predplatne
 

Načasovaná štíhlosť: Sacharidy jedzte aj pri diéte, ale nie hocikedy!

19.04.2017

Možno vás to prekvapí, ale schudnúť môžete aj so sacharidmi. Možno len postačí, ak si ich prestanete prehnane odopierať.

Idete na sacharidy správne?

Idete na sacharidy správne?Autor: Profimedia

Bojíte sa ich ako čert kríža? Zbytočne. Vaše telo potrebuje sacharidy, či už chudnete, alebo nie. „Sacharidov sa zvyknete báť, pretože vám bolo povedané, že z nich priberiete. Ale to je nepodložené tvrdenie,“ myslí si Frances Largeman-Roth, editorka odborného magazínu Health.

Čítajte aj: Nechcete mať celulitídu? Dajte si pozor na toto ovocie

Ak sa vám už dlho nedarí schudnúť, môžete ich čiastočne obmedziť. Alebo jesť vo vhodnej forme a v správnom čase. Podľa Frances Largeman-Roth si stačí namiesto fám osvojiť 4 sacharidové pravidlá a kilá pôjdu preč.

Zažeňte mučivú chuť

Netrýznite sa, bude to mať opačný efekt, odkazuje odborníčka na výživu Frances Largeman-Roth. Dlhodobé odopieranie sacharidov aj napriek veľkej chuti na ne sa môže skončiť prejedaním. „Neviem ako vy, ale ak mi niekto povie, že nesmiem jesť pizzu, zjem jej po čase kvantá. Potom sa z toho zrútim a zjem ďalších 5 kúskov,“ delí sa o skúsenosti Američanka. Nájdite si vlastné zdravé triky na zažehnanie krízy. Máte neuveriteľnú chuť na čokoládu? Dajte si 70%, ale len 1 kocku. Chýba vám biele pečivo? Skúste si nastrúhať jablko s mrkvou a dochuťte ich citrónom. Alebo si prisypte do kávy škoricu, ktorá pomáha potláčať chuť na sladké.

Aj pre toto nechudnete: 5 mýtov o metabolizme, o ktorých ste nevedeli!

Načasujte to

Dávkovanie sacharidov si plánujte na dopoludnie. „Ak si ich dáte len dopoludnia, budete vedieť, že cez deň ich vaše telo stihne spáliť,“ tvrdí americký osobný tréner Bob Harper z reality šou o chudnutí Biggest Looser. Ľudské telo je nastavené na striedanie dňa a noci, preto „ráno spálite sacharidy efektívnejšie ako počas dňa“, pridáva sa k jeho názoru výživová poradkyňa Shira Lenchewski. Ráno odštartujte varenou quinoou so škoricou a ovocím, či ovsenou kašou s orechmi a jahodami. Počas dňa už dávky sacharidov postupne okresávajte a na večeru ich už nejedzte.

Poznáte chémiu chudnutia? Aktivujte v tele hlavného manažéra spaľovania

Pred či po tréningu?

Viacerí odborníci sa zhodujú, že dôležité je zohľadniť druh vášho tréningu. Vedci z Queenslandskej univerzity si napríklad posvietili na silových športovcov. Dva dni jedli obmedzené množstvo sacharidov a keď potom mali spraviť tri série drepov, zistili, že ich výkonnosť klesla oproti tomu, keď jedli dva dni primerané množstvo sacharidov. Naopak, ak sa venujete vytrvalostnému športu, nebojte sa trénovať nalačno. Telo sa časom naučí čerpať energiu z tukových zásob a zbavíte sa energetických kríz.

„Štíhle“ sacharidy celý deň

Potraviny obsahujúce rezistentný škrob sú vo vašom jedálnom lístku viac ako vítané. Rezistentný škrob sa nedostane ani do vašej krvi, ani sa prebytočná energia z neho neuloží do vášho tukového tkaniva. Prejde priamo do hrubého čreva, kde sa začne správať ako zdroj prirodzenej vlákniny. Jedzte celozrnný chlieb aj cestoviny, banány, strukoviny ako hrášok či fazuľu, aj divokú ryžu. Aký bude výsledok? Budete dlhšie sýti, lepšie využijete živiny z potravín a nepriberiete tak ľahko ako z bieleho chleba či zo zemiakov. Takže v malom množstve si ich môžete dopriať celý deň. Aj pri diéte. Dobrá správa, čo poviete?

Tieto áno:

  • banán
  • ovsené vločky
  • hrach a šošovica
  • celozrnné cestoviny
  • ryža natural
  • ražný chlieb
  • kukuričná polenta

Tieto radšej nie:

  • biely chlieb
  • krekry
  • sladké koláče
  • keksy
  • sladené nápoje
  • biela ryža
  • cukor
Obezita Celulitída

Autor: iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

5 dôvodov, prečo vás číslo na váhe klame. Kedy nemá zmysel sa vážiť?

5 dôvodov, prečo vás číslo na váhe klame. Kedy nemá zmysel sa vážiť?

dnes
Nespoliehajte sa na stupnicu, denné sledovanie hmotnosti vás môže zmiasť. Čítať viac
 
Zelená cuketa proti kilám a jojo efektu. Aj vyprážaná, toto z nej však nevyhadzujte

Zelená cuketa proti kilám a jojo efektu. Aj vyprážaná, toto z nej však nevyhadzujte

včera
Chystáte sa zhadzovať, čo sa v lete nepodarilo? Kilám dolu pomôže jedna z najzdravších zelenín. Pripravíte ju aj veľmi chutne! Čítať viac
 
Chudnite a posilňujte si imunitu. 3 polievky, ktoré sa oplatí pripraviť

Chudnite a posilňujte si imunitu. 3 polievky, ktoré sa oplatí pripraviť

17.09.2019
Husaciny, vinobrania, jarmoky... Hodovanie sa rýchlo prejaví aj na hmotnosti. Správna polievka vám pomôže udržať si krivky. A nielen... Čítať viac
 
Potrebujete pri chudnutí pomoc odborníka? Rýchly test zistí akého

Potrebujete pri chudnutí pomoc odborníka? Rýchly test zistí akého

16.09.2019
Schudnúť môžeme a dokážeme všetky. Ide len o to, či to zvládneme samé, alebo by nás pri tom mal niekto viesť, podržať a tiež udržať. Kto... Čítať viac
 
Tri čaje, ktoré naštartujú chudnutie a zaručia zhadzovanie kíl

Tri čaje, ktoré naštartujú chudnutie a zaručia zhadzovanie kíl

13.09.2019
Pri zhadzovaní kíl je nesmierne dôležité, ako funguje vaše trávenie. Ak je pomalé, nemôžete sa čudovať, že kilá buď nemiznú, alebo... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Načasovaná štíhlosť: Sacharidy jedzte aj pri diéte, ale nie hocikedy!
iZdravie.sk/ Júlia POLÁKOVÁ