Antidepresívny jedálniček vám zlepší náladu aj postavu

28.04.2014

Záchvaty paniky, úzkosti a smútku môžete tíšiť čokoládou alebo potravinami, z ktorých nepriberiete a budete sa tešiť zo života.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.Autor: profimedia.sk

Dopoludnie proti smútku a strachu

Raňajky a desiatu si vyberte z troch variantov

A
Raňajky
2 dl zeleného čaju + ovsené vločky s mliekom + 1 jablko alebo 2 kivi

Desiata
1 nízkotučný biely jogurt s hrsťou mandlí alebo orieškov + sušené ovocie

B
Raňajky
celozrnná žemľa, alebo dva krajce celozrnného chleba s ľubovoľným množstvom listového šalátu, 1 paradajkou a 2 plátkami varenej šunky + 1 nízkotučný biely jogurt + čerstvá šťava z 2 pomarančov

Desiata
3 dl sójového mlieka + 3 cereálne sucháre

C
Raňajky
2 dl lipového čaju + 2 celozrnné hrianky s brusnicovým džemom bez cukru + miska šalátu z čerstvého ovocia posypaná praženými mandľami

Desiata
kokteil z 1 banána, 3 dl nízkotučného mlieka a zo štipky pivných kvasníc

Prvá pomoc na vlčí hlad

Nevydržíte medzi hlavnými jedlami? Vyplňte čakanie bezpečne. Pochúťkami, ktoré vás zasýtia a upokoja, a pritom nestoja kilá.
* miska nesolených, nepražených tekvicových semiačok + 2 dl bieleho nízkotučného jogurtu
* zeleninový tanier z 1 červenej papriky, 1 paradajky, štvrtina šalátovej uhorky, 4 červených reďkoviek alebo štvrtina bielej reďkovky a 1 mrkva
* 3 celozrnné sucháre
Extra tip:
Vlčiemu hladu na druhý deň predídete, ak si dáte výdatnú večeru rozdelenú vždy do dvoch častí.

Ešte lepší deň

Obedy a večere pre krásne dni

1. deň
Obed
Grilované artičoky s pikantnou cesnakovo-paradajkovou omáčkou + 1 grilované kuracie stehno + kôpka kuskusu + 1 grilované jabĺčko

Večera
Teplý krém z póru, zo zemiakov, z cibuľky, zo zeleninového vývaru s pažítkou + čakankovo-vajíčkový šalát so zelenými fazuľkami a tofu + plátky kivi poliate jogurtom

2. deň
Obed
Rizoto s tekvicou, so šampiňónmi, s cibuľkou a so zeleninovým vývarom + 1 plátok grilovaného lososa + malý tanier rôznych listových šalátov poliaty šťavou z 1 citróna + 2 plátky čerstvého ananásu ako dezert

Večera
Sedliacka zemiaková polievka s pórom, so zelenou paprikou a s majoránom + cviklovo-cibuľová placka + 1 banán

3. deň
Obed
Šalát z avokáda, rukoly a vyšľahanej špargle s trochou octu a horčice + 250 g králika duseného na cibuľke, paradajkách, zelenej paprike, baklažáne a tekvici + 1 grilovaná hruška

Večera
Rozmixovaný tekvicovo-zemiakový krém s cibuľou, so zeleninovým vývarom a sušenou pažítkou + 150 g grilovaných kuracích pŕs s paradajkovou omáčkou a praženými mandľami + 1 nízkotučný biely jogurt

4. deň
Obed
Dve placky tacos plnené lososom, zelenými fazuľkami, špargľou, artičokami a kuskusom + šalát z 1 čerstvého avokáda, 1 paradajky, kúska ovčieho syra s bazalkou a vínnym octom + 2 plátky ananásu

Večera
Rozmixovaný teplý krém zo zeleninového vývaru, špenátu, zemiakov, z cesnaku, rasce, pražených tekvicových semiačok + 150 g grilovaných kuracích pŕs s grilovanou zelenou paprikou a oreganom + 1 banán

5. deň
Obed
Rizoto s vareným králičím mäsom, pórom, mrkvou a červenou paprikou + malý tanier rôznych listových šalátov, s 1 paradajkou, olivami, poliaty citrónovou šťavou so štipkou čierneho korenia + 1 grilované jablko

Večera
Zapečený karfiol + zeleninový tanier z 1 žltej papriky, 2 paradajok, 5 červených reďkoviek alebo z tretiny bielej reďkovky + 2 mandarínky

6. deň
Obed
Špagety s cesnakovým baklažánom a oreganovo-paradajkovou omačkou + 2 zapečené minirolky z kuracích pŕs plnené kašou z rozmixovanej varenej mrkvy, zo zelených fazuliek a zázvoru + citrónový sorbet

Večera
Rozmixovaný teplý zemiakovo-pórový krém s jabĺčkom + 2 hrianky so šampiňónovou praženicou + 1 kivi

7. deň
Obed
Smažená brokolica s cesnakom a lieskovými orieškami alebo mandľami + kura dusené s mrkvou, so zemiakmi, s cibuľou, cesnakom, paradajkou a čiernym korením + 1 jablko

Večera
Zelený šalát s kúskami tofu, dusenou špargľou, fazuľkami a píniovými orieškami + 1 varené vajíčko s tekvicovým pyré + 1 biely nízkotučný jogurt

Tip: Máte problém zaspať, alebo vás večer chytá panika? Dohliadnite, nech vaša večera obsahuje protiúzkostnú zložku:

1. triptofán – banán, mlieko, mandle, avokádo, klíčky, sušené ovocie, cereálie
2. vitamín C – čerstvé ovocie
3. horčík – sušené ovocie

Kto im verí, priberá: 5 najväčších mýtov o chudnutí »


 

Autor: Zdravie

Ďalšie články z tejto sekcie

STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

dnes
Ak chcete udržať svoj vlčí hlad na uzde, rozhodujúce bude, ako často budete počas dňa jesť a aké potraviny si budete vyberať. Čítať viac
 
Chcete schudnúť, no neodoláte jedlu? S 5 fintami to zaručene pôjde

Chcete schudnúť, no neodoláte jedlu? S 5 fintami to zaručene pôjde

16.11.2017
Začínate chudnúť znova a znova a vždy vám to prekazí váš dobrý apetít? Jedlu sa ťažko odoláva, ale my vieme, ako na to, aby ste to zvládli.... Čítať viac
 
FOTO: Extrémna obezita ho takmer dohnala k cukrovke. Zaťal sa a schudol 125 kíl!

FOTO: Extrémna obezita ho takmer dohnala k cukrovke. Zaťal sa a schudol 125 kíl!

15.11.2017
Angličan Jack Towers sa už v detstve napchával samými nezdravými jedlami. Keď mal 21 rokov, vážil neuveriteľných 216 kíl! Čítať viac
 
Pôjde to aj bez diéty. 14 FIT tipov ako chudnúť bez obmedzení

Pôjde to aj bez diéty. 14 FIT tipov ako chudnúť bez obmedzení

14.11.2017
Chudnúť je možné aj bez výraznejších stravovacích obmedzení. Aktívnejšiemu pohybu sa však nevyhnete. Čo všetko vám môže spríjemniť... Čítať viac
 
Váš metabolizmus sa nesmie nudiť, inak neschudnete! Ako ho naštartovať?

Váš metabolizmus sa nesmie nudiť, inak neschudnete! Ako ho naštartovať?

13.11.2017
Vyskúšali ste už shred diétu? Jednoduchý princíp vám pomôže opäť rozbehnúť zhadzovanie kilogramov Čítať viac
 
 

wanda.sk