predplatne
 

VIDEO: Drep 3. sveta?! TOP funkčný cvik pre kĺby a svaly

26.02.2020

Nič komplikované a už vôbec žiadny požierač času. Tento drep dokáže tak veľa. A to v telu prirodzenej polohe, v ktorej si dokonca oddýchnete.

Dáte aspoň minútu?

Dáte aspoň minútu? Autor: Shutterstock

Povedali ste si, nejaká nová tréningová technika? Omyl! Ide o funkčný cvik, ktorý ste aj vy robili, keď ste sa naučili chodiť, no väčšina naň zabudla.

Len si predstavte dieťa, ktoré sa hrá na pieskovisku alebo skláňa pre spadnutú hračku. Inštinktívne ide zadočkom k zemi. Naopak, dospelý skláňa hrudník, prepína kolená dovnútra a ramená mu smerujú vpred. Absolútne neprirodzený stav stvorený pre seknutie v krížovej oblasti chrbtice. 

Neprehliadnite:  Ako odštartovať športovanie, keď máte nadváhu? Radí lekárka

Čo je drep tretieho sveta? 

Ide o uvoľnenie v najnižšej možnej pozícii drepu. Veď si len spomeňte na to, či ste zažili situáciu, že ste nemali nablízku žiadne miesto na sedenie, po dlhom státí ste to už nevydržali, tak ste si naširoko čupli a uľavilo sa vám. 

Týmto drepom paradoxne uvoľníte kĺby a kosti aj po dlhom sedení. Podporuje funkčnosť členkov, kolien, chrbtice, mobilitu bedier, silu a stabilitu v kĺboch. A predsa len sú aj z neho silnejšie svaly. Ideálne spojenie!


Foto: Shutterstock 

6 dôvodov, prečo ho robiť denne: 

1. Zlepšuje flexibilitu a rozsah pohybu.
2. Zvyšuje cirkuláciu v celom tele. 
3. Získate ním lepšiu rovnováhu
4. Posilňuje kĺby.
5. Je prevenciou zranení.
6. Zapája a posilňuje všetky svaly potrebné pre plný drep (stehná, boky, hamstringy, dolný chrbát, brucho)

Prečo ten tajomný názov? 

Má jednoduché vysvetlenie. Členovia mnohých kultúr v krajinách tretieho sveta v Ázii a Afrike v tejto polohe často oddychujú, dokonca celé hodiny a pritom sa zhovárajú s priateľmi alebo v ňom hrajú hry na ulici.  

VIDEO: Neodpáľte si kolená. Ako správne cvičiť drep?

Ako ho správne urobiť? 


Zdroj: Instagram @figarelles_fitness

  • Choďte na to postupne. Ak nemáte pevný stred tela a neveríte svojej rovnováhe, chyťte sa rámu dier alebo stola a pomaly klesajte.
  • Cieľová pozícia je v hlbokom drepe, v ktorom sa zadkom takmer dotýkate podlahy. 
  • Chodidlá a päty musíte mať celou plochou na podlahe. Je na nich celá vaša hmotnosť.  
  • Uistite sa, že kolená nie sú príliš pred prstami a chodidlá smerujú mierne von. 
  • Bradu neskláňajte.
  • Ruky vystrite cez kolená s prstami k zemi. Ramená sú pritom uvoľnené. 
  • V pozícii sa pokúste zotrvať minútu. 
  • Dýchajte pri tom zhlboka do brucha. 
  • Môžete sa pokúsiť zatvoriť oči.

Nejde to? Dobrá výzva pre zdravie!

Aj keď to vyzerá jednoducho, práve pre pohybové stereotypy a ich nevykompenzovanie, môžete mať problém sa do správnej pozície dostať.  Ak vydržíte len pár sekúnd, každodenným precvičovaním vydržíte dlhšie a dlhšie.   

Autor: Beata Ditte, lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

10 SUPER cvikov pre pevný zadok. Odštartujte domáci tréning

10 SUPER cvikov pre pevný zadok. Odštartujte domáci tréning

05.04.2020
Na posilnenie sedacieho svalstva si nájdite čas minimálne dvakrát do týždňa. Televízne noviny či obľúbený seriál nemusíte sledovať... Čítať viac
 
FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

03.04.2020
Máte hlavu plnú starostí? Skúste si zacvičiť. Jednoduché pozície vám prinesú príjemné uvoľnenie. Čítať viac
 
7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

02.04.2020
Nemusíte cvičiť všetko naraz. Postavte sa od počítača aspoň každú hodinu a urobte si dva, tri cviky. Chrbát má rád zmenu. Čítať viac
 
Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

01.04.2020
Nevadí, že je fitnescentrum zavreté. Cvičiť môžete aj doma. Stačí vám týchto 5 komplexných cvičení. Čítať viac
 
Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

Počítač i mobil trápia ruky. TOP cviky na boj s karpálnym tunelom i artrózou

29.03.2020
Posilňujete si pravidelne brušné svaly, tvarujete stehná a spevňujete zadok. Kedy ste si naposledy precvičili kĺby na rukách?... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Drep 3. sveta?! TOP funkčný cvik pre kĺby a svaly
Beata Ditte
lua