predplatne
 

VIDEO: Oplatí sa vystrieť. Správne držanie tela nezlepší len náladu

06.09.2018

Málokto si udrží vystretý chrbát behom celého dňa. Ak si však dáte pozor na správne držanie tela, budete si užívať množstvo pozitívnych účinkov.

Vždy, keď si behom dňa spomeniete, vystrite si chrbát.

Vždy, keď si behom dňa spomeniete, vystrite si chrbát.Autor: Shutterstock

Bude sa vám ľahšie dýchať. Keď sa hrbíte, automaticky ťaháte plecia dopredu a utláčate pľúca. Výsledkom je plytký dych. Pár dní sa sústreďte na to, ako chodíte a sedíte. Keď sa vám začne chrbát ohýbať, vystrite sa. Môžete sa prípadne dohodnúť aj s kolegami alebo kamarátmi, aby vás upozornili, keď sa začnete hrbiť. Ak sa vystriete, otvorí sa hrudník a bude sa vám ľahšie dýchať.

Získajte sebavedomie

Budete vyzerať štíhlejšie. Vystretý chrbát vám opticky uberie kilogramy. Ďalšou výhodou je, že budete pôsobiť na okolie sebavedomejšie. Spadnuté plecia vyvolávajú u ľudí dojem utiahnutosti a nepriebojnosti. Na vystretý chrbát dbajte najmä pri pracovných pohovoroch, presadzovaní nápadov v práci, ale i dohadovaní nových obchodov. Vystretý chrbát si môžete aj „vycvičiť“. 

VIDEO: Inšpirujte sa a zlepšite si držania tela


Zdroj: youtube/FitnessBlender

Uvoľnite sa

Vyhnete sa chronickým ťažkostiam. Zlé držanie tela sa postupne pretaví do bolestí šije, ramien i celého chrbta. Postupne sa zmršťujú aj svaly v oblasti hrudníka, s čím sa musia vyrovnať svaly v oblasti krku a pliec. Nesprávne držanie tela tak spôsobuje, že svaly nefungujú tak, ako majú. Po celom dni si nezabudnite chrbát uvoľniť, ľahšie ho potom udržíte vystretý.

Urobte si krajší deň

Vylepšíte si náladu. Na vystretý chrbát si posvietili aj pri výskume na univerzite v San Franciscu. Skupina študentov mala určitý čas chodiť po chodbách s ohnutých chrbtom. Experiment ukázal, že sa pri tomto postoji začali postupne cítiť depresívnejšie a letargickejšie. Odborníci výsledky trochu otočili. Máte ráno horšiu náladu? Vystrite sa, zhlboka sa nadýchnite a hneď bude lepšie. 

Čítajte aj:

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

dnes
Nie je len pre pokročilých, do formy dostane i začiatočníkov. Pri tabate si môžete dovoliť aj drobné úpravy. Čítať viac
 
Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

11.11.2018
Bolesťou vám organizmus naznačuje, že niečo nerobíte správne. Platí to aj o chrbte. Prečo potrebuje pevné svaly a správne tenisky?... Čítať viac
 
5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

06.11.2018
Každé ráno je ťažký boj? A lepšiu náladu nevyhráte ani so šálkou silnej kávy? Skúste čosi iné. Čítať viac
 
Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

05.11.2018
Jesenný beh poteší telo i dušu. Pravidelný tréning sa pozitívne odrazí na vašom zdraví a zlepší vám spánok. Čítať viac
 
FOTOtréning: Cítite chrbát? Posilňujte therabandom. Zabrať dostane zadok i stehná

FOTOtréning: Cítite chrbát? Posilňujte therabandom. Zabrať dostane zadok i stehná

04.11.2018
Máte už theraband? Vďaka odporu, ktorý pružný pás vyvíja, si výborne posilníte celé telo. Zacvičte si s trénerkou Luciou Medekovou.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Oplatí sa vystrieť. Správne držanie tela nezlepší len náladu
Katarína Posluchová