predplatne
 

VIDEO: Ak budete správne chodiť, uvoľníte si stuhnutú šiju a ušetríte kĺby. Ako na to?

19.09.2019

Severská chôdza je jedným z najlepších nápadov. Môžete sa jej venovať kdekoľvek a do pohybu sa zapojí takmer deväťdesiat percent svalov.

Celé telo si rozcvičíte vďaka severskej chôdzi.

Celé telo si rozcvičíte vďaka severskej chôdzi.Autor: Shutterstock

Nordic walking je viac ako len prechádzka s paličkami. Možno ho považovať za jeden z najzdravších vytrvalostných športov. Možno ho prirovnať k bežkovaniu. Vďaka paličkám sa šetria bedrové kĺby, kolená i členky. Výskum ukázal, že v porovnaní s behom je záťaž na týchto partiách o 5 kilogramov nižšia. Práve preto je to ideálny spôsob ako bojovať s nadváhou.

Lepší ako chôdza

Pri nordic walkingu pracuje približne 90 percent svalov. Posilňujú sa svaly paží, hrudníka, ale i brucha. Pohyb prospieva chrbtici, uvoľní sa aj oblasť pliec a šije. Posilňovanie nôh i zadku sú samozrejmosťou. Rytmický pohyb nôh i rúk výborne precvičí srdcovo-cievny systém, stimuluje krvný obeh i metabolizmus. Inštitút v americkom Dallase ukázala, že pri nordic walkingu je oproti klasickej chôdzi výraznejšia spotreba kyslíka, pri rovnakom tempe stúpla v priemere o 20 percent, spotreba kalórii u niektorých účastníkov sa zvýšila o 46 percent. 

Aké sú výhody nordic walkingu?

  • zlepšuje aeróbnu zdatnosť pri nízkom tempe
  • uvoľňuje svalové napätie v oblasti krku a pliec
  • je o 40 až 50 percent efektívnejšie ako chôdza bez palíc

Pozor na paličky

Aby ste si mohli vychutnať všetky pozitívne účinky, musíte si osvojiť správnu techniku. Mnohí nosia palice len tak zavesené na dlaniach, iní ich dávajú ďaleko pred telo alebo sa nimi odrážajú. Na dlane si ich zachyťte suchým zipsom, vykročte rázne a palicu držte pri pohybe vpred, v zadnej pozícii však prsty uvoľnite

Pozrite sa ako na to ►


Zdroj: youtube.com/Sikana English

Pri chôdzi majte kolená mierne pokrčené. S pravou rukou ide vpred ľavá noha a naopak. Chodidlá i kĺby poteší, ak budete chodiť po prírodnejšom, mäkkšom teréne. Trup držte v miernom predklone a našľapujte cez päty.

Zacvičte si so Zorou ►

 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

včera
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

Bežci, pozor! Jedlá, ktoré vám pomôžu rýchlejšie behať a schudnúť

08.10.2019
Príslovie „ste to, čo jete," platí pri behu dvojnásobne. To, že by ste svoj jedálniček mali prispôsobiť tréningovému plánu, zistíte... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Ak budete správne chodiť, uvoľníte si stuhnutú šiju a ušetríte kĺby. Ako na to?
Katarína Posluchová