Fashion maniačky, pozor, o slovo sa hlási veľký comeback: LOGÁ sú späť!

12. februára 201706:00
Veľké nápadné logá hlásia svoj návrat! Autor: Profimedia.sk, Archív

EMMA vyhlasuje fashion poplach. Nápadné logá opäť valcujú módnu scénu a vyboxovali si na nej poriadne veľké miesto.

>>Pozrite si FOTO značiek, ktoré opäť vo veľkom začali využívať svoje logá<<

Podobný ošiaľ sme tu mali už v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch. Vtedy farebné značky na bundách alebo nápadné nápisy na topoch, kabelkách a vlastne na každom kúsku oblečenia udierali do očí tak nápadne, že okoloidúcim na uliciach to mohlo spôsobiť módny šok.

Čítajte viac:

Pred oltár ako Carrie? Kultový dizajnér Sexu v meste prichádza s prvou kolekciu svadobných črievičiek!

A tak dávno nie sú ani časy, keď si všetci ultramoderní raperi, hiphoperi aj hipsteri dali záležať na tom, aby im spod nohavíc či džínsov akože nenápadne vykúkali trenírky s nenápadnou gumičkou a logom. Veď kto má na značkové trenky od Calvina, musí to ukázať celému svetu, chápete? A kto má na kabelku Guess a tričko Versace, tiež chce, aby to všetci videli, no nie? A tak vznikol trend new rich, čiže zazobancov, ktorí okázalo predvádzali kopu peňazí na tom, čo majú na sebe.

Trošku minimalizmu?

Trvalo to pekných pár rokov, no v móde sa časy menia rýchlo, a tak postupne došlo k útlmu štýlu bling-bling. A na fashion scénu sa predral minimalizmus aj heslo – dosť bolo farieb, dosť bolo nápisov s logami. Možno tomu trošku pomohla aj americká sociologička Naomi Klein, keď si vzala na mušku tyraniu značiek, ktoré sa chcú prezentovať nápadnými nápismi, a v roku 2000 na túto tému napísala knihu No Logo.

Čítajte viac:

Rozkošné fashion DUO: Ukážte, že k sebe patríte a dokonale ladíte

A čáry-máry, odrazu sa viditeľné nápisy začali považovať za neskutočné módne faux pas a znak nevkusu. A ktoré nosili len „vidláci“. A tak sa viac ako inokedy začalo dariť módnym domom ako Maison Martin Margiela, ktorý sa drží zásady, že logo ani etiketu nesmie byť vidieť. Aj dizajnéri značky Acné Studios či Phoebe Phillo a Isabel Marant svoje kolekcie navrhovali v duchu – žiadne nápisy, nech žije čistota a prirodzenosť.

Prvý plán?

Aj francúzska sociologička Émilie Coutantová si myslí, že „veľké logo a výrazný nápis sú čosi ako prvý plán. Väčšinou bývajú farebné, prípadne zdobené trblietkami, aby majiteľ mohol dať svetu najavo, že on má na drahé značkové oblečenie. Vlastne tým vyjadroval svoj status bohatého človeka. Ibaže logá po novom dnes majiteľa skôr parodujú, než upozorňujú na jeho spoločenské postavenie.“

Čítajte viac:

To je prekvapenie! Slovenská dedinka s našimi kráskami v najvplyvnejšom módnom časopise

Presne tak, ako to pred pár sezónami urobil Jeremy Scott, keď ako šéfdizajnér značky Moschino celú kolekciu „označkoval“ svojím brandom. Našťastie, zákazníci to pochopili ako dobrý vtip a vzali to s humorom. A nielen oni, pretože po posledných prehliadkach na týždni módy to vyzerá tak, že nápisy sú späť. A prišli s ešte väčšou silou, akú mali doteraz. Napríklad taký Alessandro Michele urobil najnovšie v módnom dome Gucci poriadny vietor, keď vrátil zašlú slávu monogramovej kabelke, ktorá za posledné roky trošku zapadla prachom.

