V každom zrnku ryže sa ukrýva kúsok zdravia: Ako chráni ryža naše črevá?

31.08.2018
 

Ak nepatrí ryža k vaším obľúbeným prílohám, povieme vám 15 dôvodov, prečo by ste ju každopádne mali zaradiť do vášho jedálnička a konzumovať ju častejšie.

Udržuje štíhlu líniu: Na 100 gramov uvarenej ryže pripadá len 100 kalórií a 0,5 gramov tuku. Rovnaké množstvo cestovín obsahuje dvojnásobne viac kalórií a 2 gramy tuku.

Dodáva telu bielkoviny: Predovšetkým celozrnná ryža obsahuje vysokokvalitné bielkoviny so všetkými podstatnými aminokyselinami.

Robí človeka silnejším a múdrejším: Uhľohydráty, obsiahnuté v ryže, zásobujú svaly, mozog a nervové bunky silou a energiou.

Oživuje látkovú výmenu: B-vitamíny sú nevyhnutné pre spaľovanie kalórií a získavanie energie z uhľohydrátov, bielkovín a tuku.

Chráni črevnú flóru: V ryži sa ukrýva veľké množstvo vláknin. Tieto pôsobia ako jemný peeling pre črevné steny a podporujú trávenie, čo priaznivo pôsobí na celé telo a pomáha formovať postavu.

Foto: Shutterstock 

Autor: bb
Videorecepty
 

Dobré jedlo

 
 
 
 
V každom zrnku ryže sa ukrýva kúsok zdravia: Ako chráni ryža naše črevá?
bb