predplatne
 

Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?

09.10.2018

Môže vám cvičenie pomôcť, aby na vás nenaskákali vírusy či baktérie? A čo ak ich už v sebe máte? Môžete ich zo seba vycvičiť?

Prechádzky na čerstvom vzduchu sú mimoriadne prospešné. No počúvajte aj signály vášho tela.

Prechádzky na čerstvom vzduchu sú mimoriadne prospešné. No počúvajte aj signály vášho tela.Autor: Shutterstock.com

Pravidelné cvičenie zohráva hlavnú úlohu pri udržiavaní zdravia a prevencii chorôb. O tom už vie každý, kto čo len trošku číta. Fyzický pohyb posilňuje imunitný systém, takže nám pomáha bojovať proti vírusovým a bakteriálnym infekciám, ktoré na nás útočia. 

Chrípku len tak nezmyjete. 10 rád, ako ju zničiť a nenakaziť sa ani od rodiny

Môže cvičenie zabrániť chrípke?

Obdobie nachladnutí a chrípok sa rýchlosťou blíži. Mohla by preventívna telesná aktivita zabrániť, aby sme túto sezónu nechytili chrípku? Možno. Najlepším spôsobom, ako zostať zdraví, je udržať si silný imunitný systém. Keď cvičíme, naše biele krvinky, hlavní bojovníci proti infekciám, rýchlejšie kolujú naším telom a ešte lepšie plnia svoje imunitné a ochranné funkcie. 

Odborníci hovoria, že by sme mali denne venovať najmenej 30 minút miernemu kardiocvičeniu ako chôdza, plávanie, jazda na bicykli. To by nás malo udržať vo forme. Okrem toho fyzická aktivita zmierňuje stres a prináša lepší spánok. Stres je zlý pre telo aj myseľ a spánku potrebujeme optimálne 7 až 8 hodín, pretože tiež pomáha udržiavať obranyschopnosť v dobrej kondícii. 

Na PN ani za svet! Môžete si trvalo poškodiť srdce! Tieto príznaky varujú 

Preháňať to netreba

Ale pozor, neplatí, že čím viac si „zamakáme“, tým budeme zdravší. Príliš veľa cvičenia, napríklad trávenie hodín vo fitku alebo behanie maratónov, môže imunitný systém oslabiť. Extrémne cvičenie môže znížiť počet bielych krviniek a zvýšiť hladinu stresových hormónov vo krvnom riečisku. A to práve v období chrípok určite nechceme. 

Viac:

Keď už na vás už niečo lezie

Imunitný systém funguje najlepšie, keď nie je preťažený. Je teda jasné, že keď telo potrebuje bojovať s akoukoľvek infekciou, nie je vhodné odoberať mu energiu ešte aj na cvičenie. Naopak, oddychom mu dávame šancu zotaviť sa. Jasnou stopkou by mala byť zvýšená teplota. Práve tá je signál, že naše telo zvádza s infekciou boj. Je dobré vypotiť sa, ale nech si to telo reguluje samo. Fyzickou aktivitou mu v potení nepomáhajme. Ak sa príliš „vysušíme“, može to akurát oddialiť naše zotavenie. 

Chrípka je navyše poriadne nákazlivá. Môžeme ju šíriť na ostatných až 7 dní po objavení sa príznakov. Preto by bola návšteva fitka z našej strany aj neetická. Vhodné je s cvičením počkať ešte aspoň jeden deň po tom, ako sa konečne cítime dobre. 

Bude vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Chrípka ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Cvičíte a zároveň priberáte? Odstráňte jeden zlozvyk a okamžite sa to zmení!

Cvičíte a zároveň priberáte? Odstráňte jeden zlozvyk a okamžite sa to zmení!

včera
Fyzická námaha môže mať aj neželaný efekt - odmeňujete sa, pretože máte pocit, že si to zaslúžite. Číslo na váhe vás však sklame. Čítať viac
 
Do týždňa FIT: Uberte centimetre z bruška a bokov s bylinkovým MENU na 5 dní

Do týždňa FIT: Uberte centimetre z bruška a bokov s bylinkovým MENU na 5 dní

23.04.2019
Ľahký a voňavý jedálny lístok prospeje každému z vás. Minimálne sa inšpirujete receptami, ktoré ste ešte neskúsili. Čítať viac
 
7 trikov radikálne zníži príjem cukru a zbaví nadváhy

7 trikov radikálne zníži príjem cukru a zbaví nadváhy

18.04.2019
Cukor sa do tela dostáva v mnohých formách. Je takmer nemožné sa ho vyvarovať. Výnimkou je pestrá strava, ktorá vám to uľahčí. Čítať viac
 
-18 kíl stravou bez potenia vo fitku. Z Martiny, matky 5 detí je nová žena

-18 kíl stravou bez potenia vo fitku. Z Martiny, matky 5 detí je nová žena

14.04.2019
Matku veľkej rodiny a arómoterapeutku Martinu Valníčkovú (40) motivovala v chudnutí túžba cítiť sa príťažlivo a mať viac energie... Čítať viac
 
5 najväčších mýtov o telesnom tuku. Ktorý vám kradne nádej na štíhlosť?

5 najväčších mýtov o telesnom tuku. Ktorý vám kradne nádej na štíhlosť?

12.04.2019
Možno práve preto, že sa ho snažíte tak veľmi zbaviť, si maríte šancu schudnúť. Ako je to s tukom naozaj? Čítať viac
 
 

wanda.sk

Cvičením proti viróze. Tiež máte dilemu, či vám tréning prospeje?
Martina Palovčíková