Nedarí sa vám schudnúť? Spoznajte dôvody, ktoré odhalia váš problém

11.09.2017

V telocvični makáte ako kôň, striehnete na množstvo kalórií a ani náhodou sa nedokážete dostať na svoju vysnívanú hmotnosť? Dôvodov, prečo vaša hmotnosť neklesá, môže byť viac.

Mnohí ľudia sa pod nátlakom a veľkým stresom prejedajú.

Mnohí ľudia sa pod nátlakom a veľkým stresom prejedajú.Autor: Shutterstock.com

Pijete málo vody

Pri chudnutí je veľmi dôležité pitie vody. Voda pomáha potlačiť chuť do jedla, preto je menej pravdepodobné, že sa budete prejedať. A to nie je všetko. Ak v tele nemáte dostatok tekutín, vaše obličky nefungujú správne, takže telo sa pri odstraňovaní škodlivín z tela obracia na pečeň. Preto sa viac prijatého tuku skôr uloží do tela než spáli.

Čítajte aj: VIDEO Radí tréner: Správny pitný režim pred a počas tréningu

Pozor na prísun vlákniny. „Dôležité je pridávať vlákninu do stravy postupne a zároveň zvyšovať príjem vody, inak si namiesto pomoci pri trávení privodíte zápchu," poznamenáva výživová poradkyňa Anna-Lisa Finger. Koľko vody by ste mali vypiť? Približne osem šálok za deň sa vzťahuje na ženy v sedavom zamestnaní, ktoré vážia okolo 60 kíl. Ak konzumujete obrovské množstvo vlákniny, mali by ste pridať ďalších 2 – 5 dcl," dodáva lekárka.

Zvyšujete príjem bielkovín

Niekoľko štúdií potvrdilo, že konzumáciou vysoko bielkovinovej stravy sa ľahšie zbavíte niekoľkých kilogramov. Bielkoviny zvyšujú pocit sýtosti a zabraňujú úbytku svalovej hmoty. „Vaše telo vynakladá viac energie na trávenie bielkovín ako sacharidov alebo tukov," hovorí lekárka Cari Coulter.

Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

Aké množstvo bielkovín za deň potrebujete? „Závisí to od hmotnosti, ale väčšina žien by mala prijať 40 až 80 gramov," hovorí lekárka Pamela Smith. „Na dosiahnutie tohto cieľa mám na raňajky grécky jogurt, v ktorom sa nachádza 18 gramov bielkovín alebo 2 vajcia, kde je 13 gramov, jem kúsok chudej hydiny, v nej je 25 gramov alebo si dám ryby s obsahom 22 gramov. Čierna fazuľa má 15 gramov, šošovica až 18 gramov. Doprajem si aj hrsť surových mandlí, ktoré majú 6 gramov bielkovín. Tieto potraviny vám zaplnia žalúdok a nebudete mať potrebu maškrtiť počas dňa."

7 štíhlych pravidiel: Niečo obmedzte, niečo pridajte a nestresujte

Presedíte celý deň v práci

Problém s chudnutím budete mať aj keď trávite príliš veľa času sedením v práci. Podľa štúdie realizovanej vedcami z kolumbijskej univerzity, príliš dlhé vysedávanie spôsobuje to, že vaše telo prestane vyrábať tukový inhibítor enzýmu zvaný lipáza. Len dvomi minútami chôdze, ktoré zahrniete do svojho dňa stráveného v práci, spálite okolo 60 kalórií denne. Snažte sa čo najviac chodiť pešo, nepoužívajte výťah, parkujte čo najďalej od nákupného centra. Kráčajte na mieste počas čistenia zubov alebo pri sledovaní televízie. A nezabudnite na večerné prechádzky!

Radí odborník na výživu: Dostatok energie pred aj po tréningu

Jete viac

Ľudia majú tendenciu viac jesť, keď cvičia, buď vďaka dobrému pocitu z úspešne uskutočneného náročného tréningu alebo nadhodnocujú množstvo spálených kalórií. „To platí najmä v počiatočných štádiách tréningového programu, keď si vaše telo zvykne na zvýšenie množstva spálených kalórií," hovorí výživová poradkyňa.

Ste v strese

Mnohí ľudia sa pod nátlakom a veľkým stresom prejedajú. „Stresový hormón kortizol stimuluje chuť do jedla, okrem toho zintenzívňuje túžbu po príjme cukrov. Príliš veľa kortizolu spomaľuje metabolizmus.A čo je ešte horšie, nadmerný stres spôsobuje, že tuk sa ukladá do oblasti brucha," hovorí lekárka Pamela Smith. Čo odporúčajú odborníci? Stres znižujte pravidelným cvičením a konzumáciou výživných a zdravých jedál.

Autor: Natália Kuľková
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Vieme, koľkokrát sa musíte nadýchnuť, aby ste stratili 200 gramov tuku!

Vieme, koľkokrát sa musíte nadýchnuť, aby ste stratili 200 gramov tuku!

včera
Rozmýšľali ste nad tým, ako tuk opúšťa vaše telo? Je to jednoduché, stačí poriadne dýchať. Len to však na chudnutie nestačí Čítať viac
 
6 x ÁNO! Spôsob chudnutia lepší než diéta a cvičenie

6 x ÁNO! Spôsob chudnutia lepší než diéta a cvičenie

18.09.2017
Je to vytrvalostný šport kombinovaný s jogou a pilates, hovoria odborníci. Viete si predstaviť krajšie chudnutie? Čítať viac
 
Poctivé dve kilá za 3 dni: Stačí v jedálničku vymeniť jedinú potravinu

Poctivé dve kilá za 3 dni: Stačí v jedálničku vymeniť jedinú potravinu

14.09.2017
Využite sezónu hríbov, na to aby ste po letnom neúspechu naozaj zhodili. Pôjde to ešte lepšie, ak si ich samy nazbierate. Čítať viac
 
Podvádzate samých seba? 7 trikov a schudnúť bude hračka! 

Podvádzate samých seba? 7 trikov a schudnúť bude hračka! 

13.09.2017
Zavalila vás práca a zabudli ste nielen jesť, ale aj to, že vlastne držíte diétu? Alebo týždeň po tom ako sa pustíte do chudnutia vaše... Čítať viac
 
Pre každý vek: Tipy, ako si udržať super postavu

Pre každý vek: Tipy, ako si udržať super postavu

12.09.2017
Každý vek má svoje špecifiká. Kým v dvadsiatke zjete čokoľvek a nepriberiete, v štyridsiatke si radšej premyslite, čo si dáte na tanier.... Čítať viac
 
 

wanda.sk