7 / 7
Kelové jedlá už zrejme v jedálničku nenájdete. No kým kel z našej gastronómie postupne mizne, v minulosti ho vedeli gazdinky pripraviť na množstvo spôsobov. A robili dobre. Skúmaním sa zistilo, že kel obsahuje až 4,5-krát viac vitamínu C ako špenát a šálka kelu má viac tohto vitamínu ako celý pomaranč.

Kel má však jedno prvenstvo - je megazdroj pre vitamín K, ktorý pomáha pri osteoporóze či v prevencii mnohých chorôb. Jedna šálka kelu má 7-krát vyšší obsah vitamínu K, ako je potrebná denná dávka. Tým to však nekončí, kel má ohromné zásoby vitamínu A, skupiny B a tiež betakaroténu či kyseliny listovej. Najzdravší je preto surový, čo tak obohatiť si s kelom miešaný šalát?
Kelové jedlá už zrejme v jedálničku nenájdete. No kým kel z našej gastronómie postupne mizne, v minulosti ho vedeli gazdinky pripraviť na množstvo spôsobov. A robili dobre. Skúmaním sa zistilo, že kel obsahuje až 4,5-krát viac vitamínu C ako špenát a šálka kelu má viac tohto vitamínu ako celý pomaranč. Kel má však jedno prvenstvo - je megazdroj pre vitamín K, ktorý pomáha pri osteoporóze či v prevencii mnohých chorôb. Jedna šálka kelu má 7-krát vyšší obsah vitamínu K, ako je potrebná denná dávka. Tým to však nekončí, kel má ohromné zásoby vitamínu A, skupiny B a tiež betakaroténu či kyseliny listovej. Najzdravší je preto surový, čo tak obohatiť si s kelom miešaný šalát?
Autor: Shutterstock

Späť na článok: Tieto potraviny jedli naši predkovia. Neprekvapila ich nádcha ani ťažkosti so zubami