Rada dietologičky: Nevylučujte zo stravy cukry, inak neschudnete!

14.07.2017

Austrálska dietologička Susie Burrell verí, že sacharidy zohrávajú pri chudnutí dôležitú rolu a nie je nutné ich zo stravy úplne vylúčiť. Ako to?

Aby ste vládali cvičiť, potrebujete okrem zeleniny a mäsa i sacharidy.

Aby ste vládali cvičiť, potrebujete okrem zeleniny a mäsa i sacharidy.Autor: Profimedia.sk

Podľa austrálskej odborníčky na výživu Susie Burrell v prospech sacharidov hovorí fakt, že mnohým ľuďom sa nedarí schudnúť napriek tomu, že sacharidy ako zemiaky, chlieb, cestoviny či ryžu kompletne vylúčili zo stravy. „Najmä ak cvičíte a napriek tomu nechudnete, je to signál, že máte v strave málo cukrov,“ tvrdí dietologička. 

Bojíte sa cukru a kíl navyše? Neverte mýtom a zamerajte sa na podstatné

Tuky spálite vďaka glukóze

Susie odporúča prijať 20 až 30 gramov sacharidov v priebehu asi hodiny pred tým, ako mienite cvičiť. „Vo všeobecnosti by ste nemali zjesť menej ako 80 až 100 gramov sacharidov za deň. Ak pravidelne cvičíte, môže byť príliš nízky prísun cukrov dôvodom, prečo sa nedokážete dostať s váhou nižšie,“ vraví odborníčka. Ako vysvetľuje, práve diéta obsahujúca uhľohydráty pomáha vášmu telu spáliť tuk, pretože na to pri cvičení potrebuje práve glukózu. Ďalším dôvodom je, že pri nedostatku sacharidov sa vám spomalí metabolizmus, takže sa vám automaticky bude ťažšie chudnúť.

 Hľadáte ideálny jedálniček? Nenaleťte všetkému, TOTO si odopierate zbytočne!

Bez sacharidov vás prepadne žravosť

Tí, ktorí potrebujú zhodiť viac tuku, by si mali na sacharidy naozaj dávať väčší pozor a jesť ich menej, no nie ich úplne vylúčiť. Niektoré sacharidy sú podľa Susie lepšie, a práve tie by ste si mali v strave zabezpečiť. Samozrejme, nejde o žiadne sladkosti, ale rastlinné potraviny ako ryža, obilniny, ovocie, škrobová zelenina, ktoré dodávajú glukózu do krvného obehu. Tá je potom využívaná svalmi či mozgom ako primárny zdroj energie na ich prevádzku. Signálom, že potrebujete viac sacharidov, je neutíchajúca chuť na sladké či záchvaty žravosti. Telo si jednoducho žiada glukózu. 

Ste neustále hladní? Zistite, aký ma na to vaše telo dôvod!

Pach z úst veští ketózu

Tieto chúťky vás môžu časom prejsť, no môže to dôjsť až do stavu, že nebudete mať chuť jesť vôbec. Metabolizmus sa vám z nedostatku cukrov úplne spomalí. Ďalšou možnosťou je, že vám začne páchnuť z úst z dôvodu ketózy, teda stavu, keď telo v dôsledku nedostatku sacharidov začne páliť na energiu tuky. „Niektorí ľudia majú v stave ketózy hrozný dych,“ prevracia oči Susie Burrell. „Nechcem tým celým povedať, že máte jesť jednu pizzu za druhou. Ale rozumne prijímať počas dňa sacharidy tak, aby vám mohli dodať energiu, keď potrebujete byť najaktívnejší.“ 

Alex ovládla extrémna závislosť od čipsov. Takúto hrôzu jej urobila s telom

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Chcete schudnúť, no neodoláte jedlu? S 5 fintami to zaručene pôjde

Chcete schudnúť, no neodoláte jedlu? S 5 fintami to zaručene pôjde

16.11.2017
Začínate chudnúť znova a znova a vždy vám to prekazí váš dobrý apetít? Jedlu sa ťažko odoláva, ale my vieme, ako na to, aby ste to zvládli.... Čítať viac
 
FOTO: Extrémna obezita ho takmer dohnala k cukrovke. Zaťal sa a schudol 125 kíl!

FOTO: Extrémna obezita ho takmer dohnala k cukrovke. Zaťal sa a schudol 125 kíl!

15.11.2017
Angličan Jack Towers sa už v detstve napchával samými nezdravými jedlami. Keď mal 21 rokov, vážil neuveriteľných 216 kíl! Čítať viac
 
Pôjde to aj bez diéty. 14 FIT tipov ako chudnúť bez obmedzení

Pôjde to aj bez diéty. 14 FIT tipov ako chudnúť bez obmedzení

14.11.2017
Chudnúť je možné aj bez výraznejších stravovacích obmedzení. Aktívnejšiemu pohybu sa však nevyhnete. Čo všetko vám môže spríjemniť... Čítať viac
 
Váš metabolizmus sa nesmie nudiť, inak neschudnete! Ako ho naštartovať?

Váš metabolizmus sa nesmie nudiť, inak neschudnete! Ako ho naštartovať?

13.11.2017
Vyskúšali ste už shred diétu? Jednoduchý princíp vám pomôže opäť rozbehnúť zhadzovanie kilogramov Čítať viac
 
Silný zadok, bruško či stehná? 5 diét podľa toho, kde najviac priberáte

Silný zadok, bruško či stehná? 5 diét podľa toho, kde najviac priberáte

10.11.2017
Typ postavy napovie, čo večeriate a koľko hodín obetujete pohybu. Úspech na prvý pokus vám zaručí, ak svoje chudnutie zacielite presne... Čítať viac
 
 

wanda.sk