7 štíhlych pravidiel: Niečo obmedzte, niečo pridajte a nestresujte

12.08.2017

Nevážte sa každý deň a nepočítajte zhodené kilá. Stres ukladanie tukov násobí.

Po práci sa prejdite. A nezabudnite sa pri tom usmievať.

Po práci sa prejdite. A nezabudnite sa pri tom usmievať. Autor: Shutterstock.com

1. Rátajte porcie

  • 10 porcií ovocia a zeleniny denne v 800 gramoch, uprednostnite zeleninu
  • 3-6 hrstí obilnín denne v krajci chleba, rožku, kopčeku ryže
  • 2-3 porcie mlieka a mliečnych výrobkov denne v jogurte, pohári mlieka či v 50 gramoch syra
  • 1-3 porcie mäsa a živočíšnych výrobkov denne v 80 gramoch mäsa, rýb, vo dvoch vajíčkach

2.Menej tukov, cukru, soli

  • Doprajte si nanajvýš 10 gramov denne dokopy. Tuky by mali tvoriť maximálne 30 % celkového denného príjmu.

Počítate kalórie? K štíhlosti vám pomôžu tie správne bielkoviny 

3. Rozdeľte tanier

  • Polovicu taniera s hlavným jedlom dňa by mala tvoriť zelenina, štvrtinu sacharidová príloha a štvrtinu bielkoviny.

Pravda alebo nezmysel? Pomôže vám modrý tanier schudnúť? 

4. Nepite kalórie

  • Pitný režim zostavte z bezkalorických tekutín, ako je čistá alebo minerálna voda. Vylúčte alkohol.

Preč s tukom na drieku a brušku! Spaľovanie urýchli zdravá korenina 

5. Hýbte sa

  • 7 x do týždňa sa venujte bežným fyzickým činnostiam ako prechádzka so psom, kosenie trávy, práca v záhrade, kráčajte po schodoch nahor, do práce a z nej. WHO odporúča 10-tisíc krokov denne, čo je 5–7 kilometrov.
  • 3-5 x do týždňa po 20–30 minút robte aeróbnu aktivitu na oxidáciu tukov. Zvoľte bicyklovanie, rotopéd, plávanie, rýchlejšiu chôdzu.
  • 2-3 x do týždňa aspoň 20 minút robte anaeróbne cvičenie na budovanie svalovej hmoty. O vhodnom silovom tréningu sa poraďte s lekárom, treba ho prispôsobiť hmotnosti, veku, ochoreniam. Nerobte poskoky, nekráčajte po schodoch, nelezte na hory, nehrajte kolektívne hry. 

Kúzelníčka sexi tiel: Trénerka celebrít prezrádza 4 piliere chudnutia bez JOJO efektu 

6. Neseďte

  • Dlhým sedením si množíte najmä toxický vnútrobrušný tuk. V práci sa každú hodinu na 10 minút zdvihnite a poprechádzajte sa okolo budovy. Za osem hodín pracovného času tak odkráčate vyše hodiny.

7. Nestresujte

  • Sústreďte sa na zmenu životných návykov podľa predchádzajúcich bodov pre svoje zdravie. Chudnutie sa pridá samo od seba.

Aj pre toto nechudnete: 5 mýtov o metabolizme, o ktorých ste nevedeli 

Autor: Dáša Balogová, bd
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Nepribrať cez Vianoce? Pôjde to, no musíte vedieť zopár faktov

Nepribrať cez Vianoce? Pôjde to, no musíte vedieť zopár faktov

včera
Schudnúť po sviatkoch plných jedla a pitia je viac ako náročné. Asi si to treba premyslieť ešte skôr, ako sa vrhnete do pečenia a potom... Čítať viac
 
FOTO: Ohromné splnenie novoročného predsavzatia! Trénermi si boli navzájom

FOTO: Ohromné splnenie novoročného predsavzatia! Trénermi si boli navzájom

12.12.2017
Nemali trénerov ani vytvorený stravovací plán. Nikdy si nemysleli, že by sa z nich za pol rok stali celkom iní ľudia. Ich novoročné predsavzatie... Čítať viac
 
S iZdravie.sk ste vyhrali motivačný FITNESS diár! A viete už, ako v decembri nepribrať?

S iZdravie.sk ste vyhrali motivačný FITNESS diár! A viete už, ako v decembri nepribrať?

12.12.2017
Na Mikuláša sme vyhlásili súťaž o super motivačný diár na rok 2018, ktorý vás podporí v snahe zdravšej životosprávy a v sne o krajšej... Čítať viac
 
Nedarí sa vám v zime chudnúť? Pomôže 5 tipov

Nedarí sa vám v zime chudnúť? Pomôže 5 tipov

12.12.2017
Chudnutie si v zime vyžaduje konzumáciu iných potravín a jedál, na aké ste boli zvyknutí počas teplejších mesiacov. Čítať viac
 
Potrebujete zhodiť? Nehľadajte zázračnú diétu, pomôže psychológia

Potrebujete zhodiť? Nehľadajte zázračnú diétu, pomôže psychológia

11.12.2017
Ak zdravú životosprávu podporíte drobnými trikmi, ľahko sa dostane do formy. Prečo sa oplatí schovať váhu a sadnúť si za stôl? Čítať viac
 
 

wanda.sk