predplatne
 

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

07.01.2019

Zlé držanie tela je priamou cestou k bolestiam chrbta, kĺbov či nôh. Ak si osvojíte pár drobností, môžete patriť k šťastlivcom, ktorí sa držia vzpriamení a bez bolestí.

Aj obyčajné natiahnutie sa výborne uvoľní stuhnuté svaly a pomôže vám zaujať lepšiu a vzpriamenejšiu pozíciu pri sedení.

Aj obyčajné natiahnutie sa výborne uvoľní stuhnuté svaly a pomôže vám zaujať lepšiu a vzpriamenejšiu pozíciu pri sedení.Autor: Shutterstock.com

Hrbenie sa či iné nesprávne držanie tela je často dôsledkom nejakého zlozvyku ako sedenie s nohou prehodenou cez druhú nohu, alebo zlého umiestnenia počítača, ku ktorému sa musíte neprirodzene vytáčať. Alebo ide o polohu, ktorou sa len snažíte kompenzovať už existujúcu bolesť chrbta či krížov. Osvojte si pár trikov a zvykov, ktoré vám môžu pomôcť k tomu, aby ste sa držali v správnej vystretej polohe a nezarábali si na ďalšie bolesti.  

VIDEOtréning: TOP cvik vyformuje nohy, brucho a posilní chrbát. Poznáte ho?

Okraj stoličky lepší ako mäkké kreslo

Potrebujete pri nejakej činnosti dlhšie sedieť? Napríklad práci s počítačom, alebo aj pri „nečinnosti“, napríklad sledovaní televízie či čítaní si, neostávajte pridlho zvalení v mäkkom kresle, ktoré príliš nepodopiera váš chrbát. Striedajte ho so sedením na normálnej stoličke, a to na jej okraji! Tým si aktivujete aj brušné aj chrbtové svaly a budete nútení sedieť vzpriamene. 

Chrbtica uvoľnená za pár sekúnd: 6 cvikov proti bolesti aj na stoličke v práci

Chôdza naboso a preťahovanie sa

Ak máte doma koberce a pred domom záhradku, mali by ste často zhodiť topánky a prechádzať sa naboso. Je to zmena oproti chôdzi na podpätkoch a navyše, na podošvách je množstvo reflexných bodov, ktorých stimulácia je pre zdravie výborná.

Preťahovaním chrbta si uvoľníte aj krčnú chrbticu a veľké svaly chrbta, čo vám pomôže od stuhnutosti a budete sedieť viac vzpriamene. 

S boľavým chrbtom do kúpeľov? Ak si urobíte kúpele doma, ušetríte

Hlboké dýchanie má neuveriteľný význam

Na dýchanie sa spravidla vôbec nesústredíme a dýchame automaticky. Skúste si ale všimnúť, ako dýchate. Väčšina z nás dýcha len plytko, akoby nenaberáme vzduch do celých pľúc. Každý fyzioterapeut, ktorý s pacientom rieši bolesti chrbta, učí ako prvú a veľmi dôležitú vec – dýchať „do brucha“. Takéto dýchanie úžasne posilní hlboký stabilizačný systém, čiže svaly, ktoré držia vašu chrbticu v správnej vystretej pozícii.

Aby ste nemuseli skončiť u fyzioterapeuta aj vy, naučte sa dýchať do brucha už teraz. Najlepší je nácvik v ľahu, so skrčenými nohami, prípadne nohami vyloženými na stoličke či fit lopte. Nádych nosom by mal byť hlboký a pri výdychu treba vytláčať brucho dohora a rebrá do bokov. Lepšie vám to osvetlí krátke video.

Nácvik dýchania do brucha


Autor videa: youtube/ Český rozhlas 

VIDEO: Tieto pohyby vás zbavia bolesti chrbtice aj termínu operácie

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

15.08.2019
Joga posilňuje srdcovo-cievny systém, zlepšuje koncentráciu, ale pomáha aj v boji proti tuku. Potvrdila to i nemecká štúdia. Čítať viac
 
Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

11.08.2019
Uvoľniť, natiahnuť, rozcvičiť. Po dlhom sedení si nájdite čas na rozcvičenie chrbta i nôh, upozorňuje fyzioterapeutka Barbora Krchňavá... Čítať viac
 
Pokračujeme v tréningu: Ako zaberať rukami pri plaveckom štýle prsia

Pokračujeme v tréningu: Ako zaberať rukami pri plaveckom štýle prsia

09.08.2019
Plávanie úžasne formuje postavu a ak chcete mať pekné ramená a paže, bazén je váš kamarát. Čím správnejšie zaberáte rukami, tým estetickejšie... Čítať viac
 
Štyridsiatnička s dokonalými krivkami. Pozrite sa ako trénuje Nicole Scherzinger

Štyridsiatnička s dokonalými krivkami. Pozrite sa ako trénuje Nicole Scherzinger

07.08.2019
Po tom ako sa priznala k bulímii, naučila sa akceptovať samu seba. Aktívny životný štýl jej bol vždy blízky. Ktoré pohybové aktivity... Čítať viac
 
VIDEOtréning: Prsia sú ten najťažší plavecký štýl. Viete, ako správne zaberať nohami?

VIDEOtréning: Prsia sú ten najťažší plavecký štýl. Viete, ako správne zaberať nohami?

06.08.2019
Tušili ste, že najbežnejší plavecký štýl, ktorý pravdepodobne ovláda každý priemerný plavec, je zároveň technicky najťažší? A čo... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať
Martina Palovčíková