Forma do plaviek za 3 týždne: Vyskúšajte stravovanie amerického bežca

16.06.2017

Keď pred rokmi ukončil Mark Sisson prenasledovali ho zdravotné problémy. Vymyslel si systém stravovania, ktorý mu zlepšil imunitu. Dnes vďaka nemu mnohí chudnú.

Bez pečiva a bez cukru, také je primal stravovanie.

Bez pečiva a bez cukru, také je primal stravovanie.Autor: Profimedia.sk

Máte už objednanú dovolenku? Stačia vám tri týždne na to, aby ste sa dostali do formy. Pomôcť vám môže takzvané primal stravovanie, voľne ho možno preložiť ako prvotné, prapôvodné. Jeho autor, bývalý maratónec Mark Sisson, hneď na úvod upozorňuje, že ruka v ruke s úpravou jedálneho lístka musí ísť aj pravidelný pohyb. Podľa autora nejde o diétu, ale zmenu životného štýlu. Princípy stravovania sa však podobajú na populárnu paleo diétu. Aké sú pravidlá primal stravovania?

Zabudnite na chlieb

Základ je jednoduchý, musíte sa vzdať cukrov a obilnín, vrátane všetkých potravín, ktoré sú z nich vyrobené. Neprípustné sú aj strukoviny či niektoré spracované mliečne produkty. Ideálne sú pôvodné potraviny, ktoré nie sú polotovary. Najdôležitejšie sú v jedálnom lístku proteíny. Nejde len o mäso, ryby či morské produkty, ale aj vajíčka, mlieko, ideálne priamo z farmy. Rovnako by ste sa mali vyhýbať všetkým trvanlivým výrobkom. Sacharidy sú povolené avšak len vo veľmi malom množstvo. Pár spoločných bodov s paleo diétou v tomto programe nájdete bez problémov. Rozdiel je len v tom, že primal stravovanie pripúšťa konzumáciu vajíčok, mlieka, mliečnych výrobkov a olejov. Zakazuje konzumáciu medu i umelých sladidiel.

Inšpirujte sa: Spýtali sme sa odborníkov: Čo máme vlastne jesť?

Chce to mierny tréning

Zjednodušene možno povedať, že Mark Sisson sa vracia k prapôvodnému menu, ktoré má človek v génoch. Jedlá majú byť čo najprírodnejšie a jednoducho upravené. Pripravené môžu byť s olejmi, napríklad kokosovým alebo olivovým. Nie je stanované, koľkokrát behom dňa musíte jesť. Celé 21-dňové stravovanie musí sprevádzať pravidelný tréning, avšak umiernený. V rámci týždňa by ste si mali nájsť na cvičenie 2 až 5 hodín. Raz do týždňa môžete aj posilňovať. Ideálny je však beh, indiánsky beh, ale i krátke šprinty.

S cukrom opatrne

Vo svojej knihe sľubuje Mark Sisson celkovú transformáciu tela. Všetko si rokmi otestoval na vlastnej koži. Ešte v čase, keď aktívne športoval sa u neho objavili zdravotné ťažkosti. Začal sa venovať výžive. V zbieraní poznatkov mu pomáhalo aj ukončené štúdium v oblasti biológie. Podľa jeho zistení nám denne stačí prijať od 50 do 100 gramov sacharidov. Jedálny lístok by mal byť zložený prevažne z mäsa, zeleniny, ovocia, vajec, orieškov a v obmedzenom množstve z mliečnych produktov. Prípustná je i čokoláda.

Čítajte aj: FOTO: Zásnuby ju rozplakali. Nechcela byť tučná nevesta. Zhodila 50 kilogramov!
 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Štartéry metabolizmu. Týchto 9 vás určite nesklame a chudnutie pôjde ako po masle

Štartéry metabolizmu. Týchto 9 vás určite nesklame a chudnutie pôjde ako po masle

dnes
Ak ste sa nenarodili so "štíhlymi génmi", musíte na sebe oveľa tvrdšie pracovať. Predsa však existuje niekoľko zásad, pomocou ktorých... Čítať viac
 
Dobrý vs. zlý tuk: SUPER objav, ako ho ľahko premeniť na štíhly

Dobrý vs. zlý tuk: SUPER objav, ako ho ľahko premeniť na štíhly

včera
Vedci z Washingtonskej univerzity už vedia, ako z bieleho tuku, pre ktorý priberáte, spraviť užitočný. Čítať viac
 
Chudnite podľa zverokruhu. U koho vyhrávajú bielkoviny a kto musí radšej športovať?

Chudnite podľa zverokruhu. U koho vyhrávajú bielkoviny a kto musí radšej športovať?

13.10.2017
Striktné počítanie kalórii nie je pre každého. Kým niekto presnosť pri chudnutí ocení, iného môže znervózňovať. Čítať viac
 
FOTO: Sexi premena študentky po strate 40 kíl. S redukciou začnite pomaly, radí

FOTO: Sexi premena študentky po strate 40 kíl. S redukciou začnite pomaly, radí

10.10.2017
Mladá 24-ročná žena neustále priberala pre nezdravú stravu. Vo svojom veku prekročila 103 kíl. Čítať viac
 
Nehladujte! TOP 10 potravín, ktoré potlačia hlad a pomôžu schudnúť

Nehladujte! TOP 10 potravín, ktoré potlačia hlad a pomôžu schudnúť

10.10.2017
Hladujete aby ste schudli? Iste ste už čítali, že vláknina dokáže zasýtiť a je dobrá na chudnutie. No pozor! Nie všetky potraviny s vysokým... Čítať viac
 
 

wanda.sk