Stratili ste chuť cvičiť? Toto vás znova naštartuje

10.11.2016

Poznáte to sami. Občas by vás nedostalo do fitka nič na svete. Pritom sa len stačí správne motivovať. Berte to s humorom, stáva sa to aj top športovcom.

Občas zaberie, aj keď si zacvičíte s partnerom alebo kamarátmi.

Občas zaberie, aj keď si zacvičíte s partnerom alebo kamarátmi.Autor: Shutterstock.com

Každý sem-tam stratí chuť cvičiť. V takej chvíli je dobré zistiť, kde sa stala chyba. Neprehnali ste to s tréningom? Dávate telu dosť živín, aby vládalo cvičiť a regenerovalo sa? Nájdite v sebe tú správnu motiváciu pokračovať v dosiahnutí vášho cieľa.

1. V sexi tele sexi duch
Či už s oblými tvarmi, alebo super štíhli. Každého robí šťastným niečo iné. Najdôležitejšie je, aby ste boli spokojní sami so sebou. Len vtedy vás bude akceptovať okolie a vy sa budete cítiť skvelo a pozitívne naladení. Ruku na srdce - každý sa chce niekomu páčiť. Cvičte ale hlavne kvôli sebe. Len tak dosiahnete svoj vlastný ideál.

2. Cvičte spolu
Prihláste sa na skupinové cvičenia. Spoznáte nových ľudí a ich výkony vás budú motivovať. Alebo choďte do fitka s partnerom. Obľúbené sú dnes aj kurzy spoločenských tancov. Hanbíte sa cvičiť pred ostatnými? Prekonajte sa. Vyjdite zo svojej ulity; len tak sa posuniete vpred. Alebo cvičte s partnerom či kamarátkou priamo doma. Prípadne v prírode. Otestujte navzájom svoje schopnosti. Vďaka zdravej rivalite sa budete tešiť z každého spoločného fitnes úspechu.

3. Nesprávna motivácia sa neráta
Začali ste cvičiť a jesť zdravo, aby ste schudli? Určite sa nemotivujte jedlom. Iste, ten, kto cvičí viac, si môže dovoliť zjesť viac. Čo však neznamená, že by ste sa mali napchávať do prasknutia nezdravými jedlami. Ak chcete schudnúť, väčšina vášho úspechu závisí od stravy. Dávkujte si ciele postupne a hlavne nech sú reálne. 

Čítajte viac: Prečo neviete schudnúť? Štúdia desí, polovica obéznych nevie, že sú obézni!

Keď napríklad schudnete prvé 2 kilá, kúpte si radšej pekný kúsok oblečenia do fitka alebo nové tenisky na behanie. Spraví vám radosť výlet, ktorý dlhšie odkladáte? Doprajte si ho teraz. Každý pozná, čo ho motivuje najviac. Nezdravé jedlo by to však nemalo byť. Ani neviete ako, a spadnete do zlého stravovacieho stereotypu. A budete tam, kde ste začali.

4. Cvičenie hrou

Možno sa vám nechce ísť cvičiť, pretože vás tréning nudí. Tak ho oživte, je čas na zmenu! Cvičenie môžete spestriť pridaním sérií a opakovaní. Alebo cvičte s inými pomôckami a strojmi. Takisto si dopredu stanovte konkrétny cieľ. Nechcite len schudnúť. Držte si v mysli konkrétne číslo, ktoré chcete po čase vidieť na osobnej váhe.

Jedol som z nudy: Jozefova premena za polroka vyráža dych! Toto mu pomohlo

Zistite, akú máte aktuálne kondíciu a kam sa chcete dostať. Nájdite si na internete aj ťažšie cviky, ktorých ste sa predtým báli. Teraz ich vyskúšajte. Samozrejme, s ohľadom na svoje schopnosti. Nechcete sa predsa zraniť. Z každého pokroku sa potom tešte.

5. Lenivosť verzus únava
Naučte sa ich rozoznať. Inak sa budete zbytočne obviňovať. Alebo sa kvôli prepnutiu síl na dlhý čas vyradíte z tréningového procesu. Počúvajte svoje telo. Ak trénujete päť dní v kuse a šiesty už do fitka nevládzete ísť, lenivosť to nebude.

V zime schudnete inak ako v lete: Ktoré potraviny v špajzi rýchlo vymeniť?

Vaše telo len kričí "chcem oddych!". Keď ho vypočujete, môžete sa vyhnúť hrôzostrašnej svalovej horúčke či zraneniu. Do svojho fitnes plánu tiež zaraďte aktívnu aj pasívnu regeneráciu. V aktívny oddychový deň nahraďte činky rýchlou chôdzou, v pasívny oddychový deň skúste masáž či vírivku.

Autor: iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: Spolu vážili 254 kilogramov. Potom sa rozhodli pre obrovskú zmenu!

FOTO: Spolu vážili 254 kilogramov. Potom sa rozhodli pre obrovskú zmenu!

dnes
Už do manželstva vstupovali s nadváhou. Za pár rokov spolužitia vážili spolu neuveriteľných 254 kilogramov, potom prišla zmena.... Čítať viac
 
FOTOcviky: Spevnite bruško a stred tela vlastnou váhou. Zbadáte rozdiel!

FOTOcviky: Spevnite bruško a stred tela vlastnou váhou. Zbadáte rozdiel!

03.12.2016
Pevné brucho a silný chrbát sú zárukou správneho držania tela. Vyskúšajte túto fotozostavu a pocítite zmenu. Čítať viac
 
Varovanie Stephena Hawkinga: Zabíja vás najvážnejší problém storočia

Varovanie Stephena Hawkinga: Zabíja vás najvážnejší problém storočia

02.12.2016
Svetoznámy fyzik Stephen Hawking tvrdí, že milióny obyvateľov Zeme sú ohrozené. Riešenie je pritom také jednoduché. Čítať viac
 
Keď vás ženú termíny: 11 tipov ako sa vyhnúť stresu a prejedaniu

Keď vás ženú termíny: 11 tipov ako sa vyhnúť stresu a prejedaniu

30.11.2016
Naháňajú vás na konci roka termíny, uzávierky, zúčtovania? Ste nervózni, unavení, prejedáte sa a nemáte čas na šport? Ideálny spôsob... Čítať viac
 
FOTO: Večera po tréningu. 6 jedál, ktoré zasýtia a neublížia línii

FOTO: Večera po tréningu. 6 jedál, ktoré zasýtia a neublížia línii

29.11.2016
Preferujete intenzívne športovanie v neskorších hodinách a v snahe schudnúť máte vždy veľkú dilemu, čo si dať na tanier ako posledné... Čítať viac
 
 

wanda.sk