predplatne
 

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať

07.01.2019

Zlé držanie tela je priamou cestou k bolestiam chrbta, kĺbov či nôh. Ak si osvojíte pár drobností, môžete patriť k šťastlivcom, ktorí sa držia vzpriamení a bez bolestí.

Aj obyčajné natiahnutie sa výborne uvoľní stuhnuté svaly a pomôže vám zaujať lepšiu a vzpriamenejšiu pozíciu pri sedení.

Aj obyčajné natiahnutie sa výborne uvoľní stuhnuté svaly a pomôže vám zaujať lepšiu a vzpriamenejšiu pozíciu pri sedení.Autor: Shutterstock.com

Hrbenie sa či iné nesprávne držanie tela je často dôsledkom nejakého zlozvyku ako sedenie s nohou prehodenou cez druhú nohu, alebo zlého umiestnenia počítača, ku ktorému sa musíte neprirodzene vytáčať. Alebo ide o polohu, ktorou sa len snažíte kompenzovať už existujúcu bolesť chrbta či krížov. Osvojte si pár trikov a zvykov, ktoré vám môžu pomôcť k tomu, aby ste sa držali v správnej vystretej polohe a nezarábali si na ďalšie bolesti.  

VIDEOtréning: TOP cvik vyformuje nohy, brucho a posilní chrbát. Poznáte ho?

Okraj stoličky lepší ako mäkké kreslo

Potrebujete pri nejakej činnosti dlhšie sedieť? Napríklad práci s počítačom, alebo aj pri „nečinnosti“, napríklad sledovaní televízie či čítaní si, neostávajte pridlho zvalení v mäkkom kresle, ktoré príliš nepodopiera váš chrbát. Striedajte ho so sedením na normálnej stoličke, a to na jej okraji! Tým si aktivujete aj brušné aj chrbtové svaly a budete nútení sedieť vzpriamene. 

Chrbtica uvoľnená za pár sekúnd: 6 cvikov proti bolesti aj na stoličke v práci

Chôdza naboso a preťahovanie sa

Ak máte doma koberce a pred domom záhradku, mali by ste často zhodiť topánky a prechádzať sa naboso. Je to zmena oproti chôdzi na podpätkoch a navyše, na podošvách je množstvo reflexných bodov, ktorých stimulácia je pre zdravie výborná.

Preťahovaním chrbta si uvoľníte aj krčnú chrbticu a veľké svaly chrbta, čo vám pomôže od stuhnutosti a budete sedieť viac vzpriamene. 

S boľavým chrbtom do kúpeľov? Ak si urobíte kúpele doma, ušetríte

Hlboké dýchanie má neuveriteľný význam

Na dýchanie sa spravidla vôbec nesústredíme a dýchame automaticky. Skúste si ale všimnúť, ako dýchate. Väčšina z nás dýcha len plytko, akoby nenaberáme vzduch do celých pľúc. Každý fyzioterapeut, ktorý s pacientom rieši bolesti chrbta, učí ako prvú a veľmi dôležitú vec – dýchať „do brucha“. Takéto dýchanie úžasne posilní hlboký stabilizačný systém, čiže svaly, ktoré držia vašu chrbticu v správnej vystretej pozícii.

Aby ste nemuseli skončiť u fyzioterapeuta aj vy, naučte sa dýchať do brucha už teraz. Najlepší je nácvik v ľahu, so skrčenými nohami, prípadne nohami vyloženými na stoličke či fit lopte. Nádych nosom by mal byť hlboký a pri výdychu treba vytláčať brucho dohora a rebrá do bokov. Lepšie vám to osvetlí krátke video.

Nácvik dýchania do brucha


Autor videa: youtube/ Český rozhlas 

VIDEO: Tieto pohyby vás zbavia bolesti chrbtice aj termínu operácie

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

VIDEO: Potrebujete posilniť ruky? Vyskúšajte rozvlniť laná

včera
Naoko jednoduchá pomôcka vám môže poskytnúť pestrý tréning. Pomôže vám vylepšiť najmä vrch tela. Čítať viac
 
Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

Začali ste cvičiť? S týmito radami vytrváte a nevzdáte to!

14.01.2019
V januári zvyknú telocvične, fitká či posilňovne praskať vo švíkoch. Novoročné predsavzatia ženú ľudí cvičiť a zhadzovať kilá. Ako... Čítať viac
 
Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

Čo sa oplatí chrumkať pred tréningom? Správne potraviny vám zlepšia výkon!

09.01.2019
Netrénujte s prázdnym žalúdkom, energia vám bude chýbať. Stačí si naservírovať správne jedlo a potešíte postavu i svaly. Čítať viac
 
Lenivosť premôže SUPER pesnička. Ako si vybrať hudbu na tréning?

Lenivosť premôže SUPER pesnička. Ako si vybrať hudbu na tréning?

04.01.2019
Počujete obľúbenú pesničku a už si dupkáte nohou alebo začnete vlniť bokmi. Hudba je motivačná a platí to aj pre šport. Čítať viac
 
Vytancujte sviatočné kalórie. Teraz je na to ideálny čas! Ktorý tanec je TOP?

Vytancujte sviatočné kalórie. Teraz je na to ideálny čas! Ktorý tanec je TOP?

26.12.2018
Štefanské zábavy sú výbornou príležitosťou ako spaľovať sviatočné kilogramy. Výhodou tancovania je, že si môžete vybrať rytmy,... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Triky na správne držanie chrbta. Pri najdôležitejšom môžete ležať
Martina Palovčíková