predplatne
 

Chudnete s pomocou vody a zeleniny? Na TOTO pozor!

31.05.2018

Z čoho vám hučí v hlave, prečo sa tak strašne potíte a máte kŕče v bruchu i v hladkých svaloch? Bolesť hlavy a hnačky sa obyčajne objavia prvé! Niekedy vám môže poriadne zavariť snaha o zdravšie stravovanie a túžba po štíhlejšom tele.

Aj konzumácia zeleniny má svoje pravidlá.

Aj konzumácia zeleniny má svoje pravidlá. Autor: Shutterstock

Ak si začnete študovať informácie o zdravom stravovaní na internete, v knihách alebo navštívite odborníka na výživu, zistíte, že musíte jesť viac zeleniny. Máte chrumkať šalát ku každému jedlu. Ak to spravíte, nič tým nepokazíte. No opatrne pristupujte k čerstvým zeleninovým smoothie. Sú príliš koncentrované a môžu spôsobiť hnačky. Najmä ak na množstvo vlákniny nie ste zvyknutí. O problémy si koledujú najmä ľudia:

  • s citlivým žalúdkom,
  • s tráviacimi problémami,
  • ale aj obličkári.

Odborníci odporúčajú 2 smoothie týždenne, ostatnú zeleninu pekne požujte.

Príliš veľa vody?

Keď pijete málo, telo trpí. Keď pijete veľa, netrpí o nič menej. Preťažujete si obličky, vyplavujete z tela vitamíny a minerály, riskujete poruchy spánku, nadmerné potenie, opuchy, únavu a v konečnom dôsledku smrť. Akvaholici vypijú denne aj päť až desať litrov vody. Zjednodušene sa doslova zvnútra utopia. Akvaholici vodu nielen pijú, radi sa v nej kúpu aj hodiny, čím si oslabujú kožný mikrobióm. Naplánujte si pitný režim tak, aby ste počas dňa  vypili približne dva litre tekutín. Ideálna je voda a nesladené čaje.

• Ste závislí na vode? Akvaholici si utopia vlastný organizmus
• Utlmí hlad, zbaví kíl i zápchy. Čapujte od rána a nahraďte ňou kávu

Hladovka

Deň bez jedla po sviatkoch objedania vám neublíži. Myslite však na to, že ak prestanete jesť, začnú vám veľmi rýchlo chýbať minerály a stopové prvky, ktoré udržiavajú organizmus v krehkej rovnováhe. Bude vám hučať v hlave, búšiť srdce, riskujete závraty, kŕče hladkých svalov... A to je len začiatok.

• Otrava jedlom sa prejaví rýchlo. Viete, kedy je to vážne?
• 7 najväčších bludov o chudnutí. Koľko z nich za vás priberá?

Monodiéta

Čím jednoduchšiu stravu konzumujete, tým väčšmi telo šetríte. Preto je na detox ako stvorená ryža, ktorá je veľmi priateľská k tráveniu. Hnedá síce obsahuje viac živín než biela, ale väčšinou nesedí žalúdkarom. V každom prípade, viac ako desať dní na čistej ryži sa vám môže nepekne vypomstiť. Telu začnú chýbať vitamíny, minerály a bielkoviny. Budete chudnúť zo svalov a nebudete mať silu tešiť sa z toho. Pri bielkovinových diétach riskujete ešte viac – pečeň aj obličky. Monodiéty držte len pod lekárskym dohľadom.
Pri diéte potrebujete pestré jedlá, po ktorých nebudete hladní. Stačí ich pripraviť zdravšie a kilá pôjdu dole. Vyskúšajte naše recepty!

RECEPTY z kuchyne Zdravia: 

Autor: Veronika Daničová, lsd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

8 ranných návykov, ktoré vám pomôžu znížiť hmotnosť

8 ranných návykov, ktoré vám pomôžu znížiť hmotnosť

včera
Umlčte hladový hormón, zalejte prázdny žalúdok a odtiahnite záclony. Stačí pár drobností a kilá pôjdu dolu ľahšie. Čítať viac
 
7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

14.02.2019
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

12.02.2019
Pre mnohých z nás je najväčšou prekážkou pri snahe o schudnutie chuť na sladké. Skúste sa sladkostí zbaviť postupne a menej bolestivo.... Čítať viac
 
Mäso pomôže s chuťou na sladké. Ďalšie 2 dôvody prečo ho v diéte nevynechať

Mäso pomôže s chuťou na sladké. Ďalšie 2 dôvody prečo ho v diéte nevynechať

11.02.2019
Viete, čo sa stane, keď sa príliš obmedzíte, len aby ste nepribrali? Presný opak. Čítať viac
 
Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

Rátate kalórie? Týchto 5 „tučných” potravín sa báť nemusíte, pomôžu schudnúť

08.02.2019
Nie je kalória ako kalória. Aj energeticky bohatšie potraviny dokážu zlepšiť líniu. Stačí si len správne vybrať. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chudnete s pomocou vody a zeleniny? Na TOTO pozor!
Veronika Daničová
lsd