Antidepresívny jedálniček vám zlepší náladu aj postavu

28.04.2014

Záchvaty paniky, úzkosti a smútku môžete tíšiť čokoládou alebo potravinami, z ktorých nepriberiete a budete sa tešiť zo života.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.Autor: profimedia.sk

Dopoludnie proti smútku a strachu

Raňajky a desiatu si vyberte z troch variantov

A
Raňajky
2 dl zeleného čaju + ovsené vločky s mliekom + 1 jablko alebo 2 kivi

Desiata
1 nízkotučný biely jogurt s hrsťou mandlí alebo orieškov + sušené ovocie

B
Raňajky
celozrnná žemľa, alebo dva krajce celozrnného chleba s ľubovoľným množstvom listového šalátu, 1 paradajkou a 2 plátkami varenej šunky + 1 nízkotučný biely jogurt + čerstvá šťava z 2 pomarančov

Desiata
3 dl sójového mlieka + 3 cereálne sucháre

C
Raňajky
2 dl lipového čaju + 2 celozrnné hrianky s brusnicovým džemom bez cukru + miska šalátu z čerstvého ovocia posypaná praženými mandľami

Desiata
kokteil z 1 banána, 3 dl nízkotučného mlieka a zo štipky pivných kvasníc

Prvá pomoc na vlčí hlad

Nevydržíte medzi hlavnými jedlami? Vyplňte čakanie bezpečne. Pochúťkami, ktoré vás zasýtia a upokoja, a pritom nestoja kilá.
* miska nesolených, nepražených tekvicových semiačok + 2 dl bieleho nízkotučného jogurtu
* zeleninový tanier z 1 červenej papriky, 1 paradajky, štvrtina šalátovej uhorky, 4 červených reďkoviek alebo štvrtina bielej reďkovky a 1 mrkva
* 3 celozrnné sucháre
Extra tip:
Vlčiemu hladu na druhý deň predídete, ak si dáte výdatnú večeru rozdelenú vždy do dvoch častí.

Ešte lepší deň

Obedy a večere pre krásne dni

1. deň
Obed
Grilované artičoky s pikantnou cesnakovo-paradajkovou omáčkou + 1 grilované kuracie stehno + kôpka kuskusu + 1 grilované jabĺčko

Večera
Teplý krém z póru, zo zemiakov, z cibuľky, zo zeleninového vývaru s pažítkou + čakankovo-vajíčkový šalát so zelenými fazuľkami a tofu + plátky kivi poliate jogurtom

2. deň
Obed
Rizoto s tekvicou, so šampiňónmi, s cibuľkou a so zeleninovým vývarom + 1 plátok grilovaného lososa + malý tanier rôznych listových šalátov poliaty šťavou z 1 citróna + 2 plátky čerstvého ananásu ako dezert

Večera
Sedliacka zemiaková polievka s pórom, so zelenou paprikou a s majoránom + cviklovo-cibuľová placka + 1 banán

3. deň
Obed
Šalát z avokáda, rukoly a vyšľahanej špargle s trochou octu a horčice + 250 g králika duseného na cibuľke, paradajkách, zelenej paprike, baklažáne a tekvici + 1 grilovaná hruška

Večera
Rozmixovaný tekvicovo-zemiakový krém s cibuľou, so zeleninovým vývarom a sušenou pažítkou + 150 g grilovaných kuracích pŕs s paradajkovou omáčkou a praženými mandľami + 1 nízkotučný biely jogurt

4. deň
Obed
Dve placky tacos plnené lososom, zelenými fazuľkami, špargľou, artičokami a kuskusom + šalát z 1 čerstvého avokáda, 1 paradajky, kúska ovčieho syra s bazalkou a vínnym octom + 2 plátky ananásu

Večera
Rozmixovaný teplý krém zo zeleninového vývaru, špenátu, zemiakov, z cesnaku, rasce, pražených tekvicových semiačok + 150 g grilovaných kuracích pŕs s grilovanou zelenou paprikou a oreganom + 1 banán

