Antidepresívny jedálniček vám zlepší náladu aj postavu

28.04.2014

Záchvaty paniky, úzkosti a smútku môžete tíšiť čokoládou alebo potravinami, z ktorých nepriberiete a budete sa tešiť zo života.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.

Správna kombinácia potravín vám zlepší náladu.Autor: profimedia.sk

Dopoludnie proti smútku a strachu

Raňajky a desiatu si vyberte z troch variantov

A
Raňajky
2 dl zeleného čaju + ovsené vločky s mliekom + 1 jablko alebo 2 kivi

Desiata
1 nízkotučný biely jogurt s hrsťou mandlí alebo orieškov + sušené ovocie

B
Raňajky
celozrnná žemľa, alebo dva krajce celozrnného chleba s ľubovoľným množstvom listového šalátu, 1 paradajkou a 2 plátkami varenej šunky + 1 nízkotučný biely jogurt + čerstvá šťava z 2 pomarančov

Desiata
3 dl sójového mlieka + 3 cereálne sucháre

C
Raňajky
2 dl lipového čaju + 2 celozrnné hrianky s brusnicovým džemom bez cukru + miska šalátu z čerstvého ovocia posypaná praženými mandľami

Desiata
kokteil z 1 banána, 3 dl nízkotučného mlieka a zo štipky pivných kvasníc

Prvá pomoc na vlčí hlad

Nevydržíte medzi hlavnými jedlami? Vyplňte čakanie bezpečne. Pochúťkami, ktoré vás zasýtia a upokoja, a pritom nestoja kilá.
* miska nesolených, nepražených tekvicových semiačok + 2 dl bieleho nízkotučného jogurtu
* zeleninový tanier z 1 červenej papriky, 1 paradajky, štvrtina šalátovej uhorky, 4 červených reďkoviek alebo štvrtina bielej reďkovky a 1 mrkva
* 3 celozrnné sucháre
Extra tip:
Vlčiemu hladu na druhý deň predídete, ak si dáte výdatnú večeru rozdelenú vždy do dvoch častí.

Ešte lepší deň

Obedy a večere pre krásne dni

1. deň
Obed
Grilované artičoky s pikantnou cesnakovo-paradajkovou omáčkou + 1 grilované kuracie stehno + kôpka kuskusu + 1 grilované jabĺčko

Večera
Teplý krém z póru, zo zemiakov, z cibuľky, zo zeleninového vývaru s pažítkou + čakankovo-vajíčkový šalát so zelenými fazuľkami a tofu + plátky kivi poliate jogurtom

2. deň
Obed
Rizoto s tekvicou, so šampiňónmi, s cibuľkou a so zeleninovým vývarom + 1 plátok grilovaného lososa + malý tanier rôznych listových šalátov poliaty šťavou z 1 citróna + 2 plátky čerstvého ananásu ako dezert

Večera
Sedliacka zemiaková polievka s pórom, so zelenou paprikou a s majoránom + cviklovo-cibuľová placka + 1 banán

3. deň
Obed
Šalát z avokáda, rukoly a vyšľahanej špargle s trochou octu a horčice + 250 g králika duseného na cibuľke, paradajkách, zelenej paprike, baklažáne a tekvici + 1 grilovaná hruška

Večera
Rozmixovaný tekvicovo-zemiakový krém s cibuľou, so zeleninovým vývarom a sušenou pažítkou + 150 g grilovaných kuracích pŕs s paradajkovou omáčkou a praženými mandľami + 1 nízkotučný biely jogurt

4. deň
Obed
Dve placky tacos plnené lososom, zelenými fazuľkami, špargľou, artičokami a kuskusom + šalát z 1 čerstvého avokáda, 1 paradajky, kúska ovčieho syra s bazalkou a vínnym octom + 2 plátky ananásu

Večera
Rozmixovaný teplý krém zo zeleninového vývaru, špenátu, zemiakov, z cesnaku, rasce, pražených tekvicových semiačok + 150 g grilovaných kuracích pŕs s grilovanou zelenou paprikou a oreganom + 1 banán

