predplatne
 

Ako si „nakopnúť“ metabolizmus, aby sa vám lepšie spaľovali kalórie?

08.01.2019

Pomalý metabolizmus znamená pomalšie spaľovanie kalórií a rýchlejšie priberanie. Našťastie, rýchlosť metabolizmu si dokážete zvýšiť. Viete, ako na to?

Nezabudajte pravidelne piť vodu. Aj to patrí k udržiavaniu dobre rozbehnutého metabolizmu.

Nezabudajte pravidelne piť vodu. Aj to patrí k udržiavaniu dobre rozbehnutého metabolizmu.Autor: Shutterstock.com

Poznáte tie typy, čo dokážu spratať obrovský obed, za dve hodiny sa už zháňajú po nejakom olovrante, a pritom sú chudí ako palička? Jednoducho im telo spaľuje energiu ostošesť. Žiaľ, nie všetci máme šťastie na takýto rýchly metabolizmus. No je zopár možností, ako si ho aspoň čiastočne „nakopnúť“, aby ste spaľovali viac kalórií

FIT záchrany 2 v 1: Spaľujú kalórie a ničia vírusy. To bude forma na zimu! 

Diéta vám rozhodne nepomôže

Za pomalší metabolizmus si môžete byť vinní aj sami. Napríklad prísna diéta, pri ktorej hladujete, dá vášmu telu signál akurát tak na to, aby nabehlo na úsporný režim. A tak aj menej jedla začne premieňať na tuk, aby boli zásoby „na horšie časy“. Podobne nepravidelný a nedostatočný pitný režim aj nepravidelné stravovanie, ktoré si vynahradzujete jednou väčšou porciou za deň, sú doslova spomaľovači metabolizmu. A mľandravé svaly, ktoré možno v šatoch síce vyzerajú vcelku štíhlo, znamenajú v pokoji až 8x pomalšie spaľovanie oproti stavu, keby ste mali dobre vyšportovanú svalovú hmotu. 

Chudnite s časom. 8-hodinové pravidlo namiesto rátania porcií

Toto je naopak užitočné!

Dobrá správa je, že metabolizmus môžete zrýchliť bez ohľadu na svoj vek, pohlavie či kondíciu. Len pre to treba niečo urobiť. Dodržiavajte toto:

Pravidelne sa stravujte. Viac malých jedál je rozhodne lepších ako menej väčších porcií. Vaša látková premena musí pracovať, čo rozbehne metabolizmus v celom tele. Optimálnych je 5 porcií, pričom desiata a olovrant nemajú byť veľké, skôr len ovocie a zelenina. A nezabúdajte na pitie! Voda zlepší činnosť tráviacej sústavy a pomôže aj s vyprázdňovaním. 

Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

Hýbte sa. Už viete, že svalová hmota je výborný spaľovač kalórii aj keď ste v pokoji. Aby ste si ju vypracovali, musíte na nej pracovať a spevňovať si ju pravidelným pohybom a cvičením. Nezabúdajte však ani na odpočinok. Aby telo mohlo optimálne pracovať, potrebuje poctivých 7 až 8 hodín spánku. A to aj cez víkendy!

Dbajte na dostatok vlákniny a bielkovín. Vhodné sú potraviny s nízkym glykemickým indexom, čiže menej sladkého a viac zeleniny, ovocia, celozrnných potravín. Hlavne žiadne hladovanie. 

Chcete rýchlo naštartovať chudnutie? Pomôže vám chutný nápoj

Skúste ešte tieto triky

Konzumácia mastných rýb pomôže metabolizmu. Jedzte lososa, tuniaka, sleďa, sardinky... Sú to dobré zdroje omega-3 mastných kyselín, ktoré podľa výskumov urýchľujú spaľovanie prijatej energie, údajne až môžete spáliť až o 400 kalórií viac. Dobré sú v tomto smere aj ľanové semienka a olej či orechy, hlavne vlašské.

Pite zelený čaj. Obsahuje látku, ktorá pomáha spaľovať tuky. Potrebné sú však dve väčšie šálky denne.

Medzi odporúčané pohybové aktivity sa radí rýchla chôdza, vytrvalostný beh, plávanie - aspoň pol hodinu a bez postávania na okraji bazéna. Znalci odporúčajú každých 10 minút ešte zvýšiť tempo na maximum a vydržať v ňom 30 sekúnd. A nezabudnite, že pohyb je potrebný nie raz, ale 4x týždenne. 

Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Chudnúci jedálniček stvorený na jeseň. So 4 receptami to pôjde ľahšie ako v LETE

Chudnúci jedálniček stvorený na jeseň. So 4 receptami to pôjde ľahšie ako v LETE

dnes
Po lete je potrebné telo posilniť, doplniť vitamíny a pripraviť ho na jeseň. Začíname sa menej hýbať a kilá môžu začať naskakovať rýchlejšie.... Čítať viac
 
Chudnite podľa znamení. Ako sa vám budú najľahšie zhadzovať kilá?

Chudnite podľa znamení. Ako sa vám budú najľahšie zhadzovať kilá?

15.10.2019
Niekto potrebuje presný plán, iný trochu voľnosti či jasné dôkazy o tom, že jeho stravovanie je zle nastavené. Čo platí na Kozorožcov... Čítať viac
 
Farebné jesenné nápoje na chudnutie. Chutia výborne, zasýtia a tlačia váhu dole

Farebné jesenné nápoje na chudnutie. Chutia výborne, zasýtia a tlačia váhu dole

14.10.2019
Vedeli ste, že tekutinami dokážete rovnako podstatne ovplyvniť zhadzovanie kíl ako zmenou jedálnička? Tak neváhajte a začnite už... Čítať viac
 
Alkohol verzus chudnutie: Môžem piť, keď chudnem? Čo sa môže a čo nie?

Alkohol verzus chudnutie: Môžem piť, keď chudnem? Čo sa môže a čo nie?

11.10.2019
Diéta a alkohol?! Veľmi častá dilema, tých ktorí sa už niekedy snažili zhodiť prebytočné kilá. Čítať viac
 
Ako zabrániť JOJO efektu?! 5 tipov, aby sa kilá už nevrátili

Ako zabrániť JOJO efektu?! 5 tipov, aby sa kilá už nevrátili

07.10.2019
Viete, čo by ste mali robiť, aby sa kilá, ktoré ste počas leta schudli neboli do Vianoc naspäť? Máme pre vás pár tipov. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Ako si „nakopnúť“ metabolizmus, aby sa vám lepšie spaľovali kalórie?
Martina Palovčíková