predplatne
 

Pravidelne cvičíte? Trénerka fitness o tom, prečo nezabúdať na RELAX

03.02.2019

Posilňujete každý deň alebo naopak vysedávate pred počítačom? Tak či tak potrebuje vaše telo správny oddych. Potom sa vám bude aj ľahšie cvičiť.

Nielen strečing, ale aj sauna vám pomôže zregenerovať sily.

Nielen strečing, ale aj sauna vám pomôže zregenerovať sily.Autor: Shutterstock

Nielen profesionálni, ale ani rekreační športovci by nemali zabúdať na silu relaxu. Jeho význam potvrdzujú i slová majsterky sveta v aerobiku i vo fitnes. „Trojfázový tréning, do ktorého patrila gymnastická príprava, kardio, ale aj cvičenie s ťažkými váhami, som sa snažila vyrovnávať kompenzačným zdravotným cvičením, ale hlavne regeneráciou a relaxáciou,“ spomína na svoje súťažné obdobie trénerka Zora Czoborová. A práve vďaka tomu sa jej vyhýbali vážnejšie zranenia.

Zabrať dá aj sedenie

„Musíme si však uvedomiť, že telu nedá zabrať len tréning, ale i dlhodobé sedenie. Treba ho vykompenzovať strečingom, špeciálnymi cvikmi na chrbát a dopriať si aj uvoľňovaciu vaňu alebo masáž. V chladných mesiacoch sa oplatí navštíviť aspoň dvakrát do mesiaca saunu." Oddýchnutý organizmus sa ľahšie vyrovná nielen s tréningovou záťažou, ale i s každodenným stereotypom. 

Tréning so Zorou Czoborovou: Starosti sedia na krku. Uvoľnite si ho! 

Nájdite si správny pohyb

Začiatok roka je ideálny na odštartovanie zmien. Nemáte čas na cvičenie pod dohľadom odborníka? Stavte na aktívny oddych. Správnym štartérom na úpravu životného štýlu môžu byť i takzvané fitpobyty. Nájdete aj také, ktoré sú zamerané na posviatočné chudnutie, pevné telo či na zdravý chrbát v kombinácii s relaxom v liečivých prameňoch. Výborne vás naštartujú a zároveň ponúkajú pestrosť. Je to ideálny odrazový mostík. Výhodou je, že vás nebude rozptyľovať rodina či práca, ale budete sa môcť sústrediť len na cvičenie a kvalitnú stravu. Poznatky potom bez problémov zúročíte pri domácom cvičení a naučíte sa aj oddychovať.

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

včera
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

08.10.2019
Príslovie „ste to, čo jete," platí pri behu dvojnásobne. To, že by ste svoj jedálniček mali prispôsobiť tréningovému plánu, zistíte... Čítať viac
 
Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?

Lezie na vás nádcha? Kedy môže cvičenie uľaviť a kedy vážne poškodiť srdce?

07.10.2019
Od jesene až do jari musíte počítať s tým, že niekde chytíte nádchu či čosi horšie. Musíte vynechať fitko či behanie? Kedy zlepší a kedy... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Pravidelne cvičíte? Trénerka fitness o tom, prečo nezabúdať na RELAX
Katarína Posluchová