Víťaz, Subaru WRX Sti

Toto auto vás nechá vyniknúť

Autor: Tomáš Kelement

 
 
Cars

Víťaz, Subaru WRX Sti10

Kedykoľvek si zajazdím na Subaru WRX Sti, poďakujem Bohu za to, že Japonci sú tvrdohlaví a odmietajú sa prispôsobiť.

Dospeli sme do štádia, že ak si chcete poriadne zajazdiť, musíte počkať na zimu a sneh, prípadne sa vydáte na zamrznuté jazero. A práve tam WRX STi exceluje. Vlastne každá jazda na modeli WRX STi je oslavou víťazstva bratovražedného súboja medzi modelmi Subaru Impreza WRX STi a Mitsubishi Lancer EVO. A posledný spomínaný už nie je medzi živými. Vďaka tomu vypustilo Subaru názov Impreza, ostala len legendárna skratka. Pravdupovediac, je to jediná zmena, ktorú kultové auto podstúpilo.

WRX STi možno prirovnať k superšportovej motorke. Ak na nej jazdíte pomaly, nedáva zmysel. Ak jej šliapnete na krk, začnete sa usmievať. Lebo to je presne to, na čo ju vyrobili, a v ostrom protiklade s ostatnými modelmi môžete stabilizačný systém deaktivovať. A zabávať sa. Na šotoline, na asfalte, na snehu aj na lade. Odrazu začne dávať zmysel tuhá riadiaca páka, tuhý volant či odpor pedálov. Brzdami a volantom si postavíte „wé-er-iksku“ bokom do každej zákruty a budete sa rehotať, zabávať, prípadne strašiť spolujazdcov. Jednoducho zábava zo starej školy.

 

Asistovať vám bude štvorvalcový boxer motor s objemom dva a pol litra s masívnym turbodúchadlom. Výsledkom je nielen rovných tristo koní, ale aj citeľná turbodiera. Presne ako za starej školy.

Subaru WRX STi
Valce/objem: B4/2 457 cm3
Max. výkon: 2 221 kW/300 k/6 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 407 Nm/4 000 ot./min.
Max. rýchlosť: 255 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,2 s
Priemerná spotreba: 10,4 l/100 km
Cena: 41 450 eur

Autor: Majo Bóna
Fotogaléria 


  • Aktuálne číslo

Brejk

 
 
 
 
Šport