predplatne
 

VIDEOtip: Vyskáčte si štíhlu postavu. Stačí vziať do rúk švihadlo

10.05.2018

Zabudli ste na švihadlo? Oplatí sa ho oprášiť. Môžete si s ním spestriť posilňovanie i bežný kardiotréning.

Aj skákanie má svoju techniku.

Aj skákanie má svoju techniku.Autor: Shutterstock

Výhodou švihadla je, že si ho naozaj zbalíte do vrecka. Takže skákanie môže byť bez problémov súčasťou prechádzky, ale i bežeckého alebo cyklistického tréningu. Ak máte zvládnutú techniku preskoku, je švihadlo ideálne na posilnenie kondície, ale i zábava vďaka ktorej budete rýchlejšie spaľovať kalórie. Základ, ktorý by ste mali ovládať, sú preskoky znožmo. V tejto pozícii sú nohy takmer pri sebe a kolená mierne pokrčené. V malíčku by ste mali mať aj preskok, ktorý možno prirovnať poklusu cez švihalo. Oprášte spomienky. Takto ste určite skákali v detstve.

VIDEOtréning ► Všestranný PLANK pre chrbát i pevnú postavu do bikín

Vystrite chrbát

Pri preskokoch môžete zdvíhať i kolená ako by nahor tak, aby bol medzi stehnom a predkolením pravý uhol. Nápadom sa však medze nekladú. Bez problémov môžete vyskúšať i preskoky na jednej nohe. Či skákanie zo strany na stranu. Aj skákanie cez švihadlo má však svoje pravidlá. Chrbát držte vystretý a spevnite trup, stiahnite brušné svaly. Kolená mierne pokrčte. Pravidelné skákanie vám posilní nohy a skutočne zlepší držanie tela. Vystretý chrbát vás donúti napínať strednú časť tela a tým posilňovať brušné svaly. Akú má mať švihadlo dĺžku? Postavte sa na jeho stred a rukoväte by mali siahať do výšky pŕs.

Aj tieto preskoky vyskúšajte


Zdroj: youtube/The Phoenix Movement

Pozor na terén

Ak skáčete v prírode, dávajte si pozor na terén. Stačí hrbolec či jama v trávniku a ľahko skončíte s podvrtnutým členkom. Rovnako ako pri behu, aj pri skákaní si zvoľte vhodnú obuv. Vyššia teniska so spevneným členkom nie je na škodu. Výskoky nemusia byť vysoké. Na začiatku postačí výskok do výšky 3 centimetrov. Dôležité je, aby švihadlo prešlo popod nohy. Vytrvalosť, sila a zlepšená koordinácia, to sú hlavné benefity pravidelného skákania cez švihadlo. Za 30 minút skákania stredne rýchlym tempom spálite približne 800 kJ. Ak pridáte na tempe, môže sa počet spálenej energie aj zdvojnásobiť.

Čítajte aj: 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Veci, na ktoré by ste nemali zabúdať počas behu v horúčavách

Veci, na ktoré by ste nemali zabúdať počas behu v horúčavách

24.06.2019
Venujete sa behu pravidelne a ani vysoké horúčavy vás neodradia od tréningu? Poradíme vám, čo by ste mali dodržiavať, aby vaše telo... Čítať viac
 
VIDEO: Viete, čo všetko sa deje vo vašom tele, keď cvičíte?

VIDEO: Viete, čo všetko sa deje vo vašom tele, keď cvičíte?

21.06.2019
Všetci veľmi dobre vieme, že pravidelné cvičenie prospieva nášmu zdraviu. Viete ale, čo sa počas cvičenie v tele deje? Čítať viac
 
VIDEO: Pokračujeme v učení sa kraula. Viete správne zaberať rukami?

VIDEO: Pokračujeme v učení sa kraula. Viete správne zaberať rukami?

20.06.2019
Plávanie je výborný srdcovocievny tréning a posilňovanie celého tela, ale len v prípade, že plávate správne. Skontrolujte, či zaberáte... Čítať viac
 
VIDEO: Justin Timberlake má SUPER ženu. Pozrite sa, aký tréning zvládne Jessica?

VIDEO: Justin Timberlake má SUPER ženu. Pozrite sa, aký tréning zvládne Jessica?

19.06.2019
Pod vedením trénera Bena Bruna vyvádza doslova zázraky. Sám je prekvapený, čo štíhla herečka dokáže. Čítať viac
 
Chcete vedieť plávať kraul? Naučte sa najprv správne kopať nohami

Chcete vedieť plávať kraul? Naučte sa najprv správne kopať nohami

18.06.2019
Plávanie sa považuje za skvelý srdcovocievny tréning aj dobré posilňovanie celého tela. Ak ale neplávate správne, váš chrbát môže... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEOtip: Vyskáčte si štíhlu postavu. Stačí vziať do rúk švihadlo
Katarína Posluchová