predplatne
 

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019

Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Chuť do cvičenia, získate aj vďaka správnemu jedálničku.

Trápi vás po tréningu vlčí hlad? Vlečiete sa z práce do fitka ako bez duše? Niekedy sa oplatí pred tréningom niečo zjesť. Zabudnite na ťažké hranolky či obedové menu, zachránia vás malé dobroty. Jedenie pred športovaním má svoje pravidlá.

Chce to prestávku

Základné je, vybrať sa cvičiť až dve hodiny po veľkom jedle. Organizmus sa vtedy sústredí na trávenie a nemá energiu na väčšiu záťaž. Ak sa vyberiete trénovať po dvojchodovom hodovaní, tréning môže skončiť bolesťou žalúdka a slabosťou. Pred tréningom sa zamerajte na takzvané pomalé cukry s nízkym glykemickým indexom. Tie sa pomaly menia na glukózu a udržia hladinu cukru v krvi počas tréningu konštantnú. Pochutnať si môžete aj na bielkovinách, ktoré podporia rast svalovej hmoty. Aj pri porcii ovocia či tvarohu platí, že ich netreba jesť tesne pred tréningom. V tomto prípade si doprajte aspoň 30 minútovú prestávku. Prebrať vás nemusí len šálka kávy. Portál rtl.de zostavil rebríček potravín, na ktorých si môžete pred tréningom pochutnať.

Banány – sú bohaté na cukry, preto vám dodajú energiu, ktorá vám chýba po pracovnom dni. Navyše sú bohaté na draslík, ktorý zlepší svalovú funkciu. Pravidelná konzumácia je vhodná pre tých, ktorých trápia svalové kŕče.

Hrušky – výborne vás zasýtia, zároveň spomaľujú trávenie. Výhodou je, že vás počas tréningu neprepadne nepríjemný pocit hladu.

Pomaranče – výborne chutia a stimulujú metabolizmus. Navyše je bohatý na vitamín C

Tmavá čokoláda – určite vám dodá energiu, navyše je bohatá na antioxidanty. Hoci idete športovať, ani s čokoládou to nepreháňajte. Postačia vám jeden rad čokolády. Tradičná mliečna čokoláda je na kalórie už bohatšia. 

Tvaroh – svaly potešia bielkoviny, postavu nízky obsah cukru, navyše je vás výborne zasýti

Vajíčko – pokojne si pripravte volské oko, prípadne vajíčko uvarte. Telo potešia bielkoviny, ktoré sú potrebné na rast svalovej hmoty, avšak podieľajú sa aj na odburávaní tukov. 

Čítajte aj:

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

dnes
Radšej sa pri behu stratí, než by sa mal nudiť. A hoci ho stále niečo bolí, moderátor Ján Mečiar (48) sa hýbať neprestane. Má na to dobrý... Čítať viac
 
VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

15.08.2019
Joga posilňuje srdcovo-cievny systém, zlepšuje koncentráciu, ale pomáha aj v boji proti tuku. Potvrdila to i nemecká štúdia. Čítať viac
 
Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

11.08.2019
Uvoľniť, natiahnuť, rozcvičiť. Po dlhom sedení si nájdite čas na rozcvičenie chrbta i nôh, upozorňuje fyzioterapeutka Barbora Krchňavá... Čítať viac
 
Pokračujeme v tréningu: Ako zaberať rukami pri plaveckom štýle prsia

Pokračujeme v tréningu: Ako zaberať rukami pri plaveckom štýle prsia

09.08.2019
Plávanie úžasne formuje postavu a ak chcete mať pekné ramená a paže, bazén je váš kamarát. Čím správnejšie zaberáte rukami, tým estetickejšie... Čítať viac
 
Štyridsiatnička s dokonalými krivkami. Pozrite sa ako trénuje Nicole Scherzinger

Štyridsiatnička s dokonalými krivkami. Pozrite sa ako trénuje Nicole Scherzinger

07.08.2019
Po tom ako sa priznala k bulímii, naučila sa akceptovať samu seba. Aktívny životný štýl jej bol vždy blízky. Ktoré pohybové aktivity... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!
Katarína Posluchová