4 / 11
Príliš veľa športu
Ak sa rozhodnete zmeniť životný štýl zo dňa na deň, obmedzíte sa v stravovaní a začnete zrazu denne behať niekoľko kilometrov, hmotnosť pôjde automaticky dolu. Lenže toto tempo nedokážete držať do nekonečna a to je dôvod, prečo väčšina ľudí pokus o zmenu životného štýlu nakoniec vzdá. Na začiatku diéty preferujte pokojnejšie formy pohybu, chôdzu alebo jogu. Ak predsa len chcete behať, nerobte to každý deň. Pre začiatočníka je dôležité, aby sa na úvod nepremotivoval a pohybom si neublížil. Ideálne je, ak športujete trikrát v týždni, ale nie tri dni po sebe. Ak cvičíte v pondelok, utorok si dajte pauzu. Jednotlivé športy a cvičenia striedajte. Myslite na to, aby ste nepreťažovali len jednu časť. Ak si nájdete osobného trénera, počas jednej hodiny dokáže s vami precvičiť všetky svalové skupiny. Pokiaľ cvičíte veľa a jete málo, telo začne šetriť energiu a spomalí spaľovanie. 

Neseďte doma
Ale ani vynechať pohyb úplne, nie je riešenie! Najmä, ak celý deň sedíte v práci. Ak máte málo pohybu, svalová hmota ubúda a tuková pribúda. Čím menej svalov máte, tým horšie sa energia spaľuje. Pravidelný pohyb je ideálna cesta, ako si spevniť postavu a zhodiť. Vyberte si cvičenie, z ktorého máte radosť, a venujte sa mu aspoň trikrát do týždňa po polhodine. Britskí vedci zistili, že najlepšie sa kalórie spaľujú ráno po raňajkách. Účinné je plávanie, rýchla chôdza, bicykel či tanec. Medzi cvičením si robte krátke prestávky, výskum na športovcoch ukázal, že tuky sa tak vyplavujú rýchlejšie.
Príliš veľa športu Ak sa rozhodnete zmeniť životný štýl zo dňa na deň, obmedzíte sa v stravovaní a začnete zrazu denne behať niekoľko kilometrov, hmotnosť pôjde automaticky dolu. Lenže toto tempo nedokážete držať do nekonečna a to je dôvod, prečo väčšina ľudí pokus o zmenu životného štýlu nakoniec vzdá. Na začiatku diéty preferujte pokojnejšie formy pohybu, chôdzu alebo jogu. Ak predsa len chcete behať, nerobte to každý deň. Pre začiatočníka je dôležité, aby sa na úvod nepremotivoval a pohybom si neublížil. Ideálne je, ak športujete trikrát v týždni, ale nie tri dni po sebe. Ak cvičíte v pondelok, utorok si dajte pauzu. Jednotlivé športy a cvičenia striedajte. Myslite na to, aby ste nepreťažovali len jednu časť. Ak si nájdete osobného trénera, počas jednej hodiny dokáže s vami precvičiť všetky svalové skupiny. Pokiaľ cvičíte veľa a jete málo, telo začne šetriť energiu a spomalí spaľovanie.  Neseďte doma Ale ani vynechať pohyb úplne, nie je riešenie! Najmä, ak celý deň sedíte v práci. Ak máte málo pohybu, svalová hmota ubúda a tuková pribúda. Čím menej svalov máte, tým horšie sa energia spaľuje. Pravidelný pohyb je ideálna cesta, ako si spevniť postavu a zhodiť. Vyberte si cvičenie, z ktorého máte radosť, a venujte sa mu aspoň trikrát do týždňa po polhodine. Britskí vedci zistili, že najlepšie sa kalórie spaľujú ráno po raňajkách. Účinné je plávanie, rýchla chôdza, bicykel či tanec. Medzi cvičením si robte krátke prestávky, výskum na športovcoch ukázal, že tuky sa tak vyplavujú rýchlejšie.
Autor: Shutterstock.com

Späť na článok: Vieme, prečo to ide tak ťažko. 10 maličkostí, ktoré spomaľujú chudnutie