predplatne
 

VIDEO: Krčnej chrbtici dáte zabrať. Zábavné sekundové cviky dokážu zázraky!

21.11.2019

Viete, ako si jednoducho a ľahko narovnať chrbát? Pozrite si krátke animované video s tipmi, ktoré vás budú baviť, a to aj s tenisovou loptičkou!

Skúste sa rozhýbať pomocou jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu narovnať sa.

Skúste sa rozhýbať pomocou jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu narovnať sa.Autor: Profimedia

Máte stuhnuté krčné svalstvo, bolesti v chrbtici a tŕpnu vám horné končatiny? Pravdepodobne je to dôsledok sedavého zamestnania a rutinnej práce s počítačom. Denne presedíme v práci viac ako 8 hodín, ak k tomu pridáme čas strávený dochádzaním do zamestnania a počas voľnočasových aktivít, pasívne sedenie sa môže vyšplhať až na 11 hodín. Ľudské telo je však stavané na pohyb.

Čítajte aj: 10 vecí, ktoré sa stanú, keď sedíte v práci 8 hodín

Sedenie postupne mení naše telá a prináša rôzne problémy. Už po pol hodine dochádza k statickému zaťaženiu chrbtice, najmä ak ju držíte v nesprávnej polohe. Chrbtica sa guľatí, tuhne krčné svalstvo a bolesti môžu vystreľovať až do hlavy. Dá sa to však zmeniť a nepotrebujete k tomu ani žiadne cvičebné náčinie, veľa miesta a času.

VIDEO: Poznáte office jogu? Zmenu v práci pocítite okamžite

Spevnením chrbtového svalstva a odstránením zlozvykov dokážete tento stav zvrátiť. Vyskúšajte krátke cvičenia, ktoré vám pomôžu narovnať zaguľatený chrbát! Ako na to:

  1. Zoberte si dlhý uterák alebo zviažte dva dokopy a pevne ich uchopte z každého konca. Uterák si prehoďte cez chrbát a masírujte svalstvo po dobu 5 minút, až kým nepocítite uvoľnenie.
  2. Počas 30 sekúnd šetrne tlačte rukou hlavu k ramenu. To isté zopakujte na druhú stranu a potom cvik opakujte na obe stany 3-krát. 
  3. Aby ste posilnili krčné svaly, zopnite obe ruky za hlavou a tlačte ich dolu, pričom hlava vykonáva protipohyb a snaží sa dostať do pôvodnej pozície. Vydržte 10 sekúnd a opakujte tento cvik 10-krát.
  4. Oslabené svaly krku sú zodpovedné za to, že sa krčná chrbtica vychyľuje dopredu a nedrží v správnej pozícii. Aby ste si uvedomili, o ktoré svaly ide a ako sa s nimi naučiť pracovať, použite tenisovú loptičku.
  5. Ľahnite si, položte tenisovú loptičku pod krk a robte jemný kolísavý pohyb hore a dolu. 
  6. Skontrolujte si správne sedenie pri počítači. Vystrite sa, nohy položte na šírku ramien, kolená majú byť v pravom uhle, chodidlá tiež. Chrbát si môžete podoprieť malým vankúšom. 

VIDEO: Ako si narovnať chrbát

Zdroj videa: Facebook/Healthplusvideo

Bude vás zaujímať:

Autor: nh
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu

VIDEO: Naučte sa lepší drep. Posilní zadok, stabilizuje kĺby a poteší chrbticu

včera
Drobný pohyb navyše a správna technika poteší telo viac ako len klasický drep. Pozrite si tip fyzioterapeutky. Čítať viac
 
VIDEO: Dokonale štíhla aj po 3 deťoch. Jessica Alba odhalila tajomstvo svojho úspechu

VIDEO: Dokonale štíhla aj po 3 deťoch. Jessica Alba odhalila tajomstvo svojho úspechu

04.12.2019
Niekto pre dokonalú postavu musí spraviť aj nemožné. Niekto si skvelú postavu udrží aj po 3 deťoch. Viete, čo je za tým? Čítať viac
 
Pilates vám vytvaruje telo najkrajšie. Tieto svetové hviezdy naň nedajú dopustiť

Pilates vám vytvaruje telo najkrajšie. Tieto svetové hviezdy naň nedajú dopustiť

01.12.2019
Pevné držanie tela, rozvoj sily i pohyblivosti, napätie i uvoľnenie v sebe spája naoko jednoduché cvičenie. Milujú ho i hviezdy. Čítať viac
 
Ako sa hýbať pri ochladení s astmou a ako s vysokým tlakom? Radí odborníčka

Ako sa hýbať pri ochladení s astmou a ako s vysokým tlakom? Radí odborníčka

29.11.2019
Koncom víkendu sľubujú meteorológovia príchod zimného počasia. Ako dýchať a športovať na čerstvom vzduchu v chladnejšom počasí?... Čítať viac
 
Máte po 40-tke? 5 cvikov, ktoré by ste mali robiť aspoň rad do týždňa

Máte po 40-tke? 5 cvikov, ktoré by ste mali robiť aspoň rad do týždňa

28.11.2019
Ak ste už prekonali vek magickej 40-tky, tieto cvičenia by nemali chýbať vo vašom týždennom rozvrhu. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Krčnej chrbtici dáte zabrať. Zábavné sekundové cviky dokážu zázraky!
nh