predplatne
 

5 krokov k štíhlemu pásu. Cvičiť do úmoru plochému brušku nesvedčí

19.06.2019

Tuk okolo pásu sa označuje za ten nebezpečný. Nielen z pohľadu estetického. Brušný tuk je zo zdravotného hľadiska oveľa horší ako ten na zadku či bokoch.

Hlavne v lete je skvelé, keď bruško nemusíte maskovať pod rozťahané tričká, ale môžete ho ukázať v plnej paráde.

Hlavne v lete je skvelé, keď bruško nemusíte maskovať pod rozťahané tričká, ale môžete ho ukázať v plnej paráde.Autor: Shutterstock

Ploché bruško je výsadou najmä športovkýň a dievčat, ktoré toho veľa nezjedia. Ale štíhly pás a pekne tvarovanú postavu môžete mať aj s oblým bruškom. No ak začne príliš vytŕčať alebo sa krivka pása začne zlievať so šírkou bokov, treba rýchlo zaradiť spiatočku a podniknúť niečo, aby sa pás opäť objavil.

Tuk na bruchu je najrizikovejší z hľadiska ochorení srdca, ciev či cukrovky. Aby ste ho nemuseli riešiť, skúste dodržiavať pár jednoduchých zásad, ktoré však dohromady dokážu udržať váš pás štíhly a brušný tuk na uzde.

1. Jedávajte 3x denne

Odborníci na diéty roky odporúčali, aby ste jedli tri veľké jedlá a medzi nimi desiaty, prípadne aj menšiu druhú večeru, teda päť až šesť porcií denne. Teraz menia rétoriku a  odporúčajú ostať len pri troch porciách. Niekoľko štúdií už ukázalo, že malé desiaté prispievajú ku zvýšenému ukladaniu tuku v bruchu. Zdá sa tiež, že ľudia, ktorí si doprajú desiatu, zjedia potom počas dňa viac ako tí, ktorí si dajú len olovrant popoludní.

Predchádzajúca strana 1 / 5 Nasledujúca strana
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

14.10.2019
Naprávanie boľavej chrbtice zverte len do rúk skutočného odborníka, rehabilitačného lekára, fyziatra, ortopéda, fyzioterapeuta.... Čítať viac
 
Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

14.10.2019
Nikdy ste nefajčili, a tak si myslíte, že ste voči rakovine pľúc imúnni? Nie je to úplne tak, 5% až 15% ľudí, u ktorých bola diagnostikovaná... Čítať viac
 
Z nudnej povinnosti štýlový rituál

Z nudnej povinnosti štýlový rituál

14.10.2019
Žiarivo biely úsmev je po celom svete symbolom zdravia a krásy. Čítať viac
 
Chris Powell bol kedysi bezdomovcom. Ako sa z neho stal mág na chudnutie?

Chris Powell bol kedysi bezdomovcom. Ako sa z neho stal mág na chudnutie?

13.10.2019
Chris Powell (41), americký kondičný tréner a špecialista na premenu nešťastných obéznych ľudí na šťastných a štíhlych, opäť pomáha... Čítať viac
 
9 dôležitých signálov, že nepijete dostatok vody a smäd to nie je!

9 dôležitých signálov, že nepijete dostatok vody a smäd to nie je!

11.10.2019
Ak máte niektorý z nich, ihneď sa choďte napiť. Príznaky netreba prehliadať, dehydratácia sa môže prejaviť kdekoľvek na tele. Čítať viac
 
 

wanda.sk

5 krokov k štíhlemu pásu. Cvičiť do úmoru plochému brušku nesvedčí
Martina Palovčíková