Kríza, kde? Európsky outletový trh rastie raketovou rýchlosťou

Tržby outletových operátorov v Európe sa minulý rok vyšplhali na takmer 11 miliárd eur.

1fotka
Takto vyzerá typický outlet. Autor: ONE Fashion Outlet

Aj keď sa všade už zopár rokov skloňuje slovo kríza, pri pohľade na tržby v niektorých, nie existenčne dôležitých sektoroch, sa tomu len ťažko verí. Oproti predkrízovému roku 2007 narástli tržby európskych outletových operátorov o neuveriteľných 60 percent.

Na druhej strane, európske nákupné centrá zaznamenali v minulom roku pokles tržieb o vyše tri desiatky percent. Nad vodou ich držia najmä turisti z Ázie a Južnej Ameriky, ktorých európske outlety lákajú vyše 60-percentnými zľavami na luxusné značky, a ktorí tak tvoria významné percento z celkového obratu.

A prečo je pre investora výhodnejšie stavať outletové centrá ako klasické nákupné strediská? Odpoveď je prozaická - majitelia a operátori benefitujú viac z outletových centier, pretože získavajú 18 percent z ceny každého predaného kusu v ich outletoch. Slušné, však?

 
Autor: pluska.sk


Najčítanejšie
 

Pekné Bývanie

 

Vaše hniezdočko

Pridať vlastné foto
16fotiek

Februárové Vaše Hniezdočko: Kúpeľne našich čitateľov vás inšpirujú! (2. časť)

27.02.2017
16fotiek

Februárové Vaše Hniezdočko: Kúpeľne našich čitateľov vás inšpirujú! (1. časť)

21.02.2017
9fotiek

Novembrové Vaše Hniezdočko: Navštívte kuchyne našich čitateľov!

01.12.2016