Lada pre papalášov. Rusi testujú predĺženú verziu limuzíny Vesta.

02. júna 2016, 15:21
Tip redakcii

Na bratislavskom autosalóne sme boli svedkami návratu ruskej Lady na náš trh. A je nám jasné, že bude ponúkať cenovo dostupné vozy. Má šancu zopakovať úspech Škody Superb prvej generácie aj predĺžená verzia modelu Vesta?

Lada Vesta Signature

Lada Vesta Signature

Autor: Lada

Oficiálne je predĺžená verzia Lada Vesta Signature by mala byť alternatívou nielen pre politikov a náročnejších zákazníkov, ale aj bežných ľudí. Hlavne pre tých, ktorí boli obdarení dlhšími končatinami a majú chuť užiť si trocha viacej luxusu.

Pre primátorov

O plánoch predĺženej verzie Lady Vesta sa v médiách vedelo už na jeseň minulého roka. Nejde o žiadny výstrelok a to potvrdzuje aj fakt, že automobilka odovzdala jeden z exemplárov tohto „jazvečíka" do rúk úradníkom v samarskej oblasti. V priebehu tohto roka by malo pribudnúť ďalších 10 samosprávnych oblastí, ktoré budú testovať predĺžené Lady Vesta Signature. Týmto chce automobilka preveriť vozy priamo u svojich potenciálnych zákazníkov.

Plus 250 mm

Rozdielov medzi radovým sedanom Vesta a prevedením Signature je niekoľko. Samozrejmosťou je natiahnutý rázvor kolies, ktorý dostal na dĺžku až 250 mm navyše. Predĺžený rázvor kolies sa samozrejme prejavuje na priestore pre zadných pasažierov. Zadné sedadlá sú posunuté o niekoľko milimetrov vopred, aby mali pasažieri viac miesta na hlavu a automobilka nepotrebovala meniť sklon a tvar strechy vozu.

Trocha gýču nezaškodí

Medzi ďalšie detaily exteriéru patrí „žraločia plutva" miesto klasickej antény a upravená kapota so skrytými ostrekovačmi predného skla. Čo sa týka interiéru, zmeny sú evidentnejšie, než tie na zovňajšku. Vnútro vozu ukrýva kožené čalúnenie sedadiel, konzolu s držiakom na nápoje, popolník a USB vstupy pre cestujúcich vzadu. Ďalšími drobnosťami sú chrómové prvky na palubovej doske a zadné sedadlá s vyhrievaním.
Čo sa týka pohonných jednotiek, zatiaľ koncern AvtoVAZ neprezradil absolútne nič. Samozrejme sa špekuluje o použití 1,6 litrového štvorvalca s výkonom 78 kW/106 koní, známeho z „krátkej" Vesty. Nie je však vylúčené, že pokiaľ by sa Vesta Signature dostala do rozsiahlej výroby, mohla by dostať modernejšiu jednotku s výkonom 90 kW/122,5 koní. Tieto motory sú už dnes montované do crossoverov Lada XRAY a v ponuke je k tejto jednotke k dispozícii robotizovaná prevodovka.

 
Autor: Majo Bóna



 
 
Aplikácie 7 plus

 
 
 
Lada pre papalášov. Rusi testujú predĺženú verziu limuzíny Vesta.
Majo Bóna