predplatne
 

Počúvate pri tréningu hudbu? Je to doping, tvrdia odborníci

09.01.2020

Mnohí si beh či bicyklovanie bez slúchadiel nevedia prestaviť. Prospieva športovaniu každá pesnička a aký rytmus je pre tréning najvhodnejší?

Ideálne je, keď ma hudba pri tréningu stabilné tempo.

Ideálne je, keď ma hudba pri tréningu stabilné tempo. Autor: Shutterstock

Okrem športového oblečenia a tenisiek sa na tréning oplatí pribaliť aj slúchadlá. Všimli ste si, že na skupinovom cvičení, pri ktorom hrá hudba sa vám hýbe ľahšie? Na prepojenie hudby a športového výkonu si posvietili aj odborníci. 

Zlepší výkon?

Novú štúdiu priniesla univerzita v austrálskom Queenslande. Tím okolo profesora Petra Terryho sa pri výskume zameral na štyri účinky, ktoré by mohla mať hudba na cvičenie. Jedným z nich boli aj psychologické reakcie a zmeny výkonu. Zo sledovania však vylúčili športy, ktoré sa priamo viažu na hudbu ako napríklad gymnastiku, tanec alebo krasokorčuľovanie, uvádza nemecká stránka fitforfun.de.

Ktorý zimný šport je ideálny v boji proti nadváhe a ktorý posilní brucho?

Hudba pomáha

Sledovanie 3599 účastníkov potvrdilo, že hudba môže skutočne pomôcť športovcom, aby ľahšie dosiahli svoje ciele. Možno ju označiť za prirodzený doping. Podľa štúdie sa lepšie trénuje pri nemennom rytme. „Nikoho neprekvapí, že hudba pomáha, aby ste boli pri tréningu pozitívnejšie naladení. Fakt, že hudba navyše zlepšuje výkon, môže niektorých prekvapiť,“ zhrnul profesor Terry. Pri hudbe navyše vnímate lepšie aj námahu, účinnejšia je i absorpcia kyslíka. Svaly tak pracujú ľahšie. 

6 trénerských TIPOV ako si nezničiť pri športovaní kolená

Uvoľní a zlepší dych

Odborníci však zdôrazňujú, že je veľmi dôležitý aj samotný rytmus. Počet úderov by sa mal pohybovať minimálne na hodnote 120 za minútu. Rytmu zodpovedajú napríklad pesničky Robina Thickeho - Blurred Lines, Santanu - The Game Of Love či Michaela Jacksona Jam. Tempo však môžete postupne zvýšiť.Podľa profesora Inga Frobösa zo športovej univerzity v Kolíne sa lepší výkon odrazí najmú pri aktivitách s cyklickým rytmom ako napríklad rýchla chôdza, beh, jazda na korčuliach či pri bicyklovaní. „Hudbu možno vnímať ako určitý druh rozptýlenia, ktorý odvráti vašu pozornosť od námahy a vytvára pozitívnu náladu,“ vysvetľuje. Ak budete držať rytmus s hudbou, pohyb je uvoľnenejší. Dych je rovnomernejší a hlbší. 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

GoodNight VIDEOtréning pre sexi bruško a zadok! 15 minút a cupitáte spokojne spať

GoodNight VIDEOtréning pre sexi bruško a zadok! 15 minút a cupitáte spokojne spať

12.02.2020
Či už ráno vstávate na XY-tý budík alebo máte iné povinnosti, tieto cviky sa budú hodiť práve vám, večným nestíhačom. Zbohom, faldíky!... Čítať viac
 
VIDEO: Naučte sa klik, ktorý vylepší aj krčnú chrbticu, cvičí fyzioterapeutka

VIDEO: Naučte sa klik, ktorý vylepší aj krčnú chrbticu, cvičí fyzioterapeutka

11.02.2020
Ako správne zafixovať pozíciu pri kliku? Tradičnejší cvik si môžete spestriť fitloptou. Dávajte si pozor na techniku. Čítať viac
 
Osobný tréner: Ako si vybrať toho pravého? TIETO 4 kritéria nepodceňujte

Osobný tréner: Ako si vybrať toho pravého? TIETO 4 kritéria nepodceňujte

04.02.2020
Chcete robiť niečo so svojou postavou? Túžite to robiť efektívne, no neviete, ako na to? Jednou z najlepších možností je obrátiť... Čítať viac
 
Bežkovanie vylepší tlak a posilní srdce. Kĺzavý pohyb dá však telu ešte oveľa viac

Bežkovanie vylepší tlak a posilní srdce. Kĺzavý pohyb dá však telu ešte oveľa viac

02.02.2020
Sú však prípady, kedy sa aj bežky oplatí nechať doma. Ako zbytočne neriskovať a užiť si pohyb, radí telovýchovná lekárka Čítať viac
 
FOTO: Zadok snov za 30 dní. Robte týchto 7 cvikov a vaša postava bude na nespoznanie

FOTO: Zadok snov za 30 dní. Robte týchto 7 cvikov a vaša postava bude na nespoznanie

30.01.2020
Pekný a pevný zadok môžete mať už za 30 dní. Aké cviky by ste mali robiť? Čítať viac
 
 

wanda.sk

Počúvate pri tréningu hudbu? Je to doping, tvrdia odborníci
Katarína Posluchová