predplatne
 

Fitness trend: Severská chôdza zlepší vaše zdravie a kondíciu

15.11.2019

Už ste ho niekedy vyskúšali? Ide o ideálnu formu fyzického tréningu, s účinnosťou o 40 – 50 % vyššou než u normálnej chôdze.

Do tejto pohybovej aktivity sa môžete pustiť v každom ročnom období, čo má pozitívny vplyv na imunitu.

Do tejto pohybovej aktivity sa môžete pustiť v každom ročnom období, čo má pozitívny vplyv na imunitu.Autor: Shutterstock

Pri nordic walkingu, teda chôdzi so špeciálnymi palicami, človek zapája viac ako 90 % svalov v tele. „Kráčame v aktívnom zdravom postoji, ktorý rieši postavenie chodidiel, kolien, panvy, brucha, ramien, hlavy,“ priblížila prezidentka Slovenskej asociácie nordic walking (SNWA) Lucia Okoličányová. Palice pri chôdzi v teréne aj po rovine pomáhajú udržať aktívny postoj tela.

Pohyb nezlepší len imunitu. Ako si užiť beh či bicykel a čo si obliecť?

Nordic walking môžete praktizovať v každom ročnom období, čo má pozitívne účinky na imunitu. Táto pohybová aktivita má mnohé modifikácie, ako napríklad aqua nordic walking, zimný nordic walking, plážový nordic walking, aerobik nordic walking, nordic running, teda beh s palicami, a ďalšie. S výnimkou strmých kopcov, na ktorých nemožno udržať správnu techniku chôdze, ho možno praktizovať v akejkoľvek lokalite, napríklad aj v mestskom parku.

Môže ho praktizovať hocikto, od päťročných detí po starých ľudí a nezávisí ani od kondície. „Ľudia sa chcú hýbať a nordic walking je jednoduchá a veľmi efektívna forma pohybu, vhodná pre každého,“ vysvetlila Okoličányová.  Inštruktori nordic walking ho dokážu prispôsobiť na mieru každému, od pacientov, ktorí potrebujú kompenzačné cvičenie, až po vrcholových športovcov. Podľa prezidentky SNWA v ňom nejde len o chôdzu, ale aj rôzne cvičenia a hry. Blahodarne pôsobí na pohybový aparát, kardiovaskulárny systém a človek pri ňom odbúrava tuk. 

S vysokým tlakom neseďte na gauči! Naopak, takto si vylepšíte hodnoty

„Zapájame ľavú aj pravú mozgovú hemisféru, čo pozitívne pôsobí pri prevencii neurologických ochorení. Vpredu paličky prstami stískame a vzadu prsty uvoľňujeme, čo je výborné cvičenie na lymfatický systém,“ vysvetľuje Okoličányová ďalšie výhody. Pohyb v prírode tiež pozitívne pôsobí na psychiku. 

Nordic walking podľa nej pomáha aj deťom s poruchami učenia. V asociácií sa venujú aj pacientom s leukémiou, so sklerózou multiplex, Alzheimerovou chorobou, onkologickými ochoreniami a mozgovou obrnou. Tiež diabetikom, pacientom po operáciách pohybového aparátu, po transplantácii srdca alebo ženám po operácii karcinómu prsníka. Zdravotných benefitov získaných z pravidelného nordic walkingu je veľké množstvo, treba však zvládnuť správnu techniku,“ doplnila. 


Zdroj: Instagram/sisuwro

Čítajte tiež: 

Autor: TASR, lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Aeróbne či anaeróbne? Pri ktorom cvičení chudnete a ktoré prospieva kostiam?

Aeróbne či anaeróbne? Pri ktorom cvičení chudnete a ktoré prospieva kostiam?

10.12.2019
Zadýchali ste sa, keď ste pobehli na autobus? Slabú fyzickú kondíciu vám pomôže vylepšiť správna záťaž. Viete, ktorú si treba vybrať?... Čítať viac
 
VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. Toto cvičenie si obľúbite

VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. Toto cvičenie si obľúbite

09.12.2019
Krásne vytvarovaný zadok a nohy sú snom nejednej ženy. Poznáte najúčinnejší cvik na tieto partie? Vyskúšajte rôzne variácie výpadov.... Čítať viac
 
Zdravší vzduch pre celú rodinu raz-dva-tri

Zdravší vzduch pre celú rodinu raz-dva-tri

09.12.2019
A je tu opäť. Mnohými nenávidená zima a s ňou štart vykurovacej sezóny. S tou sa, žiaľ, nespája len príjemné teplo, ale aj niekoľko známych... Čítať viac
 
Chrbát, brucho i zadok posilníte palicou. Trénujte s Marošom Molnárom!

Chrbát, brucho i zadok posilníte palicou. Trénujte s Marošom Molnárom!

08.12.2019
Prečo práve palica? Je to najjednoduchšia pomôcka. Cvičíte s ňou zložené cviky, ktoré sú veľmi účinné. Čítať viac
 
VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu

VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu

06.12.2019
Drobný pohyb navyše a správna technika poteší telo viac ako len klasický drep. Pozrite si tip fyzioterapeutky. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Fitness trend: Severská chôdza zlepší vaše zdravie a kondíciu
TASR
lua