Bez nezdravého hladovania a počítania kalórií. GOLO diéta prekvapí

21.04.2017

Tri kroky naštartujú metabolizmus a kilogramy pôjdu dolu ako po masle. Autor diéty sľubuje výrazné schudnutie do dvoch týždňov. Kto môže na diétu zabudnúť?

Golo diéta drží hladinu cukru v krvi pod kontrolou.

Golo diéta drží hladinu cukru v krvi pod kontrolou.Autor: Profimedia.sk

Ďalšia z diét prichádza z Ameriky a jej autorom je Keith Ablow. Takzvaná golo diéta oživí i stimuluje váš metabolizmus bez toho, aby ste museli počítať kalórie. Prestaví látkovú premenu a vy budete chudnúť bez toho, aby ste hladovali. Základná golo diéta trvá štyri týždne. Postavu si ňou vraj vylepšovali aj modelky Miranda Kerr, Taylor Hill či herečka Kate Hudson.

Strážte si cukor

A ako chce Keith Ablow prestaviť metabolizmus? Za všetkým sa skrýva inzulín, ktorého hladinu musíte udržať na nízkej úrovni. Práve inzulín premieňa glukózu na energiu. Ak máte ustavične vysoké hodnoty inzulínu zo sladkostí alebo aj z dobrôt z rýchleho občerstvenia, vybuduje si váš organizmus na inzulín rezistenciu. Začne si tvoriť zásoby prebytočnej energie, ktorá sa postupne premení napríklad na tuk v oblasti brucha. Cieľ je teda jasný, golo diéta musí udržať hladinu cukru v krvi na nízkej úrovni a vy začnete rýchlo chudnúť.

Čítajte aj: V pondelok alebo v sobotu? Chudnite podľa dňa, v ktorom ste sa narodili

Pohyb patrí k diéte

Tridsaťdňová diéta má tri základné kroky. V prvej fáze je stravovanie striktnejšie. Jedálny lístok je zložený prevažne proteínov, ale v malom množstve sa kombinujú aj s tukmi a sacharidmi. Z potravín ide hlavne o mäso, ryby, vajíčka, mliečne produkty, zeleninu a strukoviny. Menu stimuluje metabolizmus a stabilizuje hladinu inzulínu. V druhom kroku sa pridávajú živiny rastlinného pôvodu ako napríklad ľanový olej. Okrem toho, že udržia hladinu cukru, zaútočia na zásoby tuky. Tretím krokom je pohyb. Podľa autora diéty Keitha Ablowa je ideálne kombinovať golo stravovanie s intervalovým tréningom HIIT.

Nie je pre každého

Už po prvých dvoch týždňoch môžete byť ľahší o desať kilogramov. Ako pri všetkých diétach, na začiatku sa najmä odvodňujete. Aby vám postupne neochabli aj svaly. Zaraďte do svojho programu aj vytrvalostné športy. Vhodné je bicyklovanie, plávanie alebo behanie. Autor uvádza ako hlavné výhody diéty, že nebudete hladní a neprepadne vás ani vlčí hlad. Stravovanie považuje za zdravé, keďže prijímate hlavne výživné a ľahké jedlá a príjem sacharidov je minimálny. Nevýhodou je, že špeciálne proteínové recepty, ktoré sa viažu k prvému kroku, nájdete len v jeho knižke. Vopred však varuje, že diéta nie je vhodná pre ľudí trpiacich cukrovkou, problémami s metabolizmom, ale aj pri ťažkostiach so srdcovo-cievnym systémom či chorobách obličiek. 

Viac o chudnutí: FOTO: Mamička schudla vďaka synovi 40 kg! Zážitok na dovolenke ju nakopol

Autor: Katarína POSLUCHOVÁ
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Štartéry metabolizmu. Týchto 9 vás určite nesklame a chudnutie pôjde ako po masle

Štartéry metabolizmu. Týchto 9 vás určite nesklame a chudnutie pôjde ako po masle

dnes
Ak ste sa nenarodili so "štíhlymi génmi", musíte na sebe oveľa tvrdšie pracovať. Predsa však existuje niekoľko zásad, pomocou ktorých... Čítať viac
 
Dobrý vs. zlý tuk: SUPER objav, ako ho ľahko premeniť na štíhly

Dobrý vs. zlý tuk: SUPER objav, ako ho ľahko premeniť na štíhly

včera
Vedci z Washingtonskej univerzity už vedia, ako z bieleho tuku, pre ktorý priberáte, spraviť užitočný. Čítať viac
 
Chudnite podľa zverokruhu. U koho vyhrávajú bielkoviny a kto musí radšej športovať?

Chudnite podľa zverokruhu. U koho vyhrávajú bielkoviny a kto musí radšej športovať?

13.10.2017
Striktné počítanie kalórii nie je pre každého. Kým niekto presnosť pri chudnutí ocení, iného môže znervózňovať. Čítať viac
 
FOTO: Sexi premena študentky po strate 40 kíl. S redukciou začnite pomaly, radí

FOTO: Sexi premena študentky po strate 40 kíl. S redukciou začnite pomaly, radí

10.10.2017
Mladá 24-ročná žena neustále priberala pre nezdravú stravu. Vo svojom veku prekročila 103 kíl. Čítať viac
 
Nehladujte! TOP 10 potravín, ktoré potlačia hlad a pomôžu schudnúť

Nehladujte! TOP 10 potravín, ktoré potlačia hlad a pomôžu schudnúť

10.10.2017
Hladujete aby ste schudli? Iste ste už čítali, že vláknina dokáže zasýtiť a je dobrá na chudnutie. No pozor! Nie všetky potraviny s vysokým... Čítať viac
 
 

wanda.sk