A návrat staronového trendu cítia aj vo vintage obchodoch a luxusných secondhandoch, kde sa opäť rozbehlo pátranie po „popísaných“ kabelkách. Dokonca aj po „vuittonkách“ ktoré ešte donedávna nosila polovica sveta a tretina Slovenska, pretože sa falšovali jedna radosť, a postupne trošku stratili na kredite. No aj tie časy sú preč, pretože kabelka s monogramom LV je opäť na výslní. A tiež výrazne označkované tričká, svetre, kabáty či nohavice. Logománia sa jednoducho vrátila, aj keď predsa len s malou zmenou.

„Kedysi sa nápisy písali veľkými písmenami na tričká či na doplnky,“ hovorí Thomas Zylberman, odborník na trendy zo spoločnosti Carlin International. „Ale mladé streetové značky ako Off-White, Vetements či začínajúci talentovaní dizajnéri volia menej nápadný spôsob. Logami zdobia bočné časti na nohaviciach, rukávy na mikinách či goliere rolákov. Nie je to také prvoplánové ako v 80. rokoch, pretože tento nápad si vyžaduje viac kreativity. Návrhári sa s tým naozaj musia pohrať, najmä ak chcú, aby v ich kolekciách zostali zachované prvky minimalizmu,“ uvažuje odborník a tvrdí, že v dnešnej ére virtuálneho sveta je návrat k nápisom úplne prirodzený. Je to signál, že patríte do nejakej komunity.

Znamenie, ktoré funguje na princípe neverbálnej komunikácie. Čosi ako hashtag, podľa ktorého vás ostatní hneď niekam zaradia. Pamätáte si kultovú reklamu z roku 1992, v ktorej mladučká Kate Mossová ešte ako začínajúca modelka pózovala polonahá v náručí rapera Marka Wahlberga pre kampaň Calvin Klein? A kde na ich spodnej bielizni svietilo nápadné logo značky? Ak si nespomínate, nevadí, no vtip je v tom, že tento nápad o niekoľko desaťročí prebrali Kendall Jenner a Justin Bieber, ktorí sa pre americkú značku tiež nechali nafotiť tak, aby bolo na značke spodnej bielizne vidno najmä dve písmenká cK.

„Logo je dnes pre každú značku čosi ako súčasť DNA, takže nehrozí, aby sa ho len tak vzdala. A to, že ho bude ukazovať, je nový spôsob komunikácie,“ vysvetľuje Thomas Zylberman a dodáva, že viditeľný nápis sa momentálne prestal považovať za znak módneho nevkusu. Práve naopak, dávate ním najavo svoj štýl aj zmysel pre recesiu. Veď móda je iba hra a bolo by škoda brať ju príliš vážne, no nie?

Viac fotografií logománie si pozrite v našej galérii.

Čítajte viac:

FOTO Kimlička vybral 10 najhorších rób z Oscarov: Tieto módne katastrofy nepochopíte!

autor: EMMA/ Danka VILHANOVÁ

Video



Olajkuj emmu

 

Horoskopy

Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé

 

Prelistuj si novú EMMU

 
 

Top3

Nie je Valentín ako Valentín: Takto vyzerá sviatok zamilovaných vo svete

Deň svätého Valentína neznamená len sladké bonboniéry, valentínky a gýčové kytice červených ruží. Za hranicami vyzerá...

Hviezda mesiaca: Melania Trump nás dostala svojím vycibreným vkusom!

Vyzerá to tak, že čerstvá prvá dáma USA rozpúta v rebríčkoch najlepšie oblečených vplyvných žien sveta poriadny ošiaľ......

Recept na followerov: Títo páni vám prezradia ako sa stať hviezdou

Nech ich máte, koľko chcete, stále je to málo. Followeri sú totiž novou menou a my sme zistili, ako si ich nahnať. Zábavne,...

Manuál šikovnej maškrtníčky: Takto to robia pravé milovníčky jedla!

Ak aj vy holdujete prejedaniu, robte to aspoň rozumne! S našimi typmi dáte stop nechcenému veľkému brušku.

Ďalšie články
 
 
 
Fashion maniačky, pozor, o slovo sa hlási veľký comeback: LOGÁ sú späť!
EMMA/ Danka VILHANOVÁ