Nedarí sa vám schudnúť? Spoznajte dôvody, ktoré odhalia váš problém

11.09.2017

V telocvični makáte ako kôň, striehnete na množstvo kalórií a ani náhodou sa nedokážete dostať na svoju vysnívanú hmotnosť? Dôvodov, prečo vaša hmotnosť neklesá, môže byť viac.

Mnohí ľudia sa pod nátlakom a veľkým stresom prejedajú.

Mnohí ľudia sa pod nátlakom a veľkým stresom prejedajú.Autor: Shutterstock.com

Pijete málo vody

Pri chudnutí je veľmi dôležité pitie vody. Voda pomáha potlačiť chuť do jedla, preto je menej pravdepodobné, že sa budete prejedať. A to nie je všetko. Ak v tele nemáte dostatok tekutín, vaše obličky nefungujú správne, takže telo sa pri odstraňovaní škodlivín z tela obracia na pečeň. Preto sa viac prijatého tuku skôr uloží do tela než spáli.

Čítajte aj: VIDEO Radí tréner: Správny pitný režim pred a počas tréningu

Pozor na prísun vlákniny. „Dôležité je pridávať vlákninu do stravy postupne a zároveň zvyšovať príjem vody, inak si namiesto pomoci pri trávení privodíte zápchu," poznamenáva výživová poradkyňa Anna-Lisa Finger. Koľko vody by ste mali vypiť? Približne osem šálok za deň sa vzťahuje na ženy v sedavom zamestnaní, ktoré vážia okolo 60 kíl. Ak konzumujete obrovské množstvo vlákniny, mali by ste pridať ďalších 2 – 5 dcl," dodáva lekárka.

Zvyšujete príjem bielkovín

Niekoľko štúdií potvrdilo, že konzumáciou vysoko bielkovinovej stravy sa ľahšie zbavíte niekoľkých kilogramov. Bielkoviny zvyšujú pocit sýtosti a zabraňujú úbytku svalovej hmoty. „Vaše telo vynakladá viac energie na trávenie bielkovín ako sacharidov alebo tukov," hovorí lekárka Cari Coulter.

Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

Aké množstvo bielkovín za deň potrebujete? „Závisí to od hmotnosti, ale väčšina žien by mala prijať 40 až 80 gramov," hovorí lekárka Pamela Smith. „Na dosiahnutie tohto cieľa mám na raňajky grécky jogurt, v ktorom sa nachádza 18 gramov bielkovín alebo 2 vajcia, kde je 13 gramov, jem kúsok chudej hydiny, v nej je 25 gramov alebo si dám ryby s obsahom 22 gramov. Čierna fazuľa má 15 gramov, šošovica až 18 gramov. Doprajem si aj hrsť surových mandlí, ktoré majú 6 gramov bielkovín. Tieto potraviny vám zaplnia žalúdok a nebudete mať potrebu maškrtiť počas dňa."

7 štíhlych pravidiel: Niečo obmedzte, niečo pridajte a nestresujte

Presedíte celý deň v práci

Problém s chudnutím budete mať aj keď trávite príliš veľa času sedením v práci. Podľa štúdie realizovanej vedcami z kolumbijskej univerzity, príliš dlhé vysedávanie spôsobuje to, že vaše telo prestane vyrábať tukový inhibítor enzýmu zvaný lipáza. Len dvomi minútami chôdze, ktoré zahrniete do svojho dňa stráveného v práci, spálite okolo 60 kalórií denne. Snažte sa čo najviac chodiť pešo, nepoužívajte výťah, parkujte čo najďalej od nákupného centra. Kráčajte na mieste počas čistenia zubov alebo pri sledovaní televízie. A nezabudnite na večerné prechádzky!

Radí odborník na výživu: Dostatok energie pred aj po tréningu

Jete viac

Ľudia majú tendenciu viac jesť, keď cvičia, buď vďaka dobrému pocitu z úspešne uskutočneného náročného tréningu alebo nadhodnocujú množstvo spálených kalórií. „To platí najmä v počiatočných štádiách tréningového programu, keď si vaše telo zvykne na zvýšenie množstva spálených kalórií," hovorí výživová poradkyňa.

Ste v strese

Mnohí ľudia sa pod nátlakom a veľkým stresom prejedajú. „Stresový hormón kortizol stimuluje chuť do jedla, okrem toho zintenzívňuje túžbu po príjme cukrov. Príliš veľa kortizolu spomaľuje metabolizmus.A čo je ešte horšie, nadmerný stres spôsobuje, že tuk sa ukladá do oblasti brucha," hovorí lekárka Pamela Smith. Čo odporúčajú odborníci? Stres znižujte pravidelným cvičením a konzumáciou výživných a zdravých jedál.

Autor: Natália Kuľková
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Obľúbené nápoje vymenila za najlepší životabudič. Schudla takmer 70 kíl

Obľúbené nápoje vymenila za najlepší životabudič. Schudla takmer 70 kíl

dnes
Trojnásobná mamička Claudia Cattani (32) z Brazílie si priznala, že trpí závislosťou od koly. Nastal deň, kedy sa už na seba nedokázala... Čítať viac
 
Proteínové bomby: Táto zelenina dokáže premeniť tuk na svaly

Proteínové bomby: Táto zelenina dokáže premeniť tuk na svaly

16.02.2018
Nepotešíme len vegetariánov. Pracujete na postave a hľadáte zdroje bielkovín? Nielen tie živočíšne ako mäso a vajíčka sú nimi nabité.... Čítať viac
 
Aj v zime schudnete! Stavte na rady lekárky a správnu zeleninu

Aj v zime schudnete! Stavte na rady lekárky a správnu zeleninu

13.02.2018
Je pár dôvodov, prečo sa vám kilá viac lepia v zime, ale aj pár tých, pre ktoré sa ich práve teraz zbavíte jednoduchšie. Čítať viac
 
7 tipov ako zorganizovať kuchyňu a konečne schudnúť

7 tipov ako zorganizovať kuchyňu a konečne schudnúť

09.02.2018
Každý sme od prírody lenivý. Využite to a chudnutie si zjednodušte vďaka pár šikovným postupom. Čítať viac
 
Dilema v chudnutí: Naozaj vám pomôže 5 menších jedál denne?

Dilema v chudnutí: Naozaj vám pomôže 5 menších jedál denne?

08.02.2018
Chudnutie ide ruka v ruke s cvičením a správnym výberom potravín. Stále však existujú polemiky o tom, či jesť menej väčších porcií alebo... Čítať viac
 
 

wanda.sk