predplatne
 

VIDEO: Skúsite hot jogu? 8 bonusov tohto populárneho cvičenia vás presvedčí!

18.09.2019

Spoznajte výhody potenia sa s 15 minútovým cvičením, ktoré vám zahreje svaly, pomôže spáliť tuk a zároveň detoxikuje celý organizmus.

Pri hot joge sa spotíte určite, a to je cieľ. Poďte do toho!

Pri hot joge sa spotíte určite, a to je cieľ. Poďte do toho!Autor: Shutterstock

Pôsobí horúco a taká aj skutočne je. Hot joga sa stala v poslednom období populárnym cvičením, ktoré prináša množstvo zdravotných výhod podobne ako klasická joga - zvýši silu, flexibilitu a pomáha znížiť stres. 

Čítajte aj: Postavte sa na hlavu! Prečo skúsiť obrátene pozície v joge?

Praktizovanie jogy pri vyššej teplote však okrem iného zvyšuje intenzitu cvičenia - svaly a šľachy sú uvoľnenejšie, srdce bije rýchlejšie a pľúca pracujú efektívnejšie. Navyše, potením sa zbavuje telo nečistôt, čím sa prirodzene detoxikuje. Cieľom hot jogy je tiež poskytnúť relaxáciu mysle a zlepšiť fyzickú zdatnosť.

Čo je hot joga?

Hot joga je už dnes bežnou súčasťou zdravého fitness štýlu. Pôvodne však vznikla v 70. rokoch minulého storočia ako bikram joga. Hoci sa dnes výrazy „horúca joga“ a „bikramová joga“ často zamieňajú, nejde o úplne to isté cvičenie. Bikram jogu vyvinul jogín Bikram Choudhury a praktizuje sa v miestnosti, ktorá je zahrievaná na teplotu 41 °C s 40% vlhkosťou. Pozostáva z 26 pozícií a dvoch dychových cvičení, ktoré sa vykonávajú vždy v rovnakom poradí. Jogové stretnutia bikram zvyčajne trvajú 90 minút.

Na druhej strane hot joga znamená, že miestnosť je vyhrievaná nad normálnu teplotu v miestnosti. Teplo sa dá nastaviť podľa potreby inštruktora jogy, hoci zvyčajne je medzi 27 až 38 °C. Cvičenia hot jogy zahŕňajú rôzne pózy a čas každej lekcie sa môže líšiť. Preto sa hot joga považuje za flexibilnejšiu a môže sa cvičiť aj doma.

Koľko počas dňa presedíte? Zacvičte si jogu pomedzi emaily

Výhody horúcej jogy

  • zvyšuje flexibilitu,
  • spaľuje kalórie,
  • posilňuje kosti,
  • znižuje stres,
  • zmierňuje depresiu,
  • posilní srdce,
  • znižuje hladinu glukózy,
  • detoxikuje.​

Tvárová joga: Túžite po krásnej pleti bez vrások? Stačia vám 4 cvičenia

8 dôvodov, prečo sa potiť s hot jogou

1. Zvyšuje flexibilitu

Možno už viete, že naťahovanie svalov po zahriatí je bezpečnejšie ako cvičenie so studenými svalmi. Preto cvičenie vo vyhriatom prostredí uľahčuje a zefektívňuje cvičenie jogy. Teplo vám umožní lepšie sa natiahnuť a dosiahnuť väčší rozsah pohybu.

2. Spáli viac kalórií

Výskumy dokázali, že cvičenie v teple pomáha spaľovať kalórie efektívnejšie, ako pri bežných podmienkach. Podľa vedcov z Coloradskej štátnej univerzity môže spaľovanie kalórií dosiahnuť u mužov až 460 a u žien 330 počas 90-minútovej jogy v Bikram. Cvičením hot jogy, aj keď nie je taká intenzívna ako bikram, dokážete spáliť viac kalórií než pri cvičení tradičnej jogy.

3. Zvyšuje hustotu kostí

Cvičením jogy môžete zlepšiť stav kostí. Poukázala na to štúdia z roku 2014, ktorá sledovala ženy počas 5 rokov cvičenia jogy. Zistila, že pravidelným cvičením v teplom prostredí sa zvýšila hustota kostí v krku, bokoch a spodnej časti chrbta. To viedlo autorov štúdie k presvedčeniu, že joga môže byť účinná pri znížení rizika osteoporózy u žien po menopauze a starších ľudí.

