predplatne
 

Kávová diéta: Koľko a akú kávu piť, aby ste naozaj schudli?!

09.09.2019

Tento lahodný mok už dávno nie len zlým zlozvykom, ktorý zvyšuje krvný tlak, spôsobuje nespavosť či dehydratuje.

Kávová diéta chutí a zoštíhľuje.

Kávová diéta chutí a zoštíhľuje.Autor: Shutterstock

Niektorí odborníci tvrdia, že pitie kávy môže chudnutie spomaľovať, iní zastávajú názor, že 1 až 2 kávy denne vašej postave neublížia. A ďalší zastávajú názor, že káva vás dokáže zbaviť niekoľkých nadbytočných kíl. Kávová diéta je založená na poznaní, že kofeín urýchľuje metabolizmus, a tým podporuje spaľovanie kalórii. Okrem toho môže znížiť vašu chuť do jedla. Vďaka kofeínu sa rýchlosť vášho metabolizmu zvýši o 10%, u ľudí, ktorí kávu nepijú, to môže byť ešte viac.  

Ako to funguje? 

Kávová diéta spočíva v pití denne približne 5 šálok (200 ml) kvalitnej kávy. Pričom by ste si ju nemali dochucovať cukrom, mliekom či smotanou, nedajbože šľahačkou. Pri jej dodržiavaní netreba zabúdať ani na dostatočný prísun tekutín, pretože káva telo odvodňuje. Šálky kávy by ste si mali rozdeliť rovnomerne počas celého dňa, vyhnite sa nárazovému pitiu veľkého množstva. 

Lepšie ako káva! 3 esenciálne oleje, ktoré vás ráno prebudia

Dieta ide ruka v ruke so zdravým životným štýlom a vyváženou stravou, ktorá je pestrá na čerstvú zeleninu a ovocie. Ak chcete naozaj schudnúť vyhýbajte sa konzumácii mrazených polotovarov a rafinovaných potravín. 

Pozitíva

Káva je bohatá na kofeín a antioxidanty nazývané polyfenoly, ktoré majú niekoľko zdravotných výhod, vrátane zníženia zápalu a poškodenia voľnými radikálmi. Kávová diéta je vhodná na naštartovanie sa pred zmenou životného štýlu. Pomôže vám relatívne rýchlo zhodiť pár kilogramov navyše, čo vždy motivuje. Kávová diéta nie je určite vhodná dlhodobo, môžete ju držať 1 až 2 týždne. 

Pijete nápoje so sladidlami či s cukrom? Z jedných vám hrozí skoršia smrť!

Negatíva

Kávová diéta nie je vhodná pre úplne kohokoľvek. Vyhýbať by sa jej mali najmä ľudia so srdcovo-cievnymi problémami. Jedným z negatív tejto diéty je aj nepekné sfarbenie zubnej skloviny či problémy so spánkom, ak si kávu doprajete aj v neskorších večerných hodinách. Kofeín v káve má tiež na svedomí zvýšenú činnosť srdca, kolísanie hladiny cukru v krvi, tráviace problémy či dehydratáciu, ak nepijete dostatočne veľa tekutín.

Mohlo by vás zaujímať: 

Autor: lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Je váš mozog hladnejší ako žalúdok? Pevná voľa craving neporazí. Niečo by však mohlo!

Je váš mozog hladnejší ako žalúdok? Pevná voľa craving neporazí. Niečo by však mohlo!

dnes
Sami cítite, že hlad máte len v mozgu a do žalúdka sa už nič nezmestí? Čo vás môže zachrániť? Čítať viac
 
7 spôsobov ako sa bez cvičenia zbaviť bruška. Za 14 dní sa nespoznáte

7 spôsobov ako sa bez cvičenia zbaviť bruška. Za 14 dní sa nespoznáte

20.09.2019
Stopnite spúšťače, ktoré vám ukladajú tuk v páse. Ani sa pritom príliš nemusíte obmedzovať. Čítať viac
 
5 dôvodov, prečo vás číslo na váhe klame. Kedy nemá zmysel sa vážiť?

5 dôvodov, prečo vás číslo na váhe klame. Kedy nemá zmysel sa vážiť?

19.09.2019
Nespoliehajte sa na stupnicu, denné sledovanie hmotnosti vás môže zmiasť. Čítať viac
 
Zelená cuketa proti kilám a jojo efektu. Aj vyprážaná, toto z nej však nevyhadzujte

Zelená cuketa proti kilám a jojo efektu. Aj vyprážaná, toto z nej však nevyhadzujte

18.09.2019
Chystáte sa zhadzovať, čo sa v lete nepodarilo? Kilám dolu pomôže jedna z najzdravších zelenín. Pripravíte ju aj veľmi chutne! Čítať viac
 
Chudnite a posilňujte si imunitu. 3 polievky, ktoré sa oplatí pripraviť

Chudnite a posilňujte si imunitu. 3 polievky, ktoré sa oplatí pripraviť

17.09.2019
Husaciny, vinobrania, jarmoky... Hodovanie sa rýchlo prejaví aj na hmotnosti. Správna polievka vám pomôže udržať si krivky. A nielen... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Kávová diéta: Koľko a akú kávu piť, aby ste naozaj schudli?!
lua