predplatne
 

Na ruky neplatia len činky. Výborne ich posilnia aj jemnejšie pomôcky

18.10.2017

Hoci ruky teraz zakryjú dlhé rukávy, nepoľavte v tréningu. Posilňovať ich môžete aj doma. Ktorú praktickú pomôcku schováte do zásuvky?

Ruky nemusíte posilňovať len dvíhaním činiek.

Ruky nemusíte posilňovať len dvíhaním činiek.Autor: Shutterstock

Americká herečka Ashley Greene má vraj jedny z najkrajších hollywoodskych paží. Nemá ich však zadarmo, ruky posilňuje pravidelne trikrát do týždňa. Môžete ich mať aj vy. Krásne, ladné paže jednoducho potrebujú tréning. Nemusíte hneď bežať do posilňovne. Plnohodnotný tréning zvládnete aj doma. V posilňovaní vám môžu pomôcť pružné pomôcky. 

Naťahujte pás

Jednou z najskladnejších, ale zároveň praktických pomôcok je theraband. Tento pružný pás, ktorý zložíte do dlane poslúži na posilnenie i natiahnutie hornej polovice tela. Vytvoríte si z neho pohodlné odporové cvičenie na ruky. Theraband nájdete v športových obchodoch i v predajniach so zdravotníckymi pomôckami. Na cvičenie je vhodná dĺžka okolo 1,20 metra. Farebný odtieň naznačuje silu odporu, takže si theraband pred kúpou pre istotu otestujte. Označovanie farbami nebýva záväzné.
Ako s nim cvičiť? Stačí si preložiť pás a chytiť ho do dvoch rúk a ťahať sa, prípadne sa postavte na koniec therabandu pravou nohou, druhý koniec chyťte ľavou rukou a rozpažte ju.

Viac: Posilňujte doma: Je pre vás lepší bežiaci pás alebo stacionárny bicykel?

Zaveste sa

Ruky si posilníte aj vďaka závesnému cvičeniu, na pomoc si zoberte špeciálne popruhy. Väčšinou ich nájdete pod označením TRX. Stačí si nájsť pevný bod, prehodiť popruhy, uchopiť rukoväte, napnúť pásy a cvičiť. Počas cvičenia ste vždy v kontakte so zemou.  Intenzita závisí od vašej hmotnosti a uhla, ktoré má telo oproti pomôcke. Náročnosť znížite zmenou uhla.
Ako s nim cvičiť? V stoji chrbtom k závesnému bodu, chyťte rukoväte a predpažte. S nádychom pomaly pokrčte lakte a znižujte polohu tela smerom k zemi.

Pozrite si aj: VIDEO: Vytrénujte si pevné brucho. Tieto cviky posilnia nohy i paže

Kmitajte

Ďalšou z výborných pomôcok na precvičenie rúk je takzvaný flexibar. Ide o ľahkú kmitajúcu tyč, ktorá meria v priemere 1,50 metra. Stačí rozpažiť a chytiť tyč do ruky a začať kmitať. Na začiatku cvičenia buďte trpezliví, musíte sa naučiť udržať správny postoj, rozkmitať tyč a zároveň pohybovať rukami. Flexibar sa často využívaj aj ako pomôcka v rehabilitácii. Cvičiť môžete v stoji, ľahu i sede.
Ako s nim cvičiť? Postavte sa do stoja mierne rozkročného, rozpažte a do ľavej ruky chyťte flexibar, potom ho rozkmitajte. Cvičte 30 až 60 sekúnd. Popri kmitaní sa snažte pažou aj hýbať.  

Ruky môžete posilňovať aj bez špeciálnych pomôcok. Viac cvikov nájdete v novembrovom čísle časopisu Zdravie, v predaji od 23. 10. 2017

V tomto článku sa zaoberáme Ruky ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Skrytý dôvod bolesti chrbta. Máte správny počet tenisiek?

Skrytý dôvod bolesti chrbta. Máte správny počet tenisiek?

13.10.2018
Okrem toho, že si zvolíte šport, berte do úvahy terén, na ktorom budete trénovať. Dvojnásobne to platí pri teniskách na behanie. Čítať viac
 
Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

09.10.2018
Môže vám cvičenie pomôcť, aby na vás nenaskákali vírusy či baktérie? A čo ak ich už v sebe máte? Môžete ich zo seba vycvičiť? Čítať viac
 
Nenapili ste sa pred tréningom? Neriskujete iba svalové kŕče

Nenapili ste sa pred tréningom? Neriskujete iba svalové kŕče

04.10.2018
Hoci sa s príchodom chladnejších dní potíte menej, nezabúdajte na pitný režim počas športovania. Fľašku sa oplatí mať po ruke. Čítať viac
 
Štúdia prezradila o Slovákoch nečakané fakty! Patríte k šťastnej menšine?

Štúdia prezradila o Slovákoch nečakané fakty! Patríte k šťastnej menšine?

01.10.2018
Myslíte si, že Slováci si doprajú a zjedia všetko na čo majú chuť alebo sa stravujú zdravo? A koľkí z nás sa pravidelne hýbu a sú skutočne... Čítať viac
 
VIDEOtip zvodnej Halle Berry: Tréning pre skvelý sex. Nikdy ho nevynechám!

VIDEOtip zvodnej Halle Berry: Tréning pre skvelý sex. Nikdy ho nevynechám!

26.09.2018
Herečka Halle Berry, ktorá má už dva roky po 50-ke motivuje k pohybu TOP benefitom. A poriadne horúcim.  Čítať viac
 
 

wanda.sk

Na ruky neplatia len činky. Výborne ich posilnia aj jemnejšie pomôcky
Katarína Posluchová