Kríza, kde? Európsky outletový trh rastie raketovou rýchlosťou

Tržby outletových operátorov v Európe sa minulý rok vyšplhali na takmer 11 miliárd eur.

1fotka
Takto vyzerá typický outlet. Autor: ONE Fashion Outlet

Aj keď sa všade už zopár rokov skloňuje slovo kríza, pri pohľade na tržby v niektorých, nie existenčne dôležitých sektoroch, sa tomu len ťažko verí. Oproti predkrízovému roku 2007 narástli tržby európskych outletových operátorov o neuveriteľných 60 percent.

Na druhej strane, európske nákupné centrá zaznamenali v minulom roku pokles tržieb o vyše tri desiatky percent. Nad vodou ich držia najmä turisti z Ázie a Južnej Ameriky, ktorých európske outlety lákajú vyše 60-percentnými zľavami na luxusné značky, a ktorí tak tvoria významné percento z celkového obratu.

A prečo je pre investora výhodnejšie stavať outletové centrá ako klasické nákupné strediská? Odpoveď je prozaická - majitelia a operátori benefitujú viac z outletových centier, pretože získavajú 18 percent z ceny každého predaného kusu v ich outletoch. Slušné, však?

 
Autor: pluska.sk


Najčítanejšie
 

Pekné Bývanie

 

Vaše hniezdočko

Pridať vlastné foto
9fotiek

PRED a PO: Rekonštrukciou sa 2-izbák zmenil na nepoznanie

24.02.2016
10fotiek

Môj nový byt: Ako sa vám páči Jolanino zrekonštruované hniezdočko?

10.02.2016
9fotiek

1-izbový byt v hlavnom meste si manželia upravili podľa svojich predstáv

28.01.2016