Dietári: Ktorá ryža vám prospeje najviac?

12.09.2019
 

Ryža je jednou z mnohých príloh, o ktorých kolujú jednoznačné tvrdenia zoštíhľovacieho charakteru. Biela ryža tvorí teda výborný zdroj energie, je ale očistená od ďalších veľmi užitočných látok, ktoré sa nachádzajú v povrchových vrstvách jej zŕn.

Minerály
Jej príliš častá konzumácia môže viesť ku zhoršeniu zdravia, najmä u chorých na arteriosklerózu a srdcovo-cievne ochorenia alebo u ľudí s prechodnou a chronickou únavou.

Biela ryža totiž absentuje najdôležitejšie látky, ktoré telo vďaka tejto potravine získava. Ide hlavne o minerálne látky a vitamíny a nerozpustnú vlákninu, ktoré nájdeme v ryži Natural - prírodnej ryži. Patrí medzi najideálnejšie potraviny zdravej výživy. 

Je šetrná k žalúdku, ľahko stráviteľná, neobsahuje cholesterol ani lepok, pomáha stabilizovať hladinu krvného cukru, odvádzať odpadové látky metabolizmu a znižovať krvný tlak. Najmä vďaka nerozpustnej vláknine je hnedá ryža významným pomocníkom pri ochoreniach tráviacej sústavy. Na vlákninu sa naviaže voda, čím vzniká špongiovitá zmes nasiaknutá vodou a tá jemným stierajúcim spôsobom čistí zažívací trakt.

Foto. Shutterstock

Autor: bb
FocusMedia
Videorecepty
 
  • Aktuálne číslo

Dobré jedlo

 
 
Dietári: Ktorá ryža vám prospeje najviac?
bb