predplatne
 

Raketové chudnutie: Nadbytočné tuky jednoducho odpáľte!

25.06.2018

Využite letné mesiace a spevnite si postavu na kurtoch. Ideálny je tenisový či bedmintonový, veľa zábavy však zažijete aj pri soft tenise.

"Pinkanie" košíka sa môže ľahko zmeniť na fitness tréning.

"Pinkanie" košíka sa môže ľahko zmeniť na fitness tréning.Autor: Shutterstock

Pozitívny efekt sa vo všetkých raketových športoch dostaví, len keď sa im budete venovať hodinu minimálne 3-krát do týždňa. Môžete ich pokojne striedať. Pri všetkých raketových športoch sa zahrejte kombináciou behania, skákania a krúžením paží. A nezabúdajte na pitný režim, na vzduchu sa poriadne vypotíte.

1 800 kJ/h

Príjemná hra sa odrazí najmä na vašich nohách a pažiach. Pre rekreačných hráčov je najvhodnejším povrchom antuka. Ide o mäkší povrch, ktorý príliš nezaťažuje kĺby. Loptičky sa odrážajú pomalšie, a tak budete mať trochu viac času na úder. Ak nemáte príliš dobrú kondíciu, zvoľte radšej štvorhru. Intenzívne šprinty a silné údery zaťažujú srdcovo-cievny systém. Krvný tlak stúpa, čo môže spôsobiť ťažkosti najmä netrénovaným ľuďom. Aj v raketových športoch musíte záťaž zvyšovať postupne. Štúdie v USA a Nemecku potvrdili, že aktívni hráči tenisu majú nižší podiel telesného tuku v tele ako tí, ktorí sa tomuto športu nevenujú. 

Pohybom proti osteoporóze. Vyberte si správny šport a kostná hmota porastie

1 300 kJ/h

Bedminton preverí vašu rýchlosť, postreh, ale i vytrvalosť. Výhodou tohto raketového športu je, že si osvojíte oveľa skôr ako tenis či ping pong. Nohy a zadok si výborne precvičíte, ak nájdete na kúpalisku pieskové ihrisko so sieťou. Pohyb je síce náročný, ale šetríte si kĺby a jemné zrniečka sú ideálne aj pre chodidlá. Rekreačne si však môžete bedminton zahrať kdekoľvek, napríklad aj bez siete. Riziko zranenia je pri tomto športe minimálne. Bedminton patrí k ideálnym doplnkovým športom napríklad k posilňovaniu.


Hoci sú všetky raketové športy zábavné, záťaž stupňujte pomaly. Pri tenise vás zachráni štvorhra. Zdroj foto: Shutterstock

1 200 kJ/h

Stolný tenis patrí k najrýchlejším raketovým športom. Loptička odrazená správnou razanciou sa pohybuje rýchlosťou okolo 180 km/h. Na základe výskumu univerzity v Magdeburgu dostal stolný tenis od Nemeckej športovej asociácie označenie šport pre zdravie. Odborníci považujú tento šport za ideálny vytrvalostný tréning. Okrem toho, že ním preventívne pôsobíte proti srdcovo-cievnym ochoreniam, zlepšíte si koordináciu, flexibilitu a precvičíte reflexy. Výhodou je, že pingpongové stoly nájdete aj pod holým nebom v parkoch či na kúpaliskách.

Aby ste si nepokazili leto. Na čo treba dávať pozor s deťmi pri vode?

850 kJ/h

Zjednodušenou formou tenisu, ktorá si nevyžaduje špeciálne ihrisko je takzvaný soft tenis. Pokojne si ho zahráte aj na rovnejšej trávnatej ploche. Pre tento šport je typická raketa z umelej hmoty a molitanová loptička. Keďže je však príliš ľahká, zápas vám môže prerušiť silnejší vietor. Pravdou je, že skôr ako na spálenie kalórií, je softenis na zábavu. Avšak tie sa strácajú aj pri smiechu. Stačí 20 minút a už ste ľahší o 480 kJ.

Čítajte aj: 

Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

VIDEO: Stačia 4 minúty! Tabata vám vyformuje dokonalé krivky

15.11.2018
Nie je len pre pokročilých, do formy dostane i začiatočníkov. Pri tabate si môžete dovoliť aj drobné úpravy. Čítať viac
 
Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

Športy pri bolestiach chrbtice. Na čo si dať pri konkrétnych pozor a čo jej prospeje?

11.11.2018
Bolesťou vám organizmus naznačuje, že niečo nerobíte správne. Platí to aj o chrbte. Prečo potrebuje pevné svaly a správne tenisky?... Čítať viac
 
5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

5 x budíček bez rannej kávy. Nahraďte ju a pocítite malý zázrak

06.11.2018
Každé ráno je ťažký boj? A lepšiu náladu nevyhráte ani so šálkou silnej kávy? Skúste čosi iné. Čítať viac
 
Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

Vybehajte si TOP formu! 7 zdravých účinkov vás bude motivovať

05.11.2018
Jesenný beh poteší telo i dušu. Pravidelný tréning sa pozitívne odrazí na vašom zdraví a zlepší vám spánok. Čítať viac
 
FOTOtréning: Cítite chrbát? Posilňujte therabandom. Zabrať dostane zadok i stehná

FOTOtréning: Cítite chrbát? Posilňujte therabandom. Zabrať dostane zadok i stehná

04.11.2018
Máte už theraband? Vďaka odporu, ktorý pružný pás vyvíja, si výborne posilníte celé telo. Zacvičte si s trénerkou Luciou Medekovou.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Raketové chudnutie: Nadbytočné tuky jednoducho odpáľte!
Katarína Posluchová