predplatne
 

Chudnete a bojíte sa ovocia? Nemusíte, stačí ho jesť v správnom čase

11.05.2018

Ak máte chuť na sladké, siahnite radšej po ovocí ako zákuskoch. Aj s fruktózou však môže mať organizmus ťažkosti.

Ovocie si dajte, aj keď chudnete.

Ovocie si dajte, aj keď chudnete.Autor: Shutterstock

Jahody, čerešne, ríbezle... Konečne si môžete pochutnať na domácom sezónnom ovocí. Pripraviť si môžete ovocné šaláty či smoothie. Začína ideálny čas na chudnutie alebo je to presne naopak? Kedy si treba servírovať ovocie, keď chcete ešte do plaviek schudnúť nejaké to kilo? Aj porcie zdravého ovocia si treba správne rozvrhnúť. Oplatí sa to, 100 g čerešní obsahujú len 250 kJ, Navyše nimi potešíte srdce i slizničnú imunitu. Hrsť jahôd pri pravidelnej konzumácii znižuje krvný tlak.

Ríbezle vylepšia postavu i trávenie. Viete, ktoré majú najviac céčka?

Neprivolajte si nespavosť

Ideálne je, keď si behom dňa naservírujete tri až štyri porcie ovocia. Chcete si ich vychutnať večer, keď si doma sadnete na balkón či terasu a zaženiete ním maškrtné chute? Nie je to najlepší nápad. Za všetko môže fruktóza. Ak si dáte ovocie krátko pred spaním, telo nebude môcť zúžitkovať energiu, ktorú získalo z ovocných cukrov. Výsledkom je často nepokojný spánok, varuje nemecký portál freundin.de. Ľudí s citlivejším žalúdkom môže trávenie ovocných cukrov aj prebudiť. Ovocie si nikdy neservírujte tesne pred spaním. Práve kvôli energii, ktorou je ovocie nabité si ho naservírujte ráno. 

Aj štíhle brucho je hladné! Pripravte si olovrant, ktorý ho udrží vo forme

Smoothie radšej ráno

Po ovocných raňajkách nebudete unavení, ale správne naštartovaní. Telo ocení nielen cukor, ale aj vlákninu, na ktoré je ovocie bohaté. Čerešne či jahody si servírujte s ovsenou kašou, pripraviť si môžete aj smoothie. Budete svieži a nabití energiou. V ovocnom hodovaní môžete pokračovať na obed i krátko po ňom. Práve v tomto čase je sladké ovocie vhodnou náhradou za zákusky, keksíky či cukríky. Tentokrát však ovocie nemixujte, len zobkajte jednotlivé plody. Ak si dáte smoothie tesne po výdatnejšom obede, zhoršíte si trávenie. Bude ťažšie.

Čítajte aj:

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Tieto chyby robí každá žena pri chudnutí! Ktorá je tá vaša?

Tieto chyby robí každá žena pri chudnutí! Ktorá je tá vaša?

29.05.2020
Snažíte sa poctivo držať diétu, máte ukážkový jedálniček, ale ručička váhy aj tak nejde dole? Tieto chyby vás pripravia o úspešné zhodenie... Čítať viac
 
Dobré vs. zlé tuky. K chudnutiu potrebujete oboje, expertka vás zorientuje

Dobré vs. zlé tuky. K chudnutiu potrebujete oboje, expertka vás zorientuje

28.05.2020
Máte v druhoch tukov večný guláš? Stačí si zapamätať pár čísel, aby ste to už nikdy nepoplietli. Čítať viac
 
Pravda o chudnutí z brucha. Prvý krok nespočíva v jedle ani cvičení, prekvapuje fitness tréner

Pravda o chudnutí z brucha. Prvý krok nespočíva v jedle ani cvičení, prekvapuje fitness tréner

24.05.2020
Neveríte, že pár centimetrov z pása si uberiete za pár sekúnd? Nechajte si poradiť od odborníka, ako na to. Čítať viac
 
10 dôvodov, prečo sa nedokážete prestať prejedať. Stačí poraziť 3 a schudnete

10 dôvodov, prečo sa nedokážete prestať prejedať. Stačí poraziť 3 a schudnete

23.05.2020
Myslíte to s chudnutím vážne? Tak prestaňte robiť maličkosti, ktoré vám v ňom bránia. Čítať viac
 
Ploché bruško do plaviek? TOP 7 krokov, s ktorými to pôjde aj vám!

Ploché bruško do plaviek? TOP 7 krokov, s ktorými to pôjde aj vám!

22.05.2020
Zabudnite na hladovky a diéty, ktoré nefungujú. Spoznajte pravidlá, ktoré vám pomôžu v ceste za štíhlejším pásom. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete a bojíte sa ovocia? Nemusíte, stačí ho jesť v správnom čase
Katarína Posluchová