predplatne
 

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019

Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Trápi vás po tréningu vlčí hlad? Vlečiete sa z práce do fitka ako bez duše? Niekedy sa oplatí pred tréningom niečo zjesť. Zabudnite na ťažké hranolky či obedové menu, zachránia vás malé dobroty. Jedenie pred športovaním má svoje pravidlá.

Chce to prestávku

Základné je, vybrať sa cvičiť až dve hodiny po veľkom jedle. Organizmus sa vtedy sústredí na trávenie a nemá energiu na väčšiu záťaž. Ak sa vyberiete trénovať po dvojchodovom hodovaní, tréning môže skončiť bolesťou žalúdka a slabosťou. Pred tréningom sa zamerajte na takzvané pomalé cukry s nízkym glykemickým indexom. Tie sa pomaly menia na glukózu a udržia hladinu cukru v krvi počas tréningu konštantnú. Pochutnať si môžete aj na bielkovinách, ktoré podporia rast svalovej hmoty. Aj pri porcii ovocia či tvarohu platí, že ich netreba jesť tesne pred tréningom. V tomto prípade si doprajte aspoň 30 minútovú prestávku. Prebrať vás nemusí len šálka kávy. Portál rtl.de zostavil rebríček potravín, na ktorých si môžete pred tréningom pochutnať.

Banány – sú bohaté na cukry, preto vám dodajú energiu, ktorá vám chýba po pracovnom dni. Navyše sú bohaté na draslík, ktorý zlepší svalovú funkciu. Pravidelná konzumácia je vhodná pre tých, ktorých trápia svalové kŕče.

Hrušky – výborne vás zasýtia, zároveň spomaľujú trávenie. Výhodou je, že vás počas tréningu neprepadne nepríjemný pocit hladu.

Pomaranče – výborne chutia a stimulujú metabolizmus. Navyše je bohatý na vitamín C

Tmavá čokoláda – určite vám dodá energiu, navyše je bohatá na antioxidanty. Hoci idete športovať, ani s čokoládou to nepreháňajte. Postačia vám jeden rad čokolády. Tradičná mliečna čokoláda je na kalórie už bohatšia. 

Tvaroh – svaly potešia bielkoviny, postavu nízky obsah cukru, navyše je vás výborne zasýti

Vajíčko – pokojne si pripravte volské oko, prípadne vajíčko uvarte. Telo potešia bielkoviny, ktoré sú potrebné na rast svalovej hmoty, avšak podieľajú sa aj na odburávaní tukov. 

Čítajte aj:

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

včera
Aj vás trápia trasúce sa stehná? Chcete si vypracovať štíhle nohy? Spoznajte 5 cvikov, ktoré vám v boji proti silným stehnám zaručene... Čítať viac
 
Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

16.10.2019
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!
Katarína Posluchová