predplatne
 

6 ranných cvikov vás nabije energiou. Naštartuje i spaľovanie tukov!

29.11.2018

Zažeňte posledné zvyšky spánku. Pár ranných cvikov však môže zlepšiť koncentráciu počas celého dňa.

Aj chrbát potešíte, keď sa ráno natiahnete.

Aj chrbát potešíte, keď sa ráno natiahnete.Autor: Shutterstock

Po tme sa vstáva horšie. Ak si však natiahnete ráno svaly, bude deň ľahší. Pri cvičení sa navyše lepšie okysličí celý mozog. Jednoduché strečingové cviky sú vhodné pre celú rodinu.  Ranný telocvik je ideálnou prevenciou proti vzniku artrózy a blahodarne pôsobí na kĺby, väzivá i chrupavky. Navyše ranným pohybom výborne podporíte spaľovanie tukov. Ktoré cviky vás naštartujú?

Pohúpte sa

V ľahu na chrbte pokrčte nohy a chyťte si ich rukami pod kolenami. Pritiahnite ich k hrudníku a pomaly sa pretáčajte na ľavú a pravú stranu. Opakujte 10-krát na každú stranu.

Bicyklujte

Zostaňte ležať na chrbte. Ruky položte voľne popri tele. Zdvihnite nohy a začnite bicyklovať. Nenáročným pohybom naštartujete krvný obeh. Najskôr bicyklujte vpred, potom pohyb zmeňte, ako by ste na bicykli cúvali. Vydržte približne 2 až 4 minúty. 

Natiahnite sa

V sede ruky rozpažte. Dlane držte na úrovni pliec. Otočte hlavu doľava a zároveň ťahajte ľavú ruku do diaľky. To isté zopakujte na pravú stranu. Hlavu otáčajte vždy pomaly. Opakujte 10-krát na každú stranu.


Foto: Shutterstock

Oberajte ovocie

Pomaly sa posaďte na posteli. Vzpažte. Potom striedavo zdvíhajte nahor ešte vyššie pravú a ľavú ruku, ako by ste chceli dočiahnuť ovocie na vrchole stromu. Okrem rúk si precvičíte stred tela a uvoľníte svalstvo chrbta. Opakujte asi 3 minúty.

Vystrite sa

Zostaňte sedieť na okraji postele, chodidlá majte položené na zemi. Ruky dajte za chrbát, prepleťte prsty a potom zdvíhajte paže jemne nahor, kým necítite napätie na chrbte. Ruky uvoľnite a opakujte 3-krát. 

Ani v prípade rannej rozcvičky sa neoplatí podliehať stereotypom. Inšpirujte sa tipmi trénerky ►►►


Zdroj: youtube.com/HappyAndFitFitness

Na špičkách

Pri umývaní zubov si spomeňte na klasiku. Ťahy kefkou doplňte pokojným prehupovaním zo špičiek na päty a naopak. Pripravíte nohy na celodenné behanie za povinnosťami. Opakujte dovtedy, kým zuby nie sú čisté. 

 

V tomto článku sa zaoberáme Ruky ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: 5 Tibeťanov urýchli metabolizmus a nabije vás energiou

VIDEO: 5 Tibeťanov urýchli metabolizmus a nabije vás energiou

23.08.2019
Zostavu môžete cvičiť kedykoľvek behom dňa, najideálnejšie je ráno. Prospeje skutočne celému telu a aj ručička na váhe bude klesať... Čítať viac
 
Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

21.08.2019
Ak cvičíte pravidelne, určite ste si už všimli, že sa vaša výkonnosť mení každý týždeň. Možno sa vám niekedy nechce ani cvičiť. Nemusí... Čítať viac
 
VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

19.08.2019
Ach, tie problémové partie! Zázračná diéta či cviky neexistujú, no nezabúdajte, že so správnou stratégiou sa dajú vypracovať akékoľvek... Čítať viac
 
Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

18.08.2019
Radšej sa pri behu stratí, než by sa mal nudiť. A hoci ho stále niečo bolí, moderátor Ján Mečiar (48) sa hýbať neprestane. Má na to dobrý... Čítať viac
 
VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

15.08.2019
Joga posilňuje srdcovo-cievny systém, zlepšuje koncentráciu, ale pomáha aj v boji proti tuku. Potvrdila to i nemecká štúdia. Čítať viac
 
 

wanda.sk

6 ranných cvikov vás nabije energiou. Naštartuje i spaľovanie tukov!
Katarína Posluchová