predplatne
 
Zdravie

Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

12.02.2019

Pre mnohých z nás je najväčšou prekážkou pri snahe o schudnutie chuť na sladké. Skúste sa sladkostí zbaviť postupne a menej bolestivo.

Chce to pevnú vôľu, ale zvládnuť sa to dá. Ak chcete schudnúť, mali by ste to za pár dní zvládnuť.

Chce to pevnú vôľu, ale zvládnuť sa to dá. Ak chcete schudnúť, mali by ste to za pár dní zvládnuť.Autor: Shutterstock.com

Viac ako tučné a mastné jedlá nám v schudnutí bráni konzumácia jednoduchých cukrov. Tie sú nielen návykové, ale navyše na nás číhajú takmer všade, kam sa pohneme. Veď medzi zdroje sacharidov patria napríklad aj čipsy... Cukry je ťažké vyradiť zo dňa na deň, no do týždňa by ste to mohli celkom slušne zvládnuť. 

Vieme, ako pri chudnutí nehladovať. A zalejte si TOP čaje pre štíhlu líniu

Toto spravte hneď - stop sladkým nápojom

Pravdepodobne ste už niekde videli obrázok pohára koly a vedľa neho hromádku kociek cukru. Je to tak, v sladkých nápojoch sa dá denne skonzumovať aj desať deka cukru. Takže prvý krok by malo byť okamžité vyradenie sladkého pitia a jeho nahradenie obyčajnou vodou. Okrem toho treba pozvoľne prestať so sladením čaju alebo kávy. Každý deň trochu menej cukru do šálky. Týmto spôsobom odbúrate naozaj kvantum dennej spotreby cukru. 

Mäso pomôže s chuťou na sladké. Ďalšie 2 dôvody prečo ho v diéte nevynechať   

Raňajky bez vianočky, obed sýty, s večerou opatrne

Po vyradení sladkých nápojov treba pokračovať s jedlom. Žiadne lupáčiky, makové rožky či vianočky na raňajky. Že to ani nerobíte? Super, tak je dobré vyradiť výživovo nehodnotné biele pečivo a nahradiť ho grahamovým alebo celozrnným, prípadne si dávať ovsené vločky s ovocím, aby ste mali zdroj energie do nového dňa. A jogurt už kupujte len biely!

Na obed sa dobre najedzte, aby ste s blížiacim sa večerom nezačali prepadávať veľkému hladu. Zákazy nie sú veľké, hlavne nie instantné jedlá, dukátové buchtičky či koláče, a ani dezert by nemal byť sladký. Ak sa cítite nedojedene, skúste ešte misku zeleninového šalátu. Vláknina by vás mohla zasýtiť. No a večera už naozaj úplne nesladká, ani ovocie!

12 dobrôt pri diéte, ktoré si môžete dať aj tesne pred spaním

Ďalšie zdroje cukrov a povolené pochúťky

Ak si večer k telke hodíte do úst pár chrumiek, slaných keksíkov či čipsov, chuť budete mať síce slanú, no telu dodáte jednoduché sacharidy a navyše aj tuky.

Najlepšie je sladké chute  uspokojiť na desiatu, aj to len čerstvým či sušeným ovocím. Niekedy sú dobrou náhradou aj oriešky, ktoré uspokoja túžbu po nejakej pochúťke.

Ak poctivo cvičíte, občasný prehrešok so sladkým nie je nič hrozné. No ak máte nadváhu a ste vo fáze snaženia sa o schudnutie, každá sladkosť vás hodí o dva kroky späť. 

Máte po chudnutí ovisnutú kožu? Čo s ňou? Ako ju spevniť?

Ako si „nakopnúť“ metabolizmus, aby sa vám lepšie spaľovali kalórie?​

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

14.02.2019
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

12.02.2019
Pre mnohých z nás je najväčšou prekážkou pri snahe o schudnutie chuť na sladké. Skúste sa sladkostí zbaviť postupne a menej bolestivo.... Čítať viac
 
Mäso pomôže s chuťou na sladké. Ďalšie 2 dôvody prečo ho v diéte nevynechať

Mäso pomôže s chuťou na sladké. Ďalšie 2 dôvody prečo ho v diéte nevynechať

11.02.2019
Viete, čo sa stane, keď sa príliš obmedzíte, len aby ste nepribrali? Presný opak. Čítať viac
 
Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

08.02.2019
Nie je kalória ako kalória. Aj energeticky bohatšie potraviny dokážu zlepšiť líniu. Stačí si len správne vybrať. Čítať viac
 
Populárna M-diéta: Mínus 2 kilá za 3 dni. Stačí vymeniť jedinú potravinu

Populárna M-diéta: Mínus 2 kilá za 3 dni. Stačí vymeniť jedinú potravinu

07.02.2019
Tentokrát sa to podarí. Nemusíte si totiž odriekať, práve naopak. Najete sa do sýtosti a schuti. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte
Martina Palovčíková