4. Znižuje stres

Mnoho ľudí považuje jogu za cvičenie, ktoré efektívne odbúrava stres, a potvrdzujú to aj viaceré štúdie. Austrálski vedci v roku 2017 pozorovali vystresovaných ľudí počas 16-týždňového programu hot jogy a zistili, že sa ich úroveň stresu výrazne znížila. Zároveň cvičenie posilnilo ich vedomie, že majú kontrolu nad svojím správaním a emóciami. 

5. Zmierňuje depresiu

Joga je dobre známa ako technika, ktorá vám pomôže uvoľniť sa a zlepšiť náladu. Podľa Americkej asociácie psychológie môže byť tiež užitočnou terapiou na zmiernenie príznakov depresie. Metaanalýza hodnotiaca ďalších 23 rôznych štúdií dospela k názoru, že joga je účinným spôsobom, ako zmierniť depresívne nálady. 

6. Posilní srdce

Cvičenie pri vysokých teplotách môže byť pre vaše srdce, pľúca aj svaly náročnejšie, no prináša nové výzvy. Americká štúdia z roku 2014 zistila, že srdce počas hot jogy pumpuje rovnakým tempom ako pri svižnej chôdzi, čiže asi 6 kilometrov za hodinu. Hot joga tiež zrýchli metabolizmus.

7. Znižuje hladinu glukózy

Cvičenie vo všeobecnosti spaľuje energiu a znižuje tak hladinu glukózy, teda cukru v krvi. Pri hot joge je však toto spaľovanie omnoho efektívnejšie. Podľa výskumov je hot joga užitočným cvičením pre ľudí s vyšším rizikom cukrovky 2. typu.

8. Vyživuje pokožku

Potenie je jedným z hlavných cieľov hot jogy. Jeho výhodou je, že môže zlepšiť krvný obeh. Krv bohatá na kyslík a živiny sa potom efektívnejšie dostáva k bunkám, čo pomáha vyživovať vašu pokožku aj zvnútra.

VIDEO: Chcete postavu bohyne? Zacvičte si POWER jogu

Bezpečnostné limity

Hot joga je vo všeobecnosti bezpečná. Musíte však pri nej dodržať určité podmienky.  Na čo treba myslieť?

  • dehydratácia - pri cvičení vypotíte veľa vody, preto je jej dostatočné dopĺňanie nevyhnutné,
  • zdravotný stav - ak máte problémy so srdcom, cievami alebo ťažšie znášate vyššie teploty, napríklad kvôli tlaku, zvážte toto cvičenie,
  • tehotenstvo - poraďte sa so svojím lekárom, či je cvičenie pre vás vhodné,
  • kedy prestať - ihneď prestaňte s cvičením ak máte závraty, točenie hlavy alebo pociťujete nevoľnosť. Opustite miestnosť a prejdite do chladnejšieho prostredia.

Pozrite si 15 minútové cvičenie hot jogy a inšpirujte sa:


Zdroj: youtube.com/ SarahBethYoga

Mohlo by vás zaujímať: 

Autor: nh
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

VIDEOcvičenie: Zbohom silné stehná. TOP 5 cvičení, ktoré ťa dostanú do formy

dnes
Aj vás trápia trasúce sa stehná? Chcete si vypracovať štíhle nohy? Spoznajte 5 cvikov, ktoré vám v boji proti silným stehnám zaručene... Čítať viac
 
Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

Máte problém so zaspávaním? Pomôže vám ľahké cvičenie

včera
Ľahnete si do postele a spánok neprichádza. Uvoľnite celé telo pozíciami z jogy. Zvládnu ich aj začiatočníci. Čítať viac
 
7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

13.10.2019
Pevné svalstvo v oblasti podbrušia vám vykúzli dokonalý stred tela. Na pevné brucho vám určite nepostačí jeden cvik. Pri pestrom tréningu... Čítať viac
 
VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

11.10.2019
Osobná trénerka Lucia Medeková vám ukáže cvik vhodný pre uvoľnenie napätia po celom dni v práci, ale aj na začiatku dňa či akéhokoľvek... Čítať viac
 
Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

09.10.2019
Začali ste behať, ale efekt v podobe chudnutia sa nedostavuje? Asi niečo robíte nesprávne. Pozrite sa na to, čo by to mohlo byť. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Skúsite hot jogu? 8 bonusov tohto populárneho cvičenia vás presvedčí!
nh