predplatne
 

Kôň je lepší ako fitko. Vylepší chrbát i brucho. Strach nechajte doma

10.07.2019

Neskúsili ste ešte jazdu na koni? Leto je ideálne na nové dobrodružstvá. Jazdectvo poteší nielen telo, ale i dušu.

Už len správne sedenia vás prinúti vystrieť chrbát.

Už len správne sedenia vás prinúti vystrieť chrbát.Autor: Shutterstock

Pravidelnou jazdou na koni môžete predchádzať bolestiam chrbta, posilníte si brušné či stehenné svalstvo, zadok ale i paže. Základný posed prirodzene spevní centrum tela. Vytrénujete si svalstvo, ktoré je pri bežných činnostiach nevyužité. Správne sedenie v sedle dokonca odľahčí platničky. Už len mierna chôdza koňa, precvičí vašu rovnováhu či koordináciu. 

Spaľujete ako po masle 

Pozitívne účinky jazdy si ešte viac vychutnáte s nadobúdaním zručností. Klus koňa, ktoré si vyžaduje pravidelná sťahovanie a uvoľňovanie svalových skupín, vás zbaví napätia. Aj začiatočníkom môže jazda na koni nahradiť fitko, prípadne je jeho ideálnym doplnkom. Za 45 minút na chrbte koňa spálite približne 1880 kJ. Tempo jazdy nemusí byť vysoké. Pri vážnejších ťažkostiach s chrbticou alebo rôznych alergiách sa o vhodnosti jazdenia poraďte so svojim lekárom.

Hviezda seriálu Teória veľkého tresku si udržuje postavu aj vďaka pravidelnému jazdeniu na koni. Väčšiu milovníčku koní ako Kaley Cuoco by ste v Hollywoode našli len s ťažkosťami. Čo dokáže Penny? ►►►


Zdroj: Instagram@kaleycuoco

Obavy nechajte doma

Strach z koní však nemôžete mať príliš veľký. Ak to tak je, bude si s vami robiť, čo chce. Aby ste sa vyhli zraneniu, musíte získať zdravý rešpekt s trochou nadhľadu. Vždy pamätajte na to, že kôň cíti, v akom ste psychickom rozpoložení.  Najčastejšie zranenia pri jazde na koni vznikajú práve pri páde. Väčšinou ide o modriny či zlomeniny rúk či narazené rebrá. Pozornosť by ste nemali strácať ani v stajni. Na malom priestore hrozí najmä kopnutie alebo uhryznutie. Dvojnásobne to platí v prípade, keď koňa nepoznáte. Platí nepísané pravidlo, čím viac koňa poznáte, tým je riziko zranenia nižšie.

Keď sa Jon Bon Jovi oženil, manažér zúril. S láskou zo strednej žije už 30 rokov!

Nezabudnite na strečing

Najmä začiatočníci budú po prvých jazdách cítiť také svaly, o ktorých sa im ani nesnívalo. Svalovej horúčke sa asi nevyhnete. Nepríjemné pocity môže zmierniť cielený strečing napríklad vnútorných stehien. Sadnite si, pokrčené nohy mierne roznožte. Potom medzi ne dajte ruky tak, aby ste ľavým lakťom vyvíjali tlak na ľavé koleno a pravým na pravé. Nohy sa však sile bránia. Vydržte v pozícii päť sekúnd a uvoľnite sa. Opakujte 5-krát.  

 

V tomto článku sa zaoberáme Stres ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

včera
Ak cvičíte pravidelne, určite ste si už všimli, že sa vaša výkonnosť mení každý týždeň. Možno sa vám niekedy nechce ani cvičiť. Nemusí... Čítať viac
 
VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

19.08.2019
Ach, tie problémové partie! Zázračná diéta či cviky neexistujú, no nezabúdajte, že so správnou stratégiou sa dajú vypracovať akékoľvek... Čítať viac
 
Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

18.08.2019
Radšej sa pri behu stratí, než by sa mal nudiť. A hoci ho stále niečo bolí, moderátor Ján Mečiar (48) sa hýbať neprestane. Má na to dobrý... Čítať viac
 
VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

15.08.2019
Joga posilňuje srdcovo-cievny systém, zlepšuje koncentráciu, ale pomáha aj v boji proti tuku. Potvrdila to i nemecká štúdia. Čítať viac
 
Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

11.08.2019
Uvoľniť, natiahnuť, rozcvičiť. Po dlhom sedení si nájdite čas na rozcvičenie chrbta i nôh, upozorňuje fyzioterapeutka Barbora Krchňavá... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Kôň je lepší ako fitko. Vylepší chrbát i brucho. Strach nechajte doma
Katarína Posluchová