacie agregáty, správnou voľbou je hnacia jednotka, ktorú Superb zdieľa s Volkswagenom Golf GTi. Benzínový dvojliter s poskytuje maximálny výkon 162 kW/225 koní a maximálny krútiaci moment 350 Nm, čo stačí na to, aby ste zrýchlili z 0 na 100 km/h za 7 sekúnd a maximálny rýchlosť 243 km/h je tiež impozantná. Akcelerácia v sprievode správnej zvukovej kulisy nie je vykúpená vyššou spotrebou. Náš celotýždňový priemer sa pohyboval na úrovni 7,7 litra na 100 kilometrov, a to je vzhľadom na veľkosť auta a ponúkanú dynamiku vynikajúca hodnota.

Na komfort sa nezabúda

Oblasť, v ktorej je nový Superb skutočným preborníkom je komfort pruženia. Na našich cestách je to vítane. Pruženie Superbu si v prípade potreby môžete prepnúť aj do športového režimu, takže ak máte chuť na porciu zákrut tak si ich môžete užiť. Samozrejme na kvalitnom asfalte, inak prepnutie do športového režimu stráca zmysel. K sérii zákrut patrí aj možnosť manuálnej voľby prevodového stupňa, ktorú šeststupňová prevodovka DSG umožňuje. Prevodovka preraďuje veľmi rýchlo a tak prispieva k radosti z jazdy.

Nemecký poriadok, české vychytávky

V interiéri vás čaká maximálna výbava. Prevedenie SportLine ponúka okrem iného aj navigačný systém Columbus, Sound System CANTON, kožou obšitý trojramenný športový volant a kožou obšitú hlavicu radiacej páky, športové sedadlá s exkluzívnym čalúnením, pedále v hliníkovom prevedení a ozdobné lišty v karbónovom dekore s odznakom Sportline, ktorý okrem lišty na palubovke májdete aj na prednom blatníku. Pravdupovediac je to jediný detail, ktorý na mňa pôsobí lacne. Okrem tejto maličkosti sa nedá dizajnu a ergonómii Superbu prakticky nič vyčítať. Perfektné sedadlá majú atraktívne kárované čalúnenie a v príapde verzie Sport Line aj elektrické ovládanie. Rozsah nastavenie volantu umožní ideálnu pozíciu za volantom a na nedostatok priestoru sa nebude sťažovať zrejme nikto. V obrovskom kufri nájdete množstvo úchytov a výklopných hákov, ktoré vám pomôžu nájsť tú správnu pozíciu pre akýkoľvek náklad. V tomto smere myslia v „škodovky“ na všetko.

Pre koho

Škoda Super bola synonymom nenápadného luxusu, kombinácia verzie Sport Line so žiarivou zelenou metalízou vám pritiahne pohľady ostatných motoristov. V tejto farbe asi najlepšie vynikne dizajn, druhý najsilnejší benzínový motor je ideálnym kompromisom medzi ekonomikou prevádzky a ponúkanou dynamikou, na druhej strane za zmienku stojí aj cena, ktorá v našom prípade presiahla hranicu 40 tisíc eur.

Škoda Superb 2,0 TSI Sport Line

Technické parametre

Motor: 1 984 cm3

Max.výkon 162 kW/220 koní pri 4 500 ot./min

Max. krút. moment: 350 Nm pri 1 500 ot./min.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,1 s

Max. rýchlosť: 243 km/h

Priem spotreba: 7,7 l/100 km

Cena základ/testovaná verzia: 31 640/40 680 eur

+plusy

dobrý podvozok, úsporný motor, varabilita

-mínusy

vyššia cena

 
Autor: Majo Bóna



 
 
Aplikácie 7 plus

 
 
 
Test: Škoda Superb 2,0 TSI Sport Line – našli sme ideálny Superb?
Majo Bóna