predplatne
 

Antidepresívny jedálniček vám zlepší náladu aj postavu

28.04.2014

Záchvaty paniky, úzkosti a smútku môžete tíšiť čokoládou alebo potravinami, z ktorých nepriberiete a budete sa tešiť zo života.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.Autor: profimedia.sk

Dopoludnie proti smútku a strachu

Raňajky a desiatu si vyberte z troch variantov

A
Raňajky
2 dl zeleného čaju + ovsené vločky s mliekom + 1 jablko alebo 2 kivi

Desiata
1 nízkotučný biely jogurt s hrsťou mandlí alebo orieškov + sušené ovocie

B
Raňajky
celozrnná žemľa, alebo dva krajce celozrnného chleba s ľubovoľným množstvom listového šalátu, 1 paradajkou a 2 plátkami varenej šunky + 1 nízkotučný biely jogurt + čerstvá šťava z 2 pomarančov

Desiata
3 dl sójového mlieka + 3 cereálne sucháre

C
Raňajky
2 dl lipového čaju + 2 celozrnné hrianky s brusnicovým džemom bez cukru + miska šalátu z čerstvého ovocia posypaná praženými mandľami

Desiata
kokteil z 1 banána, 3 dl nízkotučného mlieka a zo štipky pivných kvasníc

Prvá pomoc na vlčí hlad

Nevydržíte medzi hlavnými jedlami? Vyplňte čakanie bezpečne. Pochúťkami, ktoré vás zasýtia a upokoja, a pritom nestoja kilá.
* miska nesolených, nepražených tekvicových semiačok + 2 dl bieleho nízkotučného jogurtu
* zeleninový tanier z 1 červenej papriky, 1 paradajky, štvrtina šalátovej uhorky, 4 červených reďkoviek alebo štvrtina bielej reďkovky a 1 mrkva
* 3 celozrnné sucháre
Extra tip:
Vlčiemu hladu na druhý deň predídete, ak si dáte výdatnú večeru rozdelenú vždy do dvoch častí.

Ešte lepší deň

Obedy a večere pre krásne dni

1. deň
Obed
Grilované artičoky s pikantnou cesnakovo-paradajkovou omáčkou + 1 grilované kuracie stehno + kôpka kuskusu + 1 grilované jabĺčko

Večera
Teplý krém z póru, zo zemiakov, z cibuľky, zo zeleninového vývaru s pažítkou + čakankovo-vajíčkový šalát so zelenými fazuľkami a tofu + plátky kivi poliate jogurtom

2. deň
Obed
Rizoto s tekvicou, so šampiňónmi, s cibuľkou a so zeleninovým vývarom + 1 plátok grilovaného lososa + malý tanier rôznych listových šalátov poliaty šťavou z 1 citróna + 2 plátky čerstvého ananásu ako dezert

Večera
Sedliacka zemiaková polievka s pórom, so zelenou paprikou a s majoránom + cviklovo-cibuľová placka + 1 banán

3. deň
Obed
Šalát z avokáda, rukoly a vyšľahanej špargle s trochou octu a horčice + 250 g králika duseného na cibuľke, paradajkách, zelenej paprike, baklažáne a tekvici + 1 grilovaná hruška

Večera
Rozmixovaný tekvicovo-zemiakový krém s cibuľou, so zeleninovým vývarom a sušenou pažítkou + 150 g grilovaných kuracích pŕs s paradajkovou omáčkou a praženými mandľami + 1 nízkotučný biely jogurt

4. deň
Obed
Dve placky tacos plnené lososom, zelenými fazuľkami, špargľou, artičokami a kuskusom + šalát z 1 čerstvého avokáda, 1 paradajky, kúska ovčieho syra s bazalkou a vínnym octom + 2 plátky ananásu

Večera
Rozmixovaný teplý krém zo zeleninového vývaru, špenátu, zemiakov, z cesnaku, rasce, pražených tekvicových semiačok + 150 g grilovaných kuracích pŕs s grilovanou zelenou paprikou a oreganom + 1 banán

