predplatne
 

VIDEOtréning: Najzdravšie plávanie na chrbticu. Ako používať nohy

08.07.2019

Výborným športom pre chrbát je bezpochyby plávanie, no ak máte problémy s chrbticou, aj vo vode musíte byť opatrní. Najistejší štýl, ktorý je vhodný prakticky pri všetkých diagnózach chrbtice, je znak.

Jedna z najlepších vecí, ktorú urobíte pre svoj chrbát - plávajte často znak!

Jedna z najlepších vecí, ktorú urobíte pre svoj chrbát - plávajte často znak!Autor: Shutterstock

Plávanie na chrbte, čiže znak, je skvelý pre dve veci - ide o jednoduchý plavecký štýl, ktorý zvládne každý, a zároveň ide o druh pohybu, ktorý skutočne pomáha ľuďom s problematickou chrbticou. Lebo hoci sa všeobecne traduje, že pre chrbát je dobré plávanie, nie je to pravda. Napríklad prsia, pri ktorých plávate s permanentne vynorenou hlavou, dokážu pekne potrápiť krčnú chrbticu.

Trénerka vysvetlí veľmi presne a podrobne, ako na to, aby ste dokázali plávať na chrbte a akým spôsobom treba používať nohy. Ak chcete len kratší výklad, kliknite si na druhé, menej popisné video.

Ako správne kopať nohami pri plávaní znaku


Zdroj videa: youtube/ Sportex CZ

Ako kopať nohami pri znaku, kratšia verzia


Zdroj videa: youtube/SwimField

Mohlo by vás zaujímať:  

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

Ako športovať v jednotlivých fázach cyklu? Zosynchronizujte sa. Výsledok vás prekvapí

včera
Ak cvičíte pravidelne, určite ste si už všimli, že sa vaša výkonnosť mení každý týždeň. Možno sa vám niekedy nechce ani cvičiť. Nemusí... Čítať viac
 
VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

VIDEOtréning: TOP cviky na spevnenie ženských problémových partií

19.08.2019
Ach, tie problémové partie! Zázračná diéta či cviky neexistujú, no nezabúdajte, že so správnou stratégiou sa dajú vypracovať akékoľvek... Čítať viac
 
Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

Moderátor Ján Mečiar: Na príjemnú únavu z pohybu nedám dopustiť

18.08.2019
Radšej sa pri behu stratí, než by sa mal nudiť. A hoci ho stále niečo bolí, moderátor Ján Mečiar (48) sa hýbať neprestane. Má na to dobrý... Čítať viac
 
Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

Natiahnite si chrbát. Čo cvičiť po dlhšej ceste autom, radí fyzioterapeutka

11.08.2019
Uvoľniť, natiahnuť, rozcvičiť. Po dlhom sedení si nájdite čas na rozcvičenie chrbta i nôh, upozorňuje fyzioterapeutka Barbora Krchňavá... Čítať viac
 
Pokračujeme v tréningu: Ako zaberať rukami pri plaveckom štýle prsia

Pokračujeme v tréningu: Ako zaberať rukami pri plaveckom štýle prsia

09.08.2019
Plávanie úžasne formuje postavu a ak chcete mať pekné ramená a paže, bazén je váš kamarát. Čím správnejšie zaberáte rukami, tým estetickejšie... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEOtréning: Najzdravšie plávanie na chrbticu. Ako používať nohy
Martina Palovčíková