Sedemdňová polievková diéta

Dajte si plný tanier polievky, bez výčitiek svedomia a strachu o svoju postavu. Zasýti vás, vďaka vláknine prečistí organizmus a v sychravých dňoch zlepší náladu.

Sedemdňová polievková diéta


Autor:

 
Tip na ďalší článok

Princíp diéty je jednoduchý. Sedem dní budete na obed, olovrant a večeru jesť len polievky. Na raňajky a desiatu uprednostnite porciu čerstvého ovocia, vločky s odtučneným mliekom, celozrnné pečivo s čerstvou zeleninou a troškou rastlinného tuku, nízkotučné jogurty alebo nízkotučný tvaroh.

Výhody diéty

Polievky vás zasýtia a navyše, neprejedia sa vám. Môžete si ich pripraviť na stovky spôsobov. Uprednostňovať by ste však mali mäsové a zeleninové vývary s kúskami mäsa, s čerstvou alebo varenou zeleninou či porciou bezvaječných cestovín. Zabudnite na zahusťovanie múkou, smotanu a maslo. Perfektné je, že túto diétu dokážete bez väčších problémov držať aj počas obedov v práci.

Náš tip:
Tú istú polievku môžete jesť aj viac dní po sebe, ak vám bude chutiť. Aspoň budete mať menej starostí s varením.

Pikantná cibuľová polievka

2 porcie

Na lyžici oleja orestujte dve väčšie, na pásiky nakrájané cibule. Pridajte lyžičku hnedého cukru a keď sa roztopí, zalejte 6 dl kuracieho vývaru. Pridajte jednu malú narezanú čili papričku vcelku. Nechajte variť asi 10 minút, papričku vyberte, pridajte lyžičku sójovej omáčky, lyžičku paradajkového pretlaku, štipku mletého muškátového orieška a soľ. Ak je polievka málo pikantná, dochuťte ju mletým čili korením alebo mletou pálivou paprikou. Podávajte s grahamovou hriankou. 

Hráškový krém

2 porcie

Na lyžičke oleja krátko orestujte väčší nakrájaný strúčik cesnaku. Pridajte 150 gramov mrazeného hrášku a jeden väčší, na kocky nakrájaný zemiak. Zalejte 4 dl zeleninového vývaru a varte asi 12 minút. Jemne osoľte, ochuťte obľúbeným korením a nechajte trochu vychladnúť. Rozmixujte, pridajte jeden nízkotučný biely jogurt, lyžičku horčice a krátko zahrejte. Už nevarte!

Pestrá polievka so šunkou

2 porcie

Do hrnca dajte 250 gramov ľubovoľnej čerstvej alebo mrazenej zeleniny, naprí­­klad zmes z póru, mrkvy, petržlenu, húb a zo strukovín, jeden bobkový list a zalejte 6 dl zeleninového vývaru. Varte domäkka, bobkový list vyberte, polievku osoľte, pridajte mleté čierne korenie, lyžičku jablčného octu, lyžičku repkového oleja a na tanieri ozdobte dvoma nakrájanými plátkami šunky. 

Autor: ALENA JURISOVÁ, foto profimedia.sk/CORBIS
 
 
 
 

© 2014 SPOLOČNOSŤ 7 PLUS, s. r. o. / Štatút súťaže