predplatne
 

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019

Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Trápi vás po tréningu vlčí hlad? Vlečiete sa z práce do fitka ako bez duše? Niekedy sa oplatí pred tréningom niečo zjesť. Zabudnite na ťažké hranolky či obedové menu, zachránia vás malé dobroty. Jedenie pred športovaním má svoje pravidlá.

Chce to prestávku

Základné je, vybrať sa cvičiť až dve hodiny po veľkom jedle. Organizmus sa vtedy sústredí na trávenie a nemá energiu na väčšiu záťaž. Ak sa vyberiete trénovať po dvojchodovom hodovaní, tréning môže skončiť bolesťou žalúdka a slabosťou. Pred tréningom sa zamerajte na takzvané pomalé cukry s nízkym glykemickým indexom. Tie sa pomaly menia na glukózu a udržia hladinu cukru v krvi počas tréningu konštantnú. Pochutnať si môžete aj na bielkovinách, ktoré podporia rast svalovej hmoty. Aj pri porcii ovocia či tvarohu platí, že ich netreba jesť tesne pred tréningom. V tomto prípade si doprajte aspoň 30 minútovú prestávku. Prebrať vás nemusí len šálka kávy. Portál rtl.de zostavil rebríček potravín, na ktorých si môžete pred tréningom pochutnať.

Banány – sú bohaté na cukry, preto vám dodajú energiu, ktorá vám chýba po pracovnom dni. Navyše sú bohaté na draslík, ktorý zlepší svalovú funkciu. Pravidelná konzumácia je vhodná pre tých, ktorých trápia svalové kŕče.

Hrušky – výborne vás zasýtia, zároveň spomaľujú trávenie. Výhodou je, že vás počas tréningu neprepadne nepríjemný pocit hladu.

Pomaranče – výborne chutia a stimulujú metabolizmus. Navyše je bohatý na vitamín C

Tmavá čokoláda – určite vám dodá energiu, navyše je bohatá na antioxidanty. Hoci idete športovať, ani s čokoládou to nepreháňajte. Postačia vám jeden rad čokolády. Tradičná mliečna čokoláda je na kalórie už bohatšia. 

Tvaroh – svaly potešia bielkoviny, postavu nízky obsah cukru, navyše je vás výborne zasýti

Vajíčko – pokojne si pripravte volské oko, prípadne vajíčko uvarte. Telo potešia bielkoviny, ktoré sú potrebné na rast svalovej hmoty, avšak podieľajú sa aj na odburávaní tukov. 

Čítajte aj:

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

včera
Naoko jednoduchá pomôcka vám môže poskytnúť pestrý tréning. Pomôže vám vylepšiť najmä vrch tela. Čítať viac
 
Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

14.01.2019
V januári zvyknú telocvične, fitká či posilňovne praskať vo švíkoch. Novoročné predsavzatia ženú ľudí cvičiť a zhadzovať kilá. Ako... Čítať viac
 
Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

07.01.2019
Zlé držanie tela je priamou cestou k bolestiam chrbta, kĺbov či nôh. Ak si osvojíte pár drobností, môžete patriť k šťastlivcom, ktorí... Čítať viac
 
Lenivosť premôže SUPER pesnička. Ako si vybrať hudbu na tréning?

Lenivosť premôže SUPER pesnička. Ako si vybrať hudbu na tréning?

04.01.2019
Počujete obľúbenú pesničku a už si dupkáte nohou alebo začnete vlniť bokmi. Hudba je motivačná a platí to aj pre šport. Čítať viac
 
Vytancujte sviatočné kalórie. Teraz je na to ideálny čas! Ktorý tanec je TOP?

Vytancujte sviatočné kalórie. Teraz je na to ideálny čas! Ktorý tanec je TOP?

26.12.2018
Štefanské zábavy sú výbornou príležitosťou ako spaľovať sviatočné kilogramy. Výhodou tancovania je, že si môžete vybrať rytmy,... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!
Katarína Posluchová