Jedzte viac bielkovín a schudnete! Overené!

21.09.2017
 

Možno vás prekvapí, že práve bielkoviny, ktorým sa vyhýbate kvôli štíhlej postave by vám pomohli ju zdokonaliť. Štúdie, zameranej na vzťah množstva konzumovaných bielkovín a našej váhy, sa zúčastnilo približne 25 zdravých účastníkov, ktorým sa merali hodnoty skonzumovaných bielkovín zo stravy v takmer 1000 kalóriách, po dobu ôsmich týždňov. Štúdia prebehla pri stabilizovanej diéte, ktorá predtým trvala zhruba mesiac.

Veľa tuku, málo svalov
Tí, ktorí jedli stravu s nízkym obsahom bielkovín boli prekvapení, prečo sa im zvýšil telesný tuk. Na rozdiel od vysokého obsahu proteínov, ktoré konzumovala druhá polovica účastníkov, čo viedlo k zmenám v množstve svalovej hmoty. Tá totiž ľahšie pomáhala spáliť kalórie účastníkov. Väčšina ľudí, ktorí majú tendenciu sa prejedať, by mali venovať pozornosť množstvu proteínov v jedle. Ak sa prejedáte vysokým obsahom tuku a nízkym obsahom proteínov, môžete dostať do tela viac tuku a stratiť pritom veľa svalov.

Koľko bielkovín ženy potrebujú (kvôli zdraviu)? 
Podľa dietológov a odborníkov na výživu väčšine žien stačí 50 a 60 gramov bielkovín denne. To však hovorí exaktná veda. Lekársky inštitút odporúča aktívnym ľuďom 0,6 až 0,8 g bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti, čo je jednoduchší spôsob na počítanie množstva presne na telo. Ženy, ktoré celý deň iba presedia v kancelárii, by to s ich prísunom nemali preháňať.

Aj keď mäso obsahuje vysoké množstvo bielkovín, je nutné zvážiť, koľko zlých, nasýtených mastných kyselín je ňom. Jedna porcia steaku môže obsahovať až 75% z nasýtených tukov za deň! Tu je niekoľko dobrých príkladov s nízkym obsahom tuku a množstvom bielkovín: tuniak (33 g), pečené kura (32 g), steak (31 g), sójové bôby (21 g) a šošovica (17 g).

Foto: Shutterstock

Autor: bb
 

Dobré jedlo