Pomôžte si ku spánku obyčajnými vajíčkami

12.07.2018
 

Pomôžte si ku spánku

Vajcia obsahujú aminokyselinu zvanú tryptofán, ktorá produkuje v mozgu serotonín. Ide o jednu z chemických látok, ktoré vyvolávajú ospalosť. Jesť potraviny, ktoré uľahčujú tento proces vám môžu pomôcť zaspať. Ak trpíte chronickou nespavosťou, poraďte sa so svojím lekárom, či pridať do jedálníčka práve vajcia. 

Konzumácia vajec so sacharidmi pomáha uvoľňovať serotonín účinnejšie. Deje sa tak preto, že sacharidy uvoľňujú inzulín, ktorý tlačí ostatné aminokyseliny do vašich svalov, čistí cestu pre tryptofán, aby sa dostal do mozgu. Odporúča sa výber komplexných sacharidov. Cukor je nezdravý sacharid. Sušienky vás preto môžu v noci prebudiť. Aj vápnik vo vajíčkach umožňuje telu využiť tryptofán na vytvorenie melatonínu, inej látky v mozgu, ktorá pracuje na produkcii ospalosti. 

Vajíčka sú zdravé nočné jedlo, ktoré vám môže pomôcť zaspať a sú plné živín. Za určitých okolností ale nemusia byť len výhodou. Záleží na tom, koľko ich zjete. Jedlo, ktoré je príliš objemné, vás môže v noci tlačiť. Takže vajce s hriankou je lepšia voľba ako omeleta plnená mäsom a syrom.

Foto: Shutterstock

Autor: bb
Videorecepty
 

Dobré jedlo

 
 
 
 
Pomôžte si ku spánku obyčajnými vajíčkami
bb