5. deň
Obed
Rizoto s vareným králičím mäsom, pórom, mrkvou a červenou paprikou + malý tanier rôznych listových šalátov, s 1 paradajkou, olivami, poliaty citrónovou šťavou so štipkou čierneho korenia + 1 grilované jablko

Večera
Zapečený karfiol + zeleninový tanier z 1 žltej papriky, 2 paradajok, 5 červených reďkoviek alebo z tretiny bielej reďkovky + 2 mandarínky

6. deň
Obed
Špagety s cesnakovým baklažánom a oreganovo-paradajkovou omačkou + 2 zapečené minirolky z kuracích pŕs plnené kašou z rozmixovanej varenej mrkvy, zo zelených fazuliek a zázvoru + citrónový sorbet

Večera
Rozmixovaný teplý zemiakovo-pórový krém s jabĺčkom + 2 hrianky so šampiňónovou praženicou + 1 kivi

7. deň
Obed
Smažená brokolica s cesnakom a lieskovými orieškami alebo mandľami + kura dusené s mrkvou, so zemiakmi, s cibuľou, cesnakom, paradajkou a čiernym korením + 1 jablko

Večera
Zelený šalát s kúskami tofu, dusenou špargľou, fazuľkami a píniovými orieškami + 1 varené vajíčko s tekvicovým pyré + 1 biely nízkotučný jogurt

Tip: Máte problém zaspať, alebo vás večer chytá panika? Dohliadnite, nech vaša večera obsahuje protiúzkostnú zložku:

1. triptofán – banán, mlieko, mandle, avokádo, klíčky, sušené ovocie, cereálie
2. vitamín C – čerstvé ovocie
3. horčík – sušené ovocie

Kto im verí, priberá: 5 najväčších mýtov o chudnutí »


 

Autor: Zdravie

Ďalšie články z tejto sekcie

Prevrat v diétach bez jo-jo efektu: LCHF miluje tuky, odmieta zeleninu a ovocie

Prevrat v diétach bez jo-jo efektu: LCHF miluje tuky, odmieta zeleninu a ovocie

včera
Vyhýbate sa maslu a smotane, aby ste nepribrali? Podľa profesora Tima Noakesa sú to naopak perfektné potraviny na schudnutie. Počuli... Čítať viac
 
7 pravidiel diéty podľa pohlavia. Čo polovičke uškodí a vám prospeje?

7 pravidiel diéty podľa pohlavia. Čo polovičke uškodí a vám prospeje?

21.06.2017
Dve chladničky v domácnosti nemusia byť od veci. Mužské a ženské telá si pre zdravé trávenie pýtajú niečo iné! Čítať viac
 
Spaľovací bedeker: TOP 20 osvedčených tipov podporí snahu schudnúť

Spaľovací bedeker: TOP 20 osvedčených tipov podporí snahu schudnúť

19.06.2017
Klesne vám nálada, keď sa na seba pozriete do zrkadla? Vďaka nasledujúcim tipom sa začnete opäť usmievať. Čítať viac
 
Aj čistá voda môže spomaľovať chudnutie. Na vine je jej teplota 

Aj čistá voda môže spomaľovať chudnutie. Na vine je jej teplota 

17.06.2017
Vašu snahu schudnúť môžu nabúrať aj maličkosti, ktorým neprikladáte význam. Teplota nápoja je veľmi dôležitá. Myslite na to, aj keď... Čítať viac
 
Forma do plaviek za 3 týždne: Vyskúšajte stravovanie amerického bežca

Forma do plaviek za 3 týždne: Vyskúšajte stravovanie amerického bežca

16.06.2017
Keď pred rokmi ukončil Mark Sisson prenasledovali ho zdravotné problémy. Vymyslel si systém stravovania, ktorý mu zlepšil imunitu.... Čítať viac
 
 

wanda.sk