predplatne
 

VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky

11.07.2019

Pre kondíciu a zdravé telo je dôležité občas niečo urobiť. A najlepšie je, keď vás to aj baví a pohyb je príjemný. O chrbticu, celú kostru i svaly sa skvelo postará plávanie. Najlepšie aspoň 2x týždenne.

Znak sa dá plávať aj úplne pohodovo a ležérne. Bude spokojný váš chrbát i duša!

Znak sa dá plávať aj úplne pohodovo a ležérne. Bude spokojný váš chrbát i duša!Autor: Shutterstock

Plávanie je výborné pre všetkých, ale pre tých, čo majú problémy s chrbtom, ešte o čosi viac. Pri tomto type pohybu spevňujete svaly, ktoré sú dôležité pre oporu chrbtice a zlepšuje sa aj hustota kostí. Osteoporóza je totiž vážnou hrozbou a neraz sa prejaví práve na  chrbtici. Na druhej strane plávanie nezaťažuje kĺby ani platničky, to sa tiež počíta. Ortopédi rozhodne uprednostňujú pri problémoch s chrbticou plavecký štýl znak, pri ktorom ležíte na vode vo vystretej polohe a chrbtica je tým perfektne odľahčená. 

Možno máte pocit, že viete na chrbte plávať celkom dobre. Overiť si to môžete na nasledujúcich videách. Na prvom trénerka popisuje činnosť rúk podrobnejšie a popisuje aj prípadné chyby, druhé video je stručnejšie. 

Ako správne používať ruky pri plaveckom štýle znak


Zdroj videa: youtube/Sportex CZ


Zdroj videa: youtube/SwimField

Mohlo by vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: 5 Tibeťanov urýchli metabolizmus a nabije vás energiou

VIDEO: 5 Tibeťanov urýchli metabolizmus a nabije vás energiou

23.08.2019
Zostavu môžete cvičiť kedykoľvek behom dňa, najideálnejšie je ráno. Prospeje skutočne celému telu a aj ručička na váhe bude klesať... Čítať viac
 
Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

21.08.2019
Ak cvičíte pravidelne, určite ste si už všimli, že sa vaša výkonnosť mení každý týždeň. Možno sa vám niekedy nechce ani cvičiť. Nemusí... Čítať viac
 
VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

19.08.2019
Ach, tie problémové partie! Zázračná diéta či cviky neexistujú, no nezabúdajte, že so správnou stratégiou sa dajú vypracovať akékoľvek... Čítať viac
 
Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

18.08.2019
Radšej sa pri behu stratí, než by sa mal nudiť. A hoci ho stále niečo bolí, moderátor Ján Mečiar (48) sa hýbať neprestane. Má na to dobrý... Čítať viac
 
VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

VIDEO: Túžite po plochom bruchu? TOP pozície, vďaka ktorým sa ľahšie zbavíte tuku

15.08.2019
Joga posilňuje srdcovo-cievny systém, zlepšuje koncentráciu, ale pomáha aj v boji proti tuku. Potvrdila to i nemecká štúdia. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEOtréning: Ako pri plávaní na chrbte používať ruky
Martina Palovčíková