5. deň
Obed
Rizoto s vareným králičím mäsom, pórom, mrkvou a červenou paprikou + malý tanier rôznych listových šalátov, s 1 paradajkou, olivami, poliaty citrónovou šťavou so štipkou čierneho korenia + 1 grilované jablko

Večera
Zapečený karfiol + zeleninový tanier z 1 žltej papriky, 2 paradajok, 5 červených reďkoviek alebo z tretiny bielej reďkovky + 2 mandarínky

6. deň
Obed
Špagety s cesnakovým baklažánom a oreganovo-paradajkovou omačkou + 2 zapečené minirolky z kuracích pŕs plnené kašou z rozmixovanej varenej mrkvy, zo zelených fazuliek a zázvoru + citrónový sorbet

Večera
Rozmixovaný teplý zemiakovo-pórový krém s jabĺčkom + 2 hrianky so šampiňónovou praženicou + 1 kivi

7. deň
Obed
Smažená brokolica s cesnakom a lieskovými orieškami alebo mandľami + kura dusené s mrkvou, so zemiakmi, s cibuľou, cesnakom, paradajkou a čiernym korením + 1 jablko

Večera
Zelený šalát s kúskami tofu, dusenou špargľou, fazuľkami a píniovými orieškami + 1 varené vajíčko s tekvicovým pyré + 1 biely nízkotučný jogurt

Tip: Máte problém zaspať, alebo vás večer chytá panika? Dohliadnite, nech vaša večera obsahuje protiúzkostnú zložku:

1. triptofán – banán, mlieko, mandle, avokádo, klíčky, sušené ovocie, cereálie
2. vitamín C – čerstvé ovocie
3. horčík – sušené ovocie

Kto im verí, priberá: 5 najväčších mýtov o chudnutí »


 

Autor: Zdravie

Ďalšie články z tejto sekcie

Bez nezdravého hladovania a počítania kalórií. GOLO diéta prekvapí

Bez nezdravého hladovania a počítania kalórií. GOLO diéta prekvapí

21.04.2017
Tri kroky naštartujú metabolizmus a kilogramy pôjdu dolu ako po masle. Autor diéty sľubuje výrazné schudnutie do dvoch týždňov. Kto... Čítať viac
 
Morbídne obézna a na liekoch. PREMENA tejto odvážnej mamičky vás ohúri

Morbídne obézna a na liekoch. PREMENA tejto odvážnej mamičky vás ohúri

20.04.2017
Bez zadýchania nedokázala prejsť už ani na koniec ulice. Časom sa prejedla k morbídnej obezite, ale potom schudla na nepoznanie. Čítať viac
 
Načasovaná štíhlosť: Sacharidy jedzte aj pri diéte, ale nie hocikedy!

Načasovaná štíhlosť: Sacharidy jedzte aj pri diéte, ale nie hocikedy!

19.04.2017
Možno vás to prekvapí, ale schudnúť môžete aj so sacharidmi. Možno len postačí, ak si ich prestanete prehnane odopierať. Čítať viac
 
Prebicyklujte sa k božskej postave: 5 TIPOV, s ktorými spálite rýchlejšie

Prebicyklujte sa k božskej postave: 5 TIPOV, s ktorými spálite rýchlejšie

18.04.2017
Chodíte pravidelne na bicykel a nevidíte zmeny na svojej postave? Možno len neovládate skvelé triky, ktoré z vás spravia spaľovací... Čítať viac
 
Nechcete mať celulitídu? Dajte si pozor na toto ovocie

Nechcete mať celulitídu? Dajte si pozor na toto ovocie

16.04.2017
Je šťavnaté, plné vitamínov a antioxidantov a predsa! Ovocie jete v dobrej viere, že budete vyzerať úžasne a ono vám zákerne kazí vaše... Čítať viac
 
 

wanda.sk