Forma do plaviek za 3 týždne: Vyskúšajte stravovanie amerického bežca

16.06.2017

Keď pred rokmi ukončil Mark Sisson prenasledovali ho zdravotné problémy. Vymyslel si systém stravovania, ktorý mu zlepšil imunitu. Dnes vďaka nemu mnohí chudnú.

Bez pečiva a bez cukru, také je primal stravovanie.

Bez pečiva a bez cukru, také je primal stravovanie.Autor: Profimedia.sk

Máte už objednanú dovolenku? Stačia vám tri týždne na to, aby ste sa dostali do formy. Pomôcť vám môže takzvané primal stravovanie, voľne ho možno preložiť ako prvotné, prapôvodné. Jeho autor, bývalý maratónec Mark Sisson, hneď na úvod upozorňuje, že ruka v ruke s úpravou jedálneho lístka musí ísť aj pravidelný pohyb. Podľa autora nejde o diétu, ale zmenu životného štýlu. Princípy stravovania sa však podobajú na populárnu paleo diétu. Aké sú pravidlá primal stravovania?

Zabudnite na chlieb

Základ je jednoduchý, musíte sa vzdať cukrov a obilnín, vrátane všetkých potravín, ktoré sú z nich vyrobené. Neprípustné sú aj strukoviny či niektoré spracované mliečne produkty. Ideálne sú pôvodné potraviny, ktoré nie sú polotovary. Najdôležitejšie sú v jedálnom lístku proteíny. Nejde len o mäso, ryby či morské produkty, ale aj vajíčka, mlieko, ideálne priamo z farmy. Rovnako by ste sa mali vyhýbať všetkým trvanlivým výrobkom. Sacharidy sú povolené avšak len vo veľmi malom množstvo. Pár spoločných bodov s paleo diétou v tomto programe nájdete bez problémov. Rozdiel je len v tom, že primal stravovanie pripúšťa konzumáciu vajíčok, mlieka, mliečnych výrobkov a olejov. Zakazuje konzumáciu medu i umelých sladidiel.

Inšpirujte sa: Spýtali sme sa odborníkov: Čo máme vlastne jesť?

Chce to mierny tréning

Zjednodušene možno povedať, že Mark Sisson sa vracia k prapôvodnému menu, ktoré má človek v génoch. Jedlá majú byť čo najprírodnejšie a jednoducho upravené. Pripravené môžu byť s olejmi, napríklad kokosovým alebo olivovým. Nie je stanované, koľkokrát behom dňa musíte jesť. Celé 21-dňové stravovanie musí sprevádzať pravidelný tréning, avšak umiernený. V rámci týždňa by ste si mali nájsť na cvičenie 2 až 5 hodín. Raz do týždňa môžete aj posilňovať. Ideálny je však beh, indiánsky beh, ale i krátke šprinty.

S cukrom opatrne

Vo svojej knihe sľubuje Mark Sisson celkovú transformáciu tela. Všetko si rokmi otestoval na vlastnej koži. Ešte v čase, keď aktívne športoval sa u neho objavili zdravotné ťažkosti. Začal sa venovať výžive. V zbieraní poznatkov mu pomáhalo aj ukončené štúdium v oblasti biológie. Podľa jeho zistení nám denne stačí prijať od 50 do 100 gramov sacharidov. Jedálny lístok by mal byť zložený prevažne z mäsa, zeleniny, ovocia, vajec, orieškov a v obmedzenom množstve z mliečnych produktov. Prípustná je i čokoláda.

Čítajte aj: FOTO: Zásnuby ju rozplakali. Nechcela byť tučná nevesta. Zhodila 50 kilogramov!
 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Najlepšie tlmiče hladu! Zbavia vás aj chuti na sladké

Najlepšie tlmiče hladu! Zbavia vás aj chuti na sladké

dnes
Ak si dokážete zostaviť jedálny lístok z potravín, ktoré obsahujú chróm, neprepadne vás hlad v nočných hodinách. A na sladkosti si... Čítať viac
 
FOTO: Parádny úspech aj zúfalé pokusy. Takto s kilami bojujú známe telá

FOTO: Parádny úspech aj zúfalé pokusy. Takto s kilami bojujú známe telá

19.08.2017
Problémy s hmotnosťou sú o to boľavejšie, ak sú na očiach verejnosti. Komu držíme palce, aby svoj boj raz vyhrali? Čítať viac
 
Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

18.08.2017
Ak pijete vodu s citrónom, aby ste naštartovali metabolizmus a spaľovanie, skúste do nej primiešať aj hrsť petržlenovej vňate. Nepite... Čítať viac
 
Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

17.08.2017
Spaľovanie v organizme rozhoduje o tom, či zostanete štíhli pri piatich chodoch denne, alebo priberiete aj zo vzduchu. Čítať viac
 
Odborníčka o tajomstve nadváhy: Tučné bunky odpáli 12-hodinová hladovka

Odborníčka o tajomstve nadváhy: Tučné bunky odpáli 12-hodinová hladovka

15.08.2017
Nie je dôležité len koľko zjete, ale aj kedy. Každodenné lačnenie má na nadváhu zničujúci efekt. Čítať viac
 
 

wanda.sk