Reformátor, Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI

Autor: Archív

 
 
Cars

Reformátor, Audi SQ7 TDI00

Veľké „S“ sa na označení Audi Q7 objavilo po prvý raz. Podobne ako SQ5 aj SQ7 spaľuje naftu. To je však iba začiatok celého príbehu...

Po pár zákrutách v horskom priechode s kvalitným asfaltom sa usmievam. Môj spolujazdec je bledý. Práve mu prezentujem skutočnú dynamiku Audi SQ7 TDI. Rýchlosť a agilita v zákrutách sú zdrojom iba polovice zážitku. Druhú polovicu zabezpečuje extrémny krútiaci moment s hodnotou deväťsto newtonmetrov, ktorý má najsilnejšie Q7 identický s modelom La Ferrari! To znamená, že masážne sedadlá ovládate motorom. Pri každej akcelerácii, napokon, zrýchlenie na stovku absolvuje SQ7 TDI za menej ako päť sekúnd. Síce to nie je toľko, ako ponúkajú benzínové osemvalcové turbá konkurencie, ale je to sakramentsky blízko.

Štartovanie s napätím

So štandardným Q7 nemá SQ7-čka nič spoločné. Koniec koncov tento model ako prvý predstavuje štyridsaťosemvoltovú sústavu, na ktorú postupne prejdú všetky automobily. Systém vyššieho napätia poháňa elektrické turbodúchadlo, pripravené kedykoľvek predýchať motor vyšším množstvom vzduchu. Takže maximálny krútiaci moment je k dispozícii už pri takmer voľnobežných otáčkach. Reakcia motora na stlačenie plynu je okamžitá. Lepšie reaguje už iba elektromobil. Elektrické turbo čerpá energiu z batérií, ktoré nabíja generátor, alebo získava energiu z brzdenia. Úvodný elektrický turboimpulz doplnia dve ďalšie klasické turbodúchadlá.

Audi SQ7 TDI

Valce/Objem motora:                      V8/3 956 cm3

Max. výkon:                            320 kW/435 k pri 3 750 ot./min.

Max. krútiaci moment:                     900 Nm pri 1 000 ot./min.

Max. rýchlosť:                                   250 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h:    4,8 s

Autor: Majo Bóna
Fotogaléria 


  • Aktuálne číslo

Brejk

 
 
 
 
Šport