Forma do plaviek za 3 týždne: Vyskúšajte stravovanie amerického bežca

16.06.2017

Keď pred rokmi ukončil Mark Sisson prenasledovali ho zdravotné problémy. Vymyslel si systém stravovania, ktorý mu zlepšil imunitu. Dnes vďaka nemu mnohí chudnú.

Bez pečiva a bez cukru, také je primal stravovanie.

Bez pečiva a bez cukru, také je primal stravovanie.Autor: Profimedia.sk

Máte už objednanú dovolenku? Stačia vám tri týždne na to, aby ste sa dostali do formy. Pomôcť vám môže takzvané primal stravovanie, voľne ho možno preložiť ako prvotné, prapôvodné. Jeho autor, bývalý maratónec Mark Sisson, hneď na úvod upozorňuje, že ruka v ruke s úpravou jedálneho lístka musí ísť aj pravidelný pohyb. Podľa autora nejde o diétu, ale zmenu životného štýlu. Princípy stravovania sa však podobajú na populárnu paleo diétu. Aké sú pravidlá primal stravovania?

Zabudnite na chlieb

Základ je jednoduchý, musíte sa vzdať cukrov a obilnín, vrátane všetkých potravín, ktoré sú z nich vyrobené. Neprípustné sú aj strukoviny či niektoré spracované mliečne produkty. Ideálne sú pôvodné potraviny, ktoré nie sú polotovary. Najdôležitejšie sú v jedálnom lístku proteíny. Nejde len o mäso, ryby či morské produkty, ale aj vajíčka, mlieko, ideálne priamo z farmy. Rovnako by ste sa mali vyhýbať všetkým trvanlivým výrobkom. Sacharidy sú povolené avšak len vo veľmi malom množstvo. Pár spoločných bodov s paleo diétou v tomto programe nájdete bez problémov. Rozdiel je len v tom, že primal stravovanie pripúšťa konzumáciu vajíčok, mlieka, mliečnych výrobkov a olejov. Zakazuje konzumáciu medu i umelých sladidiel.

Inšpirujte sa: Spýtali sme sa odborníkov: Čo máme vlastne jesť?

Chce to mierny tréning

Zjednodušene možno povedať, že Mark Sisson sa vracia k prapôvodnému menu, ktoré má človek v génoch. Jedlá majú byť čo najprírodnejšie a jednoducho upravené. Pripravené môžu byť s olejmi, napríklad kokosovým alebo olivovým. Nie je stanované, koľkokrát behom dňa musíte jesť. Celé 21-dňové stravovanie musí sprevádzať pravidelný tréning, avšak umiernený. V rámci týždňa by ste si mali nájsť na cvičenie 2 až 5 hodín. Raz do týždňa môžete aj posilňovať. Ideálny je však beh, indiánsky beh, ale i krátke šprinty.

S cukrom opatrne

Vo svojej knihe sľubuje Mark Sisson celkovú transformáciu tela. Všetko si rokmi otestoval na vlastnej koži. Ešte v čase, keď aktívne športoval sa u neho objavili zdravotné ťažkosti. Začal sa venovať výžive. V zbieraní poznatkov mu pomáhalo aj ukončené štúdium v oblasti biológie. Podľa jeho zistení nám denne stačí prijať od 50 do 100 gramov sacharidov. Jedálny lístok by mal byť zložený prevažne z mäsa, zeleniny, ovocia, vajec, orieškov a v obmedzenom množstve z mliečnych produktov. Prípustná je i čokoláda.

Čítajte aj: FOTO: Zásnuby ju rozplakali. Nechcela byť tučná nevesta. Zhodila 50 kilogramov!
 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: 8 druhov hladu. Len dva z nich vám hovoria pravdu!

FOTO: 8 druhov hladu. Len dva z nich vám hovoria pravdu!

dnes
Je toľko zmyslov, ktoré vás presviedčajú, že dať si sušienku tesne po obede je dobrý nápad. Nenaleťte im! Čítať viac
 
Kilá zasa späť? Schudnite podľa svojej DNA, má to však háčik

Kilá zasa späť? Schudnite podľa svojej DNA, má to však háčik

24.06.2017
Ťukáte do internetového dotazníka s vierou, že vám "vypľuje" váš osobný metabolický typ s radami, ako konečne zhodiť? Ešte si to premyslite.... Čítať viac
 
Spálite len spotení? Neverte mýtom, riskujete viac ako kilá

Spálite len spotení? Neverte mýtom, riskujete viac ako kilá

23.06.2017
Ste presvedčení, že kto sa nepotí, ten nemaká a nechudne? Odborníci vám vysvetlia, ako to naozaj je. Čítať viac
 
Prevrat v diétach bez jo-jo efektu: LCHF miluje tuky, odmieta zeleninu a ovocie

Prevrat v diétach bez jo-jo efektu: LCHF miluje tuky, odmieta zeleninu a ovocie

22.06.2017
Vyhýbate sa maslu a smotane, aby ste nepribrali? Podľa profesora Tima Noakesa sú to naopak perfektné potraviny na schudnutie. Počuli... Čítať viac
 
7 pravidiel diéty podľa pohlavia. Čo polovičke uškodí a vám prospeje?

7 pravidiel diéty podľa pohlavia. Čo polovičke uškodí a vám prospeje?

21.06.2017
Dve chladničky v domácnosti nemusia byť od veci. Mužské a ženské telá si pre zdravé trávenie pýtajú niečo iné! Čítať viac
 
 

wanda.sk