Keď zákazník vyhráva

20.09.2012
Interiér

Ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré. Na prvý pohľad patová situácia po prepuknutí krízy priniesla do realitnej reality predsa len niekoľko pozitív.

8fotiek
Návšteva zariadeného vzorového bytu má pre potenciálneho záujemcu väčšiu výpovednú hodnotu ako prehliadka prázdneho bytu. Klient si tak môže oveľa ľahšie predstaviť, ako funkčne a štýlovo využiť priestor. Pekne naaranžovaný vzorový byt býva často inšpiráciou aj pri samotnom zariaďovaní novokúpenej nehnuteľnosti. Autor: Vladimír VAVREK

Jednoducho povedané, trh sa sprehľadnil. Odpadli neseriózni developeri aj predajcovia. Klient a jeho potreby sa konečne dostali do centra pozornosti. Dnes ho treba presvedčiť ponukou a prístupom. A čo je azda najväčšie plus, zastavil sa rast cien. Aj keď sa nenaplnili očakávania 50 % poklesu, väčšina projektov sa predáva za prijateľnejšie ceny ako napríklad pred troma, štyrmi rokmi. Dôležitý je aj fakt, že novovznikajúce projekty sa začali orientovať na zákazníkov so strednou úrovňou príjmov.

ÚČELNOSŤ PRVORADÁ

Drvivá väčšina veľkometrážnych bytov je už minulosť. Už neplatí pravidlo – čím väčší byt, tým lepšie. Všetci si uvedomili, že hluché metre sú naozaj zbytočné a je iba pochopiteľné, že klient nie je ochotný za plochu, ktorú nevyužije, platiť. Developeri teda zväčšili tlak na dobré riešenia svojich bytov a domov. A opäť z toho profituje zákazník.

VŠETKO PRE KLIENTA

Jedna zo zásadných zmien nastala aj v predaji. Developeri a najmä predajcovia musia vyvinúť oveľa viac úsilia na získanie zákazníka. To si, samozrejme, vyžaduje aj iný prístup, ktorý múdre knihy nazývajú prozákaznícky. Ak sa za marketing považujú okrem reklamy aj rôzne benefity v cene, progres nastal aj v tomto segmente. Treba si však uvedomiť, že zákazník nakoniec zaplatí reklamu, štandard aj všetko ostatné. Minulosť neprinášala veľa alternatív na výber štandardu, často bol doslova nadiktovaný alebo nebol dostatočný. Dnes dostáva zákazník možnosť voľby v oveľa väčšej miere. Ak však nemá záujem o štandard, môže sa rozhodnúť aj pre holobyt. Táto alternatíva je vhodná hlavne pre klientov so špecifickým vkusom alebo pre tých, ktorí majú prístup k výrazne lacnejším materiálom. Štandard od developera by totiž mal byť lacnejší, ako keby ste realizovali kúpu a práce vo vlastnej réžii a na vlastné náklady.

Boris ŠKODA, Galéria novostavieb, www.galeria-novostavieb.sk

  • Pri bytoch sa najviac preferujú dvoj- a trojizbové byty, menej štvorizbové. Čo sa týka výmery, pohybuje sa od 55 m2 približne do 100 m2. O väčšie byty záujem poklesol.
  • V zásade platí, že ak nie je byt dobre riešený, disponuje nevyužiteľnými plochami, záujem o takúto nehnuteľnosť je minimálny. Prijateľná cena novostavieb je podľa zákazníkov od 1 600 do 2 000 eur za m2. V cene sa samozrejme premietajú lokalita, charakter projektu a ďalšie špecifiká.
  • Aj záujem o domy sa zmenil. Minulosť sú už desať-a viacárové pozemky, dnes sa preferujú troj-až sedemárové pozemky. Sú jednak lacnejšie a z pohľadu potrieb budúcich nájomníkov zvyčajne aj postačujúce. Podobne ako pri bytoch, zákazníci veľmi zodpovedne posudzujú dispozície. Očakávajú dostatok priestoru a pohodlia.

 
Autor: Monika KRÁLOVÁ
Fotogaléria
Keď zákazník vyhrávaKeď zákazník vyhrávaKeď zákazník vyhrávaKeď zákazník vyhráva
 
8fotiek


Najčítanejšie
 

Pekné Bývanie

 

Vaše hniezdočko

Pridať vlastné foto
9fotiek

PRED a PO: Rekonštrukciou sa 2-izbák zmenil na nepoznanie

24.02.2016
10fotiek

Môj nový byt: Ako sa vám páči Jolanino zrekonštruované hniezdočko?

10.02.2016
9fotiek

1-izbový byt v hlavnom meste si manželia upravili podľa svojich predstáv

28.01.2016