predplatne
 

Sama bojovala s nadváhou, dnes je trénerkou hviezd. Kto je jej najlepšou žiačkou?

14.11.2019

Pod jej vedením si vylepšovali postavu hollywoodske hviezdy Gwyneth Paltrow, Victoria Beckham, Jennifer Lopez, ale i Robert Downey Jr. Vymyslela si svoj vlastný tréningový plán. Na čo sa zameriava.

Tracy Anderson (vľavo) trénovala aj modelku Alessandru Ambrosio.

Tracy Anderson (vľavo) trénovala aj modelku Alessandru Ambrosio.Autor: Getty Images

Trénerka Tracy Anderson (44) je presvedčená, že štíhlu a pevnú postavu môže mať každý bez ohľadu na genetiky. Ako priznáva na svojej oficiálnej stránke, odžila si to na vlastnej koži. 

Chcela byť tanečnicou

Trénerka v minulosti sama trpela nadváhou. Keď sa v 18-tich presťahovala do New Yorku, pribrala takmer 20 kilogramov a nevedela sa ich striasť. Hoci jej mama bola baletkou, jej otec celý život bojoval s obezitou. Hormonálne zmeny v tele mladej ženy a genetiky spôsobili, že Tracy sa musela vzdať svojho sna, stať sa profesionálnou tanečnicou. Keď sa neskôr vydala za  basketbalového hráča, stretla sa s lekárom, ktorý sa pokúšal uvoľniť napätie vo veľkých svalových skupinách tým, že posilňoval malé, pomocné svaly. Tracy to už nepustila z hlavy. Postupne vytvorila tréningový plán, ktorý zmenil aj jej vlastné telo. Dnes má mama dvoch detí super postavu a pod palcom aj hollywoodske hviezdy.


Pod vedením trénerky cvičí aj Victoria Beckham. Foto: Instagram@tracyandersonmethod 

Originálne kardio

Tracy postupne vytvorila vlastnú metódu a sľubuje vám postavu tanečnice. Hlavnú úlohu jej tréningu tvorí tanec a disciplína. Tracy má v tom jasno, musíte sa naučiť venovať viac pozornosti svojmu telu a telo sa chce hýbať. Ideálne každý deň. Pevnou súčasťou tréningu je tanečné kardio cvičenie. Nahrádza klasický beh, rýchlu chôdzu alebo bicyklovanie. Pre jej tanečný tréning je charakteristická rozmanitosť a Tracy ustavične kombinuje prvky do nových variácii. Vyformujete si svaly, zlepšíte vytrvalosť a spálite tuk. 

Ako môže tréning vyzerať? 


Zdroj: Instagram@tracyandersonmethod

Posilňovanie malých svalov

Celý tréning je rozdelený do 30-dňového plánu. Kardio cvičenie dopĺňa posilňovanie. Tracy vyskladala 16 cvikov, ktoré sa zameriavajú na menšie, sekundárne svalové skupiny. Počet opakovaní zvyšujete postupne, začínate na 20-tich, v záverečnej fáze by ich malo byť 60. Ruka v ruke s cvičením musí ísť aj zmena jedálneho lístka. Tracy Anderson má v tom jasno, aj keď pravidelne cvičíte, vyhnite sa jedlám z rýchleho občerstvenia. Vsaďte skôr na výživnú stravu a jedlá si nepripravujte z polotovarov, ale z čerstvých potravín. Dôležitá je pestrosť a potraviny bohaté na vlákninu. Za svoju najlepšiu žiačku považuje dôslednú Gwyneth Paltrow, ktorá s ňou začala spoluprácu po druhom pôrode. 

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Aeróbne či anaeróbne? Pri ktorom cvičení chudnete a ktoré prospieva kostiam?

Aeróbne či anaeróbne? Pri ktorom cvičení chudnete a ktoré prospieva kostiam?

10.12.2019
Zadýchali ste sa, keď ste pobehli na autobus? Slabú fyzickú kondíciu vám pomôže vylepšiť správna záťaž. Viete, ktorú si treba vybrať?... Čítať viac
 
VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. Toto cvičenie si obľúbite

VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. Toto cvičenie si obľúbite

09.12.2019
Krásne vytvarovaný zadok a nohy sú snom nejednej ženy. Poznáte najúčinnejší cvik na tieto partie? Vyskúšajte rôzne variácie výpadov.... Čítať viac
 
Zdravší vzduch pre celú rodinu raz-dva-tri

Zdravší vzduch pre celú rodinu raz-dva-tri

09.12.2019
A je tu opäť. Mnohými nenávidená zima a s ňou štart vykurovacej sezóny. S tou sa, žiaľ, nespája len príjemné teplo, ale aj niekoľko známych... Čítať viac
 
Chrbát, brucho i zadok posilníte palicou. Trénujte s Marošom Molnárom!

Chrbát, brucho i zadok posilníte palicou. Trénujte s Marošom Molnárom!

08.12.2019
Prečo práve palica? Je to najjednoduchšia pomôcka. Cvičíte s ňou zložené cviky, ktoré sú veľmi účinné. Čítať viac
 
VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu

VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu

06.12.2019
Drobný pohyb navyše a správna technika poteší telo viac ako len klasický drep. Pozrite si tip fyzioterapeutky. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Sama bojovala s nadváhou, dnes je trénerkou hviezd. Kto je jej najlepšou žiačkou?
Katarína Posluchová