predplatne
 
Zdravie

Do Vianoc - 3 kilogramy! Túto diétu tukové bunky nenávidia a srdce miluje

04.12.2018

Chcete sa cez sviatky cítiť v kruhu najbližších ešte očarujúcejšie a znásobiť pocit pokoja na srdci? Poznáme recept!

Na Štedrý deň si prichystajte obtiahnutú róbu!

Na Štedrý deň si prichystajte obtiahnutú róbu! Autor: Shutterstock

Diéta, za ktorou stoja najväčšie mozgy z oblasti kardiológie, znižuje tlak a úspešne rozbíja tuky. 

8 trikov naštartuje zimné chudnutie. Potrebujete k tomu jedinú vec, nájdete ju doma

DASH diéta sa zameriava na živiny, ktoré majú málo tuku. Stravovaním podľa nej budete prijímať vlákninu, draslík, horčík aj vápnik v optimálnom pomere. Dôležité je obmedziť spotrebu sodíka, ktorý najviac prispieva k vysokému krvnému tlaku.

Nahraďte sodík

Miesto soli používajte pri varení koreniny. Kupujte potraviny s označením „bez sodíka“, „nízka hladina sodíka“, „bez pridania sodíka“ alebo „veľmi nízky obsah sodíka“. Vyhnite sa konzervovaným potravinám.

STOP cukrom

Okrem jednoduchých cukrov vynechajte ryžu, cestoviny, potraviny z bielej múky, zemiaky, dokonca ovocie. Tým naštartujete metabolizmus a zrýchlite spaľovanie tukov. Už po dvoch týždňoch môžete byť ľahší o vyše troch kíl. Energiu budete čerpať najmä z bielkovín a nenasýtených tukov obsiahnutých v strukovinách, rybách, hydine či orechoch, nízkotučných mliečnych výrobkoch, vlákninu a vitamíny z čerstvej zeleniny. Chuť na sladké zažeňte prírodnými sladidlami – stéviou alebo xylitolom.

Večerné mlsanie bez priberania: Tipy na slané a sladké snacky zaženú chuť vyjesť chladničku

Podmienka je, že budete jesť 6 x denne!​ Po dvoch týždňoch pridajte do stravy aj:

  • celozrnné výrobky,
  • hnedú ryžu,
  • špaldovú múku,
  • ovocie. 

Koľko?

Množstvo potravín, ktoré počas dňa skonzumujete, závisí od veku, pohlavia a spôsobu života. Môžete prijať najviac 8 400 kJ denne a minimálne 6 700. Nezabudnite na pohyb. Prvé dva týždne sa odporúča rýchla chôdza a joga, neskôr pridajte aeróbne aktivity a posilňovanie. 

ÁNO
✔ Hydina.
✔ Ryby.
✔ Strukoviny.
✔ Zelenina.
✔ Nízkotučné mliečne výrobky.
✔ Vajcia.
✔ Prospešné tuky – avokádo, oleje, semienka, orechy.
✔ Bylinkové čaje.
✔ Nelúpaná ryža.
✔ Ovocie.

NIE
✘ Červené mäso.
✘ Sladkosti.
✘ Fast food.
✘ Biela múka a výrobky z nej.
✘ Sladené nápoje a džúsy.
✘ Dresingy a omáčky.
✘ Cestoviny.
✘ Lúpaná ryža.
✘ Alkohol.

A čo ďalej? ►Nepribrať cez Vianoce? Pôjde to, no musíte vedieť zopár faktov 

Autor: lsd, bd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Snažíte sa čo najrýchlejšie zhodiť? Týmto chýbam sa určite vyvarujte!

Snažíte sa čo najrýchlejšie zhodiť? Týmto chýbam sa určite vyvarujte!

14.12.2018
V snahe o rýchle zhodenie pár kíl možno narobiť kopec chýb. A čo horšie, môže sa to odraziť aj na zdraví. Preto dôkladne zvažujte, než... Čítať viac
 
5 zdravotných dôvodov, ktoré vám bránia schudnúť. Vyriešte ich a pôjde to!

5 zdravotných dôvodov, ktoré vám bránia schudnúť. Vyriešte ich a pôjde to!

12.12.2018
Ak všetky dobré diéty, ktoré ste vyskúšali, zlyhali, možno za tým nie je vaša chyba, ale zdravotný problém. Čítať viac
 
Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

Schudnite aj pri práci za počítačom. 7 tipov, ako na to

10.12.2018
Sedíte osem hodín pri písacom stole a ťukáte do počítača? Určite viete, aké je ťažké udržať si štíhlu postavu. S našimi tipmi sa vám to... Čítať viac
 
Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

Gény obezity máme takmer všetci. Zapne ich prekvapivá chyba s večerou

07.12.2018
Stále počúvate, že je to vaša vina? Nadváhu máme v génoch. Rozhoduje to, či im dáte šancu. Čítať viac
 
Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

Spaľujte efektívnejšie: Hodinový rozvrh KROK ZA KROKOM vám to uľahčí

06.12.2018
Už viete, ktoré potraviny zaradiť do jedálnička, aby ste sa striasli kíl? A predsa nič nezaberá? Možno robíte chybu v nesprávnom časovaní... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Do Vianoc - 3 kilogramy! Túto diétu tukové bunky nenávidia a srdce miluje
lsd
bd