predplatne
 

Raketové chudnutie: Nadbytočné tuky jednoducho odpáľte!

25.06.2018

Využite letné mesiace a spevnite si postavu na kurtoch. Ideálny je tenisový či bedmintonový, veľa zábavy však zažijete aj pri soft tenise.

"Pinkanie" košíka sa môže ľahko zmeniť na fitness tréning.

"Pinkanie" košíka sa môže ľahko zmeniť na fitness tréning.Autor: Shutterstock

Pozitívny efekt sa vo všetkých raketových športoch dostaví, len keď sa im budete venovať hodinu minimálne 3-krát do týždňa. Môžete ich pokojne striedať. Pri všetkých raketových športoch sa zahrejte kombináciou behania, skákania a krúžením paží. A nezabúdajte na pitný režim, na vzduchu sa poriadne vypotíte.

1 800 kJ/h

Príjemná hra sa odrazí najmä na vašich nohách a pažiach. Pre rekreačných hráčov je najvhodnejším povrchom antuka. Ide o mäkší povrch, ktorý príliš nezaťažuje kĺby. Loptičky sa odrážajú pomalšie, a tak budete mať trochu viac času na úder. Ak nemáte príliš dobrú kondíciu, zvoľte radšej štvorhru. Intenzívne šprinty a silné údery zaťažujú srdcovo-cievny systém. Krvný tlak stúpa, čo môže spôsobiť ťažkosti najmä netrénovaným ľuďom. Aj v raketových športoch musíte záťaž zvyšovať postupne. Štúdie v USA a Nemecku potvrdili, že aktívni hráči tenisu majú nižší podiel telesného tuku v tele ako tí, ktorí sa tomuto športu nevenujú. 

Pohybom proti osteoporóze. Vyberte si správny šport a kostná hmota porastie

1 300 kJ/h

Bedminton preverí vašu rýchlosť, postreh, ale i vytrvalosť. Výhodou tohto raketového športu je, že si osvojíte oveľa skôr ako tenis či ping pong. Nohy a zadok si výborne precvičíte, ak nájdete na kúpalisku pieskové ihrisko so sieťou. Pohyb je síce náročný, ale šetríte si kĺby a jemné zrniečka sú ideálne aj pre chodidlá. Rekreačne si však môžete bedminton zahrať kdekoľvek, napríklad aj bez siete. Riziko zranenia je pri tomto športe minimálne. Bedminton patrí k ideálnym doplnkovým športom napríklad k posilňovaniu.


Hoci sú všetky raketové športy zábavné, záťaž stupňujte pomaly. Pri tenise vás zachráni štvorhra. Zdroj foto: Shutterstock

1 200 kJ/h

Stolný tenis patrí k najrýchlejším raketovým športom. Loptička odrazená správnou razanciou sa pohybuje rýchlosťou okolo 180 km/h. Na základe výskumu univerzity v Magdeburgu dostal stolný tenis od Nemeckej športovej asociácie označenie šport pre zdravie. Odborníci považujú tento šport za ideálny vytrvalostný tréning. Okrem toho, že ním preventívne pôsobíte proti srdcovo-cievnym ochoreniam, zlepšíte si koordináciu, flexibilitu a precvičíte reflexy. Výhodou je, že pingpongové stoly nájdete aj pod holým nebom v parkoch či na kúpaliskách.

Aby ste si nepokazili leto. Na čo treba dávať pozor s deťmi pri vode?

850 kJ/h

Zjednodušenou formou tenisu, ktorá si nevyžaduje špeciálne ihrisko je takzvaný soft tenis. Pokojne si ho zahráte aj na rovnejšej trávnatej ploche. Pre tento šport je typická raketa z umelej hmoty a molitanová loptička. Keďže je však príliš ľahká, zápas vám môže prerušiť silnejší vietor. Pravdou je, že skôr ako na spálenie kalórií, je softenis na zábavu. Avšak tie sa strácajú aj pri smiechu. Stačí 20 minút a už ste ľahší o 480 kJ.

Čítajte aj: 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Metabolická búrka v pečeni! Pozor na HIT v tabletkách, tvária sa zdravo

Metabolická búrka v pečeni! Pozor na HIT v tabletkách, tvária sa zdravo

včera
Kto by nechcel dobre vyzerať? Hoci zákon o trestnosti predávania prípravkov na rast svalov platí už tretí rok, internetový biznis... Čítať viac
 
Prestali ste cvičiť? Ochabnuté svalstvo vyzerá ako maličkosť. Lenivosť útočí na hlavu

Prestali ste cvičiť? Ochabnuté svalstvo vyzerá ako maličkosť. Lenivosť útočí na hlavu

21.09.2018
Odborníci si posvietili na to, ako sa šport podpisuje pod činnosť mozgu. Výsledky sú jednoznačné, pohyb sa oplatí, a nielen kvôli lepšej... Čítať viac
 
VIDEO: Chcete mať zadok ako Jennifer Lopez, Shakira alebo Jessica Biel?

VIDEO: Chcete mať zadok ako Jennifer Lopez, Shakira alebo Jessica Biel?

20.09.2018
Lenivosť mu nesedí, pevný zadok si vyžaduje pravidelný tréning. Výhodou je, že spolu s ním precvičíte i ďalšie problematické partie.... Čítať viac
 
FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

FOTOtréning s Martinom Šmahelom: Pevné bruško proti bolesti chrbta

16.09.2018
Pevné brucho vám dodá šmrnc a zbaví vás aj bolestí chrbta. Každý cvik si vyžaduje minimálne desať opakovaní. Čítať viac
 
Zničené kolená v 30-ke? Chyby, ktorými k nim spejete veľmi rýchlo

Zničené kolená v 30-ke? Chyby, ktorými k nim spejete veľmi rýchlo

15.09.2018
Kolená majú rady šport. Ale vyberajte dôkladne. Nesprávny pohyb ich pošle do predčasného dôchodku. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Raketové chudnutie: Nadbytočné tuky jednoducho odpáľte!
Katarína Posluchová