5. deň
Obed
Rizoto s vareným králičím mäsom, pórom, mrkvou a červenou paprikou + malý tanier rôznych listových šalátov, s 1 paradajkou, olivami, poliaty citrónovou šťavou so štipkou čierneho korenia + 1 grilované jablko

Večera
Zapečený karfiol + zeleninový tanier z 1 žltej papriky, 2 paradajok, 5 červených reďkoviek alebo z tretiny bielej reďkovky + 2 mandarínky

6. deň
Obed
Špagety s cesnakovým baklažánom a oreganovo-paradajkovou omačkou + 2 zapečené minirolky z kuracích pŕs plnené kašou z rozmixovanej varenej mrkvy, zo zelených fazuliek a zázvoru + citrónový sorbet

Večera
Rozmixovaný teplý zemiakovo-pórový krém s jabĺčkom + 2 hrianky so šampiňónovou praženicou + 1 kivi

7. deň
Obed
Smažená brokolica s cesnakom a lieskovými orieškami alebo mandľami + kura dusené s mrkvou, so zemiakmi, s cibuľou, cesnakom, paradajkou a čiernym korením + 1 jablko

Večera
Zelený šalát s kúskami tofu, dusenou špargľou, fazuľkami a píniovými orieškami + 1 varené vajíčko s tekvicovým pyré + 1 biely nízkotučný jogurt

Tip: Máte problém zaspať, alebo vás večer chytá panika? Dohliadnite, nech vaša večera obsahuje protiúzkostnú zložku:

1. triptofán – banán, mlieko, mandle, avokádo, klíčky, sušené ovocie, cereálie
2. vitamín C – čerstvé ovocie
3. horčík – sušené ovocie

Kto im verí, priberá: 5 najväčších mýtov o chudnutí »


 

Autor: Zdravie
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Stereotypy, ktoré vám bránia schudnúť. 6 spôsobov, ako ich poraziť

Stereotypy, ktoré vám bránia schudnúť. 6 spôsobov, ako ich poraziť

21.05.2019
Zaužívané stereotypy a veľakrát aj zlozvyky v rámci stravovania nie je ľahké zmeniť. Zamerajte sa na zmenu tých jednoduchších.... Čítať viac
 
Jedávate za pracovným stolom? 5 následkov na priberaní vás odradí

Jedávate za pracovným stolom? 5 následkov na priberaní vás odradí

15.05.2019
Je viacero dôvodov, prečo sa aspoň cez obednú prestávku oplatí odlepiť zadok zo stoličky. Inak vám začne postupne rásť. Čítať viac
 
8 dôvodov, prečo máte stále hlad. Takto si s ním konečne poradíte

8 dôvodov, prečo máte stále hlad. Takto si s ním konečne poradíte

14.05.2019
Pijete smoothies, stravujte sa rafinovane alebo za behu? Pozor, takto žalúdok nadlho neutíšite. Čítať viac
 
7 spôsobov ako telo prinútiť chudnúť pomocou lymfy. Zbavíte sa aj celulitídy

7 spôsobov ako telo prinútiť chudnúť pomocou lymfy. Zbavíte sa aj celulitídy

07.05.2019
Lymfa odvádza z tela odpad, okrem iného i tuky, čistí sa v mieste uzlín. Zdravá  vám okrem mnohých prospešných služieb telu pomôže... Čítať viac
 
Máte kilá problémov? 8 pohárov vody denne dokáže niečo super!

Máte kilá problémov? 8 pohárov vody denne dokáže niečo super!

01.05.2019
Zhodiť aj desatinu nezdravej hmotnosti sa oplatí. Koľko potrebujete? A už ste dnes pili čistú vodu? Čítať viac
 
 

wanda.sk

Antidepresívny jedálniček vám zlepší náladu aj postavu
